• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kritiikkiä moderaattoreista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHBMW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Voe helvettiläinen!!! täähä meni ny ihan pulp fictioniks...ny joutuu kelaa kaikki kommentit mitä hd1999 on kirjotellu...tää on ku hyvä elokuva, ekal kerral ei tajuu mitää mut kaikki muut kehuu ja on ymmärtävinää, sitte vasta kun kattoo tokan kerran niin se avautuu...tää on perkele oikeen tekstiseikkailu, noh pannaas lukien mitä nää on virkannu. Tulihan tähän jännä loppu
062802jumpie_prv.gif
tän viestiketjunhan olis voinu antaa isänpäivälahjaks ol se niin jännä...

Kysymys kuuluukin saako prinssi vielä sen puolivaltakuntaa ja prinsessan saavutuksistaan !!!

Sit oli viel tää 1 Madmaxin kommentti mitä en ny kerenny kaivaa, mihin yhdyn täysin!...siinä oli jostain nimimerkin jättämästä mielikuvasta jne. nää on just niitä kessuja kekä ammutaa rintamalla ekaks takaraivoo...niistä sen enempää tiedä mitä vanhatmiehet kertoneet...
tounge.gif

En loukkaannu jos tää ny kumitetaa, onhan tää kirjotus asukin jo niin lapsellinen...mut selitys löytyy --> kiire reeneihin, vaikken mä niitä pilkkuja oo ennenkää tuntenu. tähän tuplakeskarihymiö kaikille äidinkieli jeesuksille!

Voe helvettiläinen!!!  täähä meni ny ihan pulp fictioniks...ny joutuu kelaa kaikki kommentit mitä hd1999 on kirjotellu...tää on ku hyvä elokuva, ekal kerral ei tajuu mitää mut kaikki muut kehuu ja on ymmärtävinää, sitte vasta kun kattoo tokan kerran niin se avautuu...tää on perkele oikeen tekstiseikkailu, noh pannaas lukien mitä nää on virkannu. Tulihan tähän jännä loppu  
062802jumpie_prv.gif
 tän viestiketjunhan olis voinu antaa isänpäivälahjaks ol se niin jännä...

Kysymys kuuluukin saako prinssi vielä sen puolivaltakuntaa ja prinsessan saavutuksistaan !!!

Sit oli viel tää 1 Madmaxin kommentti mitä en ny kerenny kaivaa, mihin yhdyn täysin!...siinä oli jostain nimimerkin jättämästä mielikuvasta jne. nää on just niitä kessuja kekä ammutaa rintamalla ekaks takaraivoo...niistä sen enempää tiedä mitä vanhatmiehet kertoneet...
tounge.gif

En loukkaannu jos tää ny kumitetaa, onhan tää kirjotus asukin jo niin lapsellinen...mut selitys löytyy --> kiire reeneihin, vaikken mä niitä pilkkuja oo ennenkää tuntenu.   tähän tuplakeskarihymiö kaikille äidinkieli jeesuksille!
Aivan ... ja juoni kuin suoraan Nakke Nakuttajasta. Nyt ei muuta kuin kaikki sivupersoonia luomaan ja kiinteä Ip äkkiä dynaamiseksi

Voe helvettiläinen!!! täähä meni ny ihan pulp fictioniks...ny joutuu kelaa kaikki kommentit mitä hd1999 on kirjotellu...tää on ku hyvä elokuva, ekal kerral ei tajuu mitää mut kaikki muut kehuu ja on ymmärtävinää, sitte vasta kun kattoo tokan kerran niin se avautuu...
On kyllä todella viihdyttävää luettavaa nyt kun asianlaita paljastui... laittakeepa huviksenne tuohon hakuun hakusanaksi HD1999 ja ihmetelkää itse. Loppupelissä kovin moneen ketjuun ei "heppu" ole kirjoitellut.

Oikein viihdyttävää dialogia "bemari-mies" on saanut aikaan itsensä kanssa, milloin kumpikin nimimerkki puolustaa/kehuu toista
biggrin.gif

Toivottavasti JHBMW et kuitenkaan tästä saamastasi huomiosta lannistu, vaan jatkat kirjoittelua omalla nimimerkilläsi. Hyviä kannanottoja sinulla on, ja kirjoitustyylikin on asiallinen ja tietämystä tuntuu löytyvän. Vähän kun saisit vielä kirjoitusten tyyliä muokattua piikettelemättömämmäksi, niin monellakaan tuskin olisi pahaa sanottavaa. Vai lieneekö tarkoitus vain viihdyttää itseään kanssakeskustelijoiden langetessa pieniin provonpoikasiin alinomaa. Hupiahan se on monelle sekin
smile_org.gif

Edit: Typo, vain yksi tällä kertaa
smile_org.gif

Ok, menin halpaan ja luulin, että joku muukin miettii joskus jollakin lailla foorumin aiheita, niihin lähetettyjä kommentteja ja myös moderaattoritoimintaa. Mutta tämä taisi sitten olla vitsi koko homma. Valitettavasti.

