Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama vika (syvällä oleva rintamamiestalon kellari), mutta keväällä timattilaikka huusi ylimmän askelman keskelle ajosillan mentävän aukon.Mulla on myös ramppi kellariin menevän portaikon päälle, mutta portaat ovat helvetin jyrkät... Pyörän persettä(tai ramppia) pitää nostaa rampin yläpäässä, jotta ei pyörä jää mahastaan kiinni.Mullakin on pyörät okt-kellarissa talven, mutta tein sellaisen ajosillan, jonka voi heittää portaikkoon, että pääsee ajamalla ylös ja alas omin avuin. Meillä oviaukko on jotain 85cm, joten kaikki pyörät (yhdestä joutuu peilit kääntämään) mahtuu.Viime talven pyörä värjötteli jääkylmässä(erään kerran ulkona -15C ja tallissa -18C) tallissa, mutta tulevan talven omakotitalomme kellarissa. Kellarin oviaukko on 66 senttiä leviä ja pyörän tanko 73...Hankala rasti, mutta eiköhän siitä selvitä.
Ja ainakin on varmassa paikassa, koska pyörää ei helpolla kellarista ylös oteta. Tosin jos ajökelit yllättävät aikaisuudellaan kevään puolella, en saa yksin pyörää liikenteeseenkään...![]()
Ja kun HD painaa noin 300kiloo niin yksin siitä ei oikeen selviydy.![]()
Mulla oli myös edellinen pyörä(Kawa ZRX1200R) tuolla kellarissa ja kun koitin pyörää pitää paikallaan rampilla pelkällä jarrulla, niin lähti heti liukumaan. Voishan siinä rampilla siis jopa HD lähteä gummia polttamaan, jos ajamalla koittais pyörän ylös saada!![]()
![]()
No tuota, se lähtee kuutena yönä viikossa töihin, eikä halua yöllä kiireessä (haluaa nukkua nekin minuutit) skrapata ikkunoita ym. Ymmärtäähän sen, toisaaltaSitten kun vaimo alkaa pitää autoaan tallissa... Nyt, kun vakuutukset on aina päällä, tavallaan säästää, mitä kauemmin ajaa, eikö?
Osta vaimolle diisseli!
Samalla matematiikalla sekin on pelkkää säästöä, kun dieseli on liikenteessä, eikä seiso tallissa..![]()
Rintamamiestalo täälläkin päässä. Pidon saamiseksi rampille, ajattelin naulata siihen bitumikatetta, vaikken mä silti alas ainakaan ajamalla pysty pyörää saamaan. Mulla kun hommaa hankaloittaa vielä sekin, että heti ovella pitäis pyörä saada kääntymään sivuun noin 45astetta... Suoraan alas ajaessa ottaisi lämminvesivaraaja osumaa, eli ahdasta on.Sama vika (syvällä oleva rintamamiestalon kellari), mutta keväällä timattilaikka huusi ylimmän askelman keskelle ajosillan mentävän aukon.Mulla on myös ramppi kellariin menevän portaikon päälle, mutta portaat ovat helvetin jyrkät... Pyörän persettä(tai ramppia) pitää nostaa rampin yläpäässä, jotta ei pyörä jää mahastaan kiinni.Mullakin on pyörät okt-kellarissa talven, mutta tein sellaisen ajosillan, jonka voi heittää portaikkoon, että pääsee ajamalla ylös ja alas omin avuin. Meillä oviaukko on jotain 85cm, joten kaikki pyörät (yhdestä joutuu peilit kääntämään) mahtuu.Viime talven pyörä värjötteli jääkylmässä(erään kerran ulkona -15C ja tallissa -18C) tallissa, mutta tulevan talven omakotitalomme kellarissa. Kellarin oviaukko on 66 senttiä leviä ja pyörän tanko 73...Hankala rasti, mutta eiköhän siitä selvitä.
Ja ainakin on varmassa paikassa, koska pyörää ei helpolla kellarista ylös oteta. Tosin jos ajökelit yllättävät aikaisuudellaan kevään puolella, en saa yksin pyörää liikenteeseenkään...![]()
Ja kun HD painaa noin 300kiloo niin yksin siitä ei oikeen selviydy.![]()
Mulla oli myös edellinen pyörä(Kawa ZRX1200R) tuolla kellarissa ja kun koitin pyörää pitää paikallaan rampilla pelkällä jarrulla, niin lähti heti liukumaan. Voishan siinä rampilla siis jopa HD lähteä gummia polttamaan, jos ajamalla koittais pyörän ylös saada!![]()
![]()
Rampin jälkeen tein vielä loivaa "pattia", joka ikäänkuin pehmentää rampin vaikutusta. Niin ja ajosilta menee puoli metriä kellarin lattialle, jolloin kulma on jo sellainen, että sahattua puupintaa pitkin rengas juuri ja juuri pitää. Märillä renkailla joutuu käyttämään vaihteella jarrutusta myös, koska etupyörän kitka ei riitä muuten. (ramppi sisällä kuivassa säilytyksessä)
Painavin pyörä minullakin on 270kg.. ja matalin on vaimon 6r, jossa maavara on alle 10cm.![]()
Tottakai se mopo käyttää seisoessaan korkeampioktaanista naftaa.Kuinkas bensojen suhteen? Kuulee monenlaista mielipidettä. Itse olen laittamassa mopoa ekaa kertaa talvisäilöön ja olen ollut siinä käsityksessä, että tankki täyteen säilöön laittaessa. Joku puhui vielä, että jos laittaa 98:a talveksi 95:n sijaan, se olisi parempi. Kuinka on?
EEEIIIII!! Mä en suostu.maailmanlopun tunnelma, jotenkin on yksinäinen ja orpo olo tien päällä![]()