• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kotilot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bomboz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oisko jotain hyviä vinkkejä millä sais kaikki älykääpiö kotilokuskit pysymään edes turvallisen matkanpäässä takarenkaasta kun muuten ei noi turvavälit tunnu sanovan yhtää mitää...?
nixweiss.gif

Tänään vanhempi herrasmies vaan tupisi että ei tarvi pullistella kun kysyin etteikö se saatana ymmärrä ettei toisen takarenkaassa voi kiinni ajaa...On siinä oikeasti tekemistä että pysyy hermot kurissa kun joku idiootti alkaa leikkiä!
Jaa, ainakin hyväks havaittu vetästä pikku burnikset seuraavissa liikennevaloissa... Alkaa rakoa syntymään
biggrin.gif

Oli tuossa sunnuntaina vastaava tilanne, joku perkeleen tuninkiteppo t4 volvonsa kanssa aivan renkaassa kii mut ohi ei mee... "Pienellä" kaasun avauksella tuosta päästiin, pysyi tuon jälkeen kauempana...

Joo toi on toinen asia mikä on tullut huomattua että"kilpailuhenkiset"
auton tuunaajat roikkuu perässä ja yrittää lähes aina haastaa kisaa.

Hellittää kaasua sen verran että nopeus pikkuhiljaa alkaa laskemaan.
Kyl ne jossain vaiheessa ohi menee.
Niin, suomalainen autokuski on siitä hauska olento että jos pikkuhiljaa hiljennät vauhtia ja, ilman mitään näkyvää syytä, pysähdyt keskelle tietä niin autokuski pysähtyy myös ja ihmettelee että mistäköhän suunnasta se hirvi juoksee...

Tai sitten saa sellaisen raivokohtauksen että ajaa yli ja pakenee paikalta.

On sitä sitten kahdella tai neljällä renkaalla liikenteessä niin hulluja saa varoa ja väistellä.

Sen vaan sanon että esim. pikatiellä kuuluu moottoripyörällä ajaa sellaista vauhtia ettei ainakaan suurin osa kotilokuskeista koe tarvetta roikkua perässä. Minua ainakin ärsyttää kun joku "pertti 60v" vetää extra kromatulla kustomillaan 80km/h satasen alueella ja meinaa vielä kaatua aina kun rekka tulee vastaan.

Navigaattori siis tankille niin että siitä voi tarkastaa mittarivirheen ja sitten aina vähintään sitä suurinta sallittua. Jos haluaa mennä hiljaa niin sitten voi ostaa vaikka soutupaatin ja lipua pitkin rantoja. Hitureita on liikenteessä ihan tarpeeksi! Niitä yleisönosastoilla kauhisteltuja kaahareita en ole juurikaan kohdannut!

itse ainakin huomannut varsinkin sportilla ajaessa että monet tuning/gti autoilijat tulevat melko herkästi provosoimaan jos ajat noin rajoitusten mukaan,,tullaan perään roikkumaan ja jopa rinnalle motarilla ilveilemään...mutta suomen liikennekulttuuri nyt on perseestä olit sitten motoristi tai kotiloseppo---MINÄ MINÄ MINÄ se liikenne turvallisuus kamppania mainos jokin aika sitten oli osuva kuvaamaan tätä "mikä meille fiksuille ihmisille oikeen tulee LIIKENTEESSÄ"
confused_orig.gif
idea3.gif

Tätä seuraavaa konstia olen käyttänyt kotilolla rekkoihin ja hyvin toiminut. Jos ei tuosta jarruvalojen vilkuttelusta tajua, niin hiljennä jarrulla vaikka 20km/h alle rajoituksen. Sitten taas kiihdytä nopeesti takas matkavauhtiin. Tee tämä pari kertaa, niin tuskin se kotilo siellä jaksaa roikkua. Joko menee sitten ohi tai jättäytyy suosiolla. No aina pieni mahdollisuus, että takana on joku ihan idiootti ja innostuu tästä. Silloin ei varmaan muuta kuin hanaa sen verran ettei tarvii katella sitä enää 
062802moto_prv.gif
Ajeletko useinkin sellaisia nopeuksia että rekat roikkuu puskurissa?
Tätä sattuu lähinnä maantiellä kohdissa joissa on 60km/h rajoitusalue tai jonossa ajaessa 80km/h alueella se 80km/h vauhtia. Yleensä painan autolla meneen noin 10-20km/h ylinopeutta eli alle päiväsakkorajan. Rekat sitten ajaa rajoitinta vasten 90km/h.

Back