Mutta seison yhä viestini takana ja olen samaa mieltä edelleen. Kai sitten ainoana foorumissa. So be it.

p.s. olen pettynyt sinuun JHBMW
sad_orig.gif

hahahah tää oli aidosti erinoimainen "los vedätys", harmi vaan että hemmo jäi kiinni...
buttrock.gif
Niinkö..? No jos oikeudentajusi on tuota luokkaa, kyseessä oli varmasti vuosituhannen alun paras juttu. Omasta mielestäni moinen ei ainakaan paranna foorumin käyttäjien luottamusta muihin jäseniin, saati vastaavien "tarinankertojien" kannattajiin...

No, niin tai näin, asioihin ollaan tarvittaessa puututtu ja tarvittaessa puututaan jatkossakin, foorumin hyvän hengen ja oikeudenmukaisuuden puolesta...

Pikku vedätyksenpuoleista yritystä, mutta totta puhuen ei tarinataso yltänyt aivan R-niemi-H:ki akselilla liikuskelevalle...tosin voihan sitä kukin taannuttaa tai tainnuttaa itseään pienellä harjoituksella.

Silti, perssiinnuolijoita ilmenee siellä sun täällä ja harva meistä on rautaa, moni taipua saa, moni koskaan ei opi omillaan toimeentulemaan...

Terv. Reetu ja Mää
biggrin.gif

Onkohan se oikeesti Bemari- vai H-D-mies...?
cool.gif
vai sittenkin mcmies?
biggrin.gif

Tuli nimittäin aiemmin päivällä jo mieleen, että nimimerkin "mcmies" tekstit voisivat hyvinkin olla samasta kynästä... Päteviä jätkiä molemmat. Tosin Jyrki/Pena tuntui lähinnä kannustavan Penaa/Jyrkiä. Sinua taas ei
smile_org.gif

Veikkaan kuitenkin bemaria...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Joo, Bemaria veikkaan minäkin. Mutta jymäytti se siinä määrin pahasti minuakin, että en uskalla olla varma mistään pitkään aikaan...
smile_org.gif

Tsekkasitte kaiketi varmuuden vuoksi meidän jokaisen IP-osoitteet?
Jokaisen postin kohdalla on nakyvissa ip-osoite, ihan tsekkaamatta.

Ihan noin vaan jatkossa tiedoksi. Normaalistihan noihin ei juuri huomiota kiinniteta, mutta nyt onneksi oli yllapitajalla silmat auki.

Kuivahko pila, muuten..

Tsekkasitte kaiketi varmuuden vuoksi meidän jokaisen IP-osoitteet?
Eipä toi käyttäjän ip-osoite niin suunnattoman salainen tieto ole, eikä ylläpitäjien niitä tarvitse erikseen hakea, vaan ne näkyvät käyttäjien kirjoittamien viestien yhteydessä. Ihan ikonboardin vakiokamaa, ei siihen tartte ottaa oppia näistä kotimaisista sählääjistä... (lue supo/sonera)
tounge.gif

Hmm...mieleenkiintoista, että jollain ihmisellä on niin huono omatunto, että täytyy jakaa persoonansa, ja ruveta kehumaan itseään sillä tavalla
tounge.gif
...Dr Jekyll ja mr Hyde...
Ja sitten vielä kun sama henkilö jossain vaiheessa keskustelua väitti että itse luo kuvaa itsestään omalla kirjoituksellaan, niin taisi pilkka tässä tapauksessa osua omaan nilkkaan.

Tämmöisille ihmisille löytyy myös diagnoosi, jotka luovat toisen egon, varsinaisen egon suojaamiseksi.

Pitkästä aikaa on tälläkin palstalla jotain luettavaa
biggrin.gif
Viestiketjun aloituksessa mainittuja viestejä en nähnyt, joten niihin en ota kantaa.

Keskustelupalstan idea on kai se, että henkilöt vaihtavat mielipiteitään ja tuovat esiin erilaisia näkökantoja eri aiheista. Vilkas keskustelu ja joskus kiivaskin ajatustenvaihto tekee palstasta mielenkiintoisen. Ainakin niille, joita ei tyydytä pelkkä ainainen hymistely. Moni vilkas keskustelu on kuitenkin lopetettu ns. ennen aikojaan, osa varmasti syystä. Jos viestienvaihto menee vain toisten mollaamiseksi ja nokitteluksi, ei sillä ole varmasti mitään muuta arvoa kuin viihteellinen, jos sitäkään.

Muistan hämärästi yhden (niistä monista) keulan kevennystä koskevan keskustelun, joka täysin vastakkaisten sekä siltä väliltä olevien mielipiteiden ansiosta oli mielestäni hyvä. Itse edustan ns. konservatiivista linjaa, mutta hatun nosto näin jälkikäteen sille nimimerkille, joka johdonmukaisesti ja perustellen piti linjansa kertoessaan mielipiteitään ko. kikkailun puolesta. Hän pystyi keskustelemaan. Mihin moni muu ei pysty. Ja tämä koskee kaikkia aiheita ja kaikkien mahdollisten eri vaihtoehtojen edustajia. No, se(kin) keskustelu muistaakseni lukittiin.

