• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kossin nappikuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reflex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kenelläkään kokemuksia Creativen EP-635:ta??

Prismassa olis tollaset n.35?...

Käsitinkö siis oikein noista edellisistä viesteistä, että olette "upottaneet" noita kuulokkeita korvatulppiin?? Taistelen juuri ton musiikki asian kanssa ku ilman vaimennusta en kuule musiikkia kunnolla huminan takaa...
itse "kuuloke" on korvatulpan ulkopuolella korvatulpasta menee läpi vain putki josta ääni pääsee korvaan tulpan eristäessä huminan ja hyminän ulos. tai noin ainakin kossin plugeissa. kohta 2vuotta ollut käyttössä mokomat eikä mitään vikaa/kulumaa earit vaan tuppaavat likaantumaan käytössä mutta mikäs noita vaihdelessa. itsellä ei ole ollut mitään ongelmia kypärän päähän laitossa eivätkä ole painaneet korvaakaan mitenkään. voisi kokeilla vielä jollaikin muillakin kuin noilla perus eareilla josko tulisi vielä hiljaisemmat

Voin suositella etymotic er-6 täältä tilasin ja olen ollut todella tyytyväinen helppo laittaa korviin ja pysyvät loistavasti ja äänenlaatu on ihan riittävä. Tulpat on todella pienet joten ei ole ollut ongelmaa saada kypärää päähän vaikka kypäränä on suupertti s1 joka on aika ahdas panna päähän.

Onko 120e kuulon säilymisestä liikaa  
nixweiss.gif
ei minusta kyllä ...

Onko joku purkanut noita sinisiä pluggeja ?? Siirtäisin kuulokeosat Nokian handsfree kuulokkeiden tilalle, mutta pitäisi saada nuo pikku kajarit halki jotta tinauskohdat tulisivat esille. Ei viitsisi väkisin yrittää. Järki sanoisi että sinisen ja hopean välillä on jonkinlainen kiinnitysmekanismi, mutta millainen ? En viitsisi jatkaa johtoja lennosta, ei siisti.

Hjelppiä....

Onko joku purkanut noita sinisiä pluggeja ??  Siirtäisin kuulokeosat Nokian handsfree kuulokkeiden tilalle, mutta pitäisi saada nuo pikku kajarit halki jotta tinauskohdat tulisivat esille.  Ei viitsisi väkisin yrittää.  Järki sanoisi että sinisen ja hopean välillä on jonkinlainen kiinnitysmekanismi, mutta millainen ?  En viitsisi jatkaa johtoja lennosta, ei siisti.

Hjelppiä....
Tästä mitään apua?

Nuo siniset Kossit korvissa olen kohta 2 kesää pöristelly ja äänenlaatu riittää allekirjoittaneelle vallan mainiosti. Ero kunnon stereokuulokkeisiin on tietty rankka mutta kuten sanottua kelpaavat mulle. Satoja eskoja en rupea musiikin kuunteluun mopoillessa sijoittamaan.

Itse olen huomannut että kuulottimet kestää päässä paremmin kun ne työntää korviin niin päin että se piuha lähteekin yläviistoon (eikä alaspäin). En tiedä millaiset jumbokorvat mulla on mutta niin päin ne istuu mukavasti eikä tipahtele ilman lupaa. Ja pottakin menee päähän ja pois ilman ongelmia.

Prismassa olis tollaset n.35€...

Käsitinkö siis oikein noista edellisistä viesteistä, että olette "upottaneet" noita kuulokkeita korvatulppiin?? Taistelen juuri ton musiikki asian kanssa ku ilman vaimennusta en kuule musiikkia kunnolla huminan takaa...

Nuo näyttäisi muuten hyvältä, mutta creativen sivujen mukaan tossa mallissa on vain 0,6 metrin johto ja se kuullostaa melko lyhyeltä.

Kiitoksia ! Leipäveistä vaan väliin ja homma purkenee. Aika roheeta meininkiä. Kokeilempa tuota tänään.

Prismassa olis tollaset n.35€...

Nuo näyttäisi muuten hyvältä, mutta creativen sivujen mukaan tossa mallissa on vain 0,6 metrin johto ja se kuullostaa melko lyhyeltä.
Ostin kyseiset kuulokkeet ja se johto on todella lyhyt, mutta ei se ainakaan itteä haittaa, ku soittimen saa siihen lenkkiin roikkumaan. Toinen vaihtoehto on heivata laite povariin. Taskuun sitä ei saa, mutta se on tarkotettukin siten, että soitin ripustetaan roikkumaan rinnan päälle.

Pitää vielä koittaa sujauttaa earit siihen päälle...

Gigantista ostin juuri Philipsin korvaan upotettavat kuulokkeet. ääni ihan bueno ja taitaa olla plugeja matalampi motikkakin. Ainakaan pienen testin jälkeen ei korvia painanut. Niissä on kolme paria eri kokoisia silikonihetuloita. Verkkokaupasta ostin joku aika sitten Turbosoundin korvaan työnnettävät kuulokkeet, mutta ne olivat ihan hanurista. Soundit oli hyvät, mutta ei niitä mopon kanssa voi käyttää.

Noh, odotin kuin kuuta taivaalle nousevaa, että saan iPodin In Ear kuulokkeet. No ne vaan ei oikein taho pysyä, mun korvissa  
mad.gif
. Ainankin vas. korvasta tuntuu tippuvan helposti pois.
Oiskohan nuo kossin nappikuulokkeet sievemmät ?!

Jos joku kaipaa halpaa ja ainakin mun mielestä kohtuu hyvää ratkaisua, ni voisi tehdä, kuten ite tein:

Clas Ohlsonilta halvat ja mahdollisimman lituskat "perinteiset" korvalappukuulokkeet. Niistä sangat siististi poikki. Johto myös poikki n. 20 cm:n päästä. Kuulokkeiden taakse Prismasta hankittua tarrateippiä (tyyliin tarralenkkarit). Katkaistun johdon päähän kolvataan irtoliittimenä hankittu 3,5mm:n audioliitin (naaras). Lisäksi tarvitaan soviva liitäntäjohto (3,5mm-3,5mm)

Omassa kypärässäni nämä edellä valmistetut kaiuttimet sai siististi pehmusteiden väliin piiloon ja kiinni tarrapinnastaan. Johdot pujotellaan näkymättömästi jostain pehmusteiden välistä siten, että itse kolvattu liitin jää tuohon leuan paikkeille piiloon pehmusteen rakoseen siten, että vain liitinpinta näkyy.

Nyt kypärässä on sisäinen kaiutinjärjestelmä, jonka kokonaiskustannukset ovat luokkaa 20€. Järjestelmää ei edes huomaa, ellei sitä käytä (mikään ei paina, tai edes kosketa korvaa). Mikäli taas haluaa käyttää järjestelmää, niin kypärä päähän ja MP3-soittimen piuha kiinni liittimeen ja menoksi.

Tää on mun ihan oma konstruktio, saa arvostella vapaasti...
cool.gif

Back