Mietin pitkään otanko osaa tähän keskusteluun vai enkö, mieli tosin teki niin paljon että laitetaan nyt jotain ylös - kaikki kirjoittamani on sitten 100% omia mielipiteitäni, peittäkää vaikka nickini alla oleva käyttäjätaso jos siihen haluatte väkisin tekstiäni yhdistää...
Moderoinnin yhdenmukaistamisesta on puhuttu jo pitkään, myöskin erinäisillä foorumeilla on keskusteltu moderaattoreiden aktiivisuudesta jne, on hyvä että asiasta puhutaan koska vain siten hommaa voidaan kehittää. Itseäni on eniten huolestuttanut modejen aktiivisuus ja siksi tuossa aiemmin puhuttu halukkaiden "ilmoittautuminen" voisikin johtaa siihen että vähemmän aktiivisia moderaattoreita voisi vaihtaa aktiivisempiin ja samalla päästä vähitellen ehkä eroon "hyvä jätkä"-periaatteella annetuista modeoikista (Mun mielestä niitä on, toisten mielestä ei). Tuolla uusilla moderaattoreilla voisimme saada muidenkin toiminnasta valituksia kuin nyt niiden ketä tässä on mainittu
Valituksia tulee kaikenlaisia ja toki niissä on perääkin välillä. On tosin kyllä sellaisia valituksia joista en ole kertaakaan ollut samaa mieltä, tämä koskee esim harvoin tulevia valituksia esim Patrikan (joka on ehdottomasti aktiivisimpia modeja) työskentelystä. Patrikan (ja esim Grizzlyn) kaltaisia työmyyriä tavittaisiin lisää modeihin joten ei muutakuin hakemusta rustaamaan
Toki siellä muitakin aktiivisia on, mutta nuo kaksi ovat ehdottomasti pidemmän aikaa jo olleet siellä omassa kastissaan...
Modeoikeuksista valittaminen kenellekään muulle kuin JP-800:lle on suhteellisen turhaa - pääylläpitäjien vastuut ovat olleet seuraavat :
JP-800 - Kaikki mahdollinen (palvelinta lukuunottamatta)
Jassu - Palvelin
Jippe - Sivuston koodi
Bluuska - Sivuston Koodi
Itse olen sitäkin kannattanut että koodareille suoraan laitettaisiin käyttäjätasoksi "koodari" tmv, joka palvelisi myös sitä että väärinkäsityksiä valtuuksista jne ei tulisi. Kuten ylläoleva listaus selvittää niin modevalituksien oikea osoite on JP-800.
Aikaisemmin myös Puuhis oli hyvä kohde valittaa modejutuista, mutta se oli ennen...
Itse en ota kantaa siihen onko magna heiluttanut deletä turhan tiuhaan ja väärässä paikassa - koska minulla ei ole tuosta päätäntävaltaa. Henkilökohtainen "vittuiluhan" oli tuo poiston kohteeksi joutunut teksti joka tämänkin keskustelun sai aikaan - ainoa mikä toisten silmissä sitä lievensi oli se perässä ollut silmää vinkkaava hymiö. Toisilla on erilainen huumorintaju kuin toisilla, mutta pitää myös muistaa että käyttäjissä on niitä jotka eivät pidä samanlaisesta vittuiluhuumorista kuin esim meikäläinen
Ugh !