Harva varmasti jaksaisi lukea palstaa moderaattorina tuntematta koskaan tarvetta osallistua keskusteluun. Ongelma ei varmasti ole moderaattoreiden osallistuminen vaan se, että moni oman näyttönsä takana odottaa heiltä puolueettomuutta ja varmasti keskimääräistä tasokkaampaa kirjoittelua kuin meiltä rivinaputtelijoilta. Harva on varmankaan sitä mieltä, että moderaattori ei saisi kertoa mielipidettään jostain aiheesta. Korostan sanaa mielipide. Jos moderaattorin lähettämän viestin ainoa sisältö edellisessä kappaleessa mainittuun aiheeseen on ”V*ttu mä kuolen kohta tähän j**susteluun*, niin se kertoo enemmänkin moderaattorin mielipiteestä keskusteluun osallistujista kuin hänen kantansa aiheeseen. Ainakin minun mielestäni.

Jos org oikeasti, siis ihan oikeasti eikä vain ”juhlapuheissa”, halutaan pitää kaikkien motoristien keskustelufoorumina ikään, (ulko)näköön ja aikaisemmissa viesteissä mainittuihin housujen malliin tai pyörämalliin katsomatta, pitää foorumin järjestyksenvalvojien miettiä viestiä, minkä lukijoilleen antaa.
Hyvä kannanotto mistä tietty pikkaisen pohja putosi ainakin ensimmäisen rivin kohdalla.
Moni odottaa että moderaattorit kirjoittaisivat tasokkaammin kuin muut?? Samanlaisiahan mekin olemme kirjoittajina ja hyvin kirjavaa joukkoa, kaikilla ei varmasti "kynä" pysy kädessä yhtä hyvin kuin joillakin foorumin jäsenistä.
smile_org.gif

Ja myös lukijoiden/rekisteröityneiden persoonien kannattaa miettiä minkä kuvan itsestään antaa moderaattoreille/ylläpitäjille. Kaikkihan me olemme samalla viivalla, ylläpitämässä foorumia tavalla tai toisella.

Mielenkiintoiset aiheet ovat foorumin suola, tämäkin jos ei olisi ollut floppi
confused_orig.gif

hahahah tää oli aidosti erinoimainen "los vedätys", harmi vaan että hemmo jäi kiinni...
buttrock.gif
Niinkö..? No jos oikeudentajusi on tuota luokkaa, kyseessä oli varmasti vuosituhannen alun paras juttu. Omasta mielestäni moinen ei ainakaan paranna foorumin käyttäjien luottamusta muihin jäseniin, saati vastaavien "tarinankertojien" kannattajiin...

No, niin tai näin, asioihin ollaan tarvittaessa puututtu ja tarvittaessa puututaan jatkossakin, foorumin hyvän hengen ja oikeudenmukaisuuden puolesta...
hah  no mua rupes koko viestiketju naurattaan ja taas vaan tuli ilmi nämä netin foorumien "luotettavuudet", ja tietty mua  naurattaa eniten se että MINÄ menin retkuun että heilahtaa...toisaalta asiastahan tuossa kinasteltiin..enkä omia mielipiteitä hirveästi muuta vaikka JHBMW jakautuisi edelleen.

onhan se tietty ikävää...

kai tarkastitte että minä olen minä enkä kukaan muu? ja jos huomaatte jotain häikkää niin kertokaa ...

modeille syvä  
bowdown.gif

edittiä: Madille terveiset "oikeudentajusta"...pata kattilaa soimaan(ko)?

harmi kun en ole juridiikankaan asiantuntija niin en voi tuohon, niin mehevään, provoon ottaa tämän enempää kantaa.

Kun pahin myrsky on laskeutunut niin muutama sana saattaa olla paikallaan. Kahdella nimimerkillä kirjoittaminen jossa toinen tukee toisen mielipiteitä on varmasti (joidenkin mielestä) ruma temppu ja ansaitseekin varoituksen, tai jopa forumilta pois sulkemisen. Kukin miettiköön itse mitä lopulta on tapahtunut.

Sen verran taustoista, että käydyn mielenkiintoisen moottoripyöriin liittyvän ajatustenvaihdon lisäksi on ajoittain testattu kirjoittajien reaktioita erilaisiin provokatiivisiin väitteisiin ja vastaväitteisiin. JHBMW on esittänyt enemmän suoria provokatorisia väittämiä, joskin väitteet on yleensä pyritty perustelemaan jollain tavoin. HD1999 nimimerkki sen sijaan on tukenut JHBMW:n kirjoittamia väittämiä, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta hyvin maltillisesti. Suurin osa kirjoituksista on kuitenkin ollut aitoa moottoripyöriin liittyvää keskustelua.

Jos joku on näistä kirjoituksista aidosti loukkaantunut niin pahoittelen tapahtunutta. Ne eivät kuitenkaan ole sisältäneet mitään sellaista mitä muutkin kirjoittajat eivät olleet käyttäneet, moderaattorit mukaan lukien.

Hyvää joulun odotusta kaikille.  
smile_org.gif

P.S. Tämä forum ei ole ainoa paikka jossa reaktioita on kokeiltu.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back