• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kotilot moottoritiellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jatketaanpa hieman... Jkl:stä kohti Keuruuta. Sama ilmiö... ensin ajetaan alta satasta ja sit päälle 90, kun pitäis olla 80:n tie. Uskomatonta säätöä. Herkistää, kun autot roikkuu takarenkaassa kiinni.

Tää tosiaan on tuttua, liikuin sitten kummalla tahansa. Aina ollut tarkastettu mittari ja nopeus "alle sakkorajan". Motarilla ohi ja tietyön kohdalla puidaan nyrkkiä...

Tähän kaikkeen marinaan voisi lisätä vielä kaksi muuta "hauskuutta": ohituskaistan alku (erityisesti kun Lahti-Heinola väli oli täynnä sellaisia) - välit ajeltiin 80 ja kun kaista alkoi ja siirryit ohituskaistalle, saitkin kenkiä kunnolla että pääsit siitä nysväristä ohi.

Toinen on liikkeelle lähtö esmes valoista: vaikka kotilo on mallia kiisseli, silläkin pääsee ripeästi liikkeelle, puhumattakaan pyörästä - aina löytyy joku, joka kaahottaa jonkin ajan kuluttua ohi reilua ylinopeutta ja seuraavissa valoissa jää taas jälkeen ja niin edelleen...

No onpas taas vaikeata olla puuttumatta toisten ajotapoihin
smile_org.gif

PS. eikös suurin osa täällä ole myös "niitä v*tun kotilokuskeja" ?

Annetaan muiden ajaa niinkuin ne vaan haluavat, kunhan eivät perseile liikaa ja keskitytään itse siihen omaan ajamiseen
sport05.gif

smile_org.gif

Annetaan muiden ajaa niinkuin ne vaan haluavat, kunhan eivät perseile liikaa ja keskitytään itse siihen omaan ajamiseen  
sport05.gif
Ketjun aloittajana kommentoin. Tarkoitus ei ole puuttua. Kunhan ihmettelin, että eikö noissa kotiloissa (muissa kuin minun) ole säädettävää kaasua?

Tavoilleni uskollisena kukkahattuilen kuitenkin vielä sen verran, että mielestäni työmaan halki (olkoon sitten vaikka moottoritiellä) ajetaan ihmisiksi. Siellä toidet kuitenkin meille tietä tekevät henkensä kaupalla.

smile_org.gif

sport05.gif
Kuten myös samaisen ilmiön huomannut.

Mutta tuohon kommenttiin... minua ainakin jurppii että kun pyöräkuskit leimataan jatkuvasti sellaisiksi etteivät noudata nopeusrajoituksia. Hyvä ettei mummot piekse käsilaukuillaan kun ohi ajaa ja sylje perään
biggrin.gif

Tässä ois Karpolle aihetta. Ei muuta kuin mies istumaan kameran kanssa tarakalle ja kuvaamaan
tounge.gif

Mutta tuohon kommenttiin... minua ainakin jurppii että kun pyöräkuskit leimataan jatkuvasti sellaisiksi etteivät noudata nopeusrajoituksia. Hyvä ettei mummot piekse käsilaukuillaan kun ohi ajaa ja sylje perään
biggrin.gif
Tuli mieleeni tapaus, jossa tavoitin edessäni kaksi mopoikaa. Lähistöllä ollut vanhempi mieshenkilö pui minullekin nyrkkiä ja jupisi jotain kuulumatonta. Taisi siinä mennä 15v teinit ja 40-vuotias mopoilija samaan kastiin. Mopoilijat ja moottoripyöräiljät ovat aina silmätikkuna
crazy.gif

Joo ei kai kyse nyt olekkaan muiden ajotapoihin puuttumisesta, vaan omasta turvallisuudesta. Allekirjoitan täysin puheet moottoritiellä ajamisesta ja nopeusrajoituksista. Lisään vielä että kun siellä ajaa vasenta kaistaa niin jatkuvasti joku autoilija lähtee ohittamaan juuri kun olet kohdalla.
Jas länsiväylästä kirjoitin ihan samat sanat jo jossain muussa topiikissa. Siellä vaan jää jalkoihin jos ajaa 40 kmh. Kai eräillä autoilijoilla kastruu housut kun saa ohittaa moottoripyörän ... tiedä häntä kun en itse aurolla paljoa aja.

Tavoilleni uskollisena kukkahattuilen kuitenkin vielä sen verran, että mielestäni työmaan halki (olkoon sitten vaikka moottoritiellä) ajetaan ihmisiksi. Siellä toiset kuitenkin meille tietä tekevät henkensä kaupalla.

Niinpä niin, kokeilkaapa joskus mennä tienviereen seisomaan silmät kiinni(simuloi työskentelyä), kun a**o ajaa ohi >80km/h, rekasta puhumattakaan. Siinä pitäisi vielä yrittää keskittyä työn tekoon. Että ei niitä tietöiden nopeusajoituksia ihan kiusan vuoksi ole keksitty.

Kyllä tuon ilmiön huomaa jo 100-80 alueella. Ohitat 100 alueella auton joka ajaa todellista nopeutta sen 100 ja sitten tulee 80 niin kohta se on puskurissa vaikka 90 vauhtia.

Olen vetänyt semmosen johtopäätöksen että autolla ei vaan uskalla ajaa 100 rajoituksella yhtään yli mutta menetetty aika on otetava takaisin sitten 80 alueella.

Vielä ei ole sattunut sitä että olisi se auto poimittu tien sivuun siitä edestä joka 80 aluella sitten ohittaa mutta kyllä sekin vielä tapahtuu .....

Autoilijoiden puollustukseksi vois sanoa että autolla on vaikeempi tarkkailla sitä todellista nopeutta kun pyörällä sen näkee polkupyörän mittarista tarkasti.

Edelleen eniten kyrpii ne vasemmalla kaistalla hidastelevat peelot.
"Minä kun en tietä voi kovempaa ajavalle antaa. Kävisin muutaman sekunnin tuolla toisella kaistalla ja palaisin takaisin niin olisin taas saanut liikenteestä hieman joustavampaa, mutta ei minähän ajan jo kaksi kilometriä tunnissa ylinopeutta ja minulla on täysi oikeus olla pösilö, lakikin tukee tässä asiassa minua Mitäpä ajelevat niin kovaa ja vielä ylinopeutta kyllä tämän nopeuden pitää riittää, sentään jo mennään riski rajoilla."

Back