• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kortti pois ilman perusteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julmuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No entä onkosse sun kaveri sit ajanu sitä 235km/h tutkaan ja karkuun?
confused_orig.gif

Tuolla edellisissä kirjotuksissa se ei vissii tullu ilmi.
Olis vaa hauska tietää.
wink.gif
jätetään kommentoimatta...
tounge.gif

eli voit päätellä itse
talktohand.gif

sitä en kyllä ymmärrä itsekkään miksi kaveri tee asialle mitään.
nixweiss.gif
En syyllistä, mutta sanon vain, että juttu haiskahtaa. Mikäli tämä henkilö ei edes yritä tehdä asialle mitään, hän on joko väliinpitämätön tai todennäköisemmin esittänyt oman versionsa asiasta.

confused_orig.gif

Itse asiassa olen muuten KUULLUT samankaltaisen tarinan:

---Tapahtui vuonna 2000---
Henkilöä Z syytettiin liikennerikkomuksesta jota hän ei voinut millään suorittaa, hän kiisti syytteet (ts. ei allekirjoittanut sakkolappua). Parhaan tietämykseni mukaan tämän olisi pitänyt tarkoittaa oikeudenkäyntiä. Sakkoa ei ole maksettu vielä tänäpäivänäkään. Seuraus: ei oikeuteen, ei perintään, ei mitään.

HUOM Tämä on huhupuhetta, johon pitää suhtautua erittäin varautuneesti. ( En siis suosittele kokeilemaan )

Tämä vain siksi, että tarinoita on kiva kuulla ja jakaa muille.
ghostface.gif

Orkkiksesta puuttui kuuluisa viimeinen lause:
huhupuheisiin ei ole luottamista!

käsittely päättyi syyttämättäjättämiseen.
bowdown.gif

eikä kestänyt ku 5 1/2 kuukautta.
nopeeta toimintaa.
confused_orig.gif

saas nähdä miten kauan kestää korvaushakemuksen käsittely.

Nonnii,asialle saatiin 'järkevä' lopputulos....edes....
Ihmettelen kovasti vaan tuota mielivaltaista toimintaa viranomaisten puolelta....  
nixweiss.gif

Itse asiassa olen muuten KUULLUT samankaltaisen tarinan:

---Tapahtui vuonna 2000---
Henkilöä Z syytettiin liikennerikkomuksesta jota hän ei voinut millään suorittaa, hän kiisti syytteet (ts. ei allekirjoittanut sakkolappua). Parhaan tietämykseni mukaan tämän olisi pitänyt tarkoittaa oikeudenkäyntiä. Sakkoa ei ole maksettu vielä tänäpäivänäkään. Seuraus: ei oikeuteen, ei perintään, ei mitään.

HUOM Tämä on huhupuhetta, johon pitää suhtautua erittäin varautuneesti. ( En siis suosittele kokeilemaan )

Tämä vain siksi, että tarinoita on kiva kuulla ja jakaa muille.
ghostface.gif

Orkkiksesta puuttui kuuluisa viimeinen lause:
huhupuheisiin ei ole luottamista!
On tullu tuotakin kokeiltua, ei se mitään vielä vaikuta vaikka ei tunnusta ja jättää allekirjoittamatta. Siitä pitää valittaa vielä ja vetää se sitä kautta oikeuteen, jos haluaa viedä hommaa pidemmälle. Sakkolapussa on kyllä ohjeet kuinka menetellä.

Oikeusministeriön kirje (sakon karhu) paukahtaa postiluukusta jossain vaiheessa, vaikka ei ois allekirjottanut eikä tunnustanutkaan. Tietysti syyttäjä vois periaatteessa jättää sakon vahvistamatta, mutta tuskinpa, jos siitä ei ole valittanut.

Sakot ei muuten nouse yhtään vaikka odottelee sitä oikeusministeriön kirjettä, parkkisakot on sit eri asia.. Joka kerta oon ootellu, aikaa on menny 3 kk - 1 vuosi ennen kuin se lappu tulee sieltä, kertaakaan ei ole jäänyt tulematta  
sad_orig.gif

käsittely päättyi syyttämättäjättämiseen.
bowdown.gif

eikä kestänyt ku 5 1/2 kuukautta.
nopeeta toimintaa.
confused_orig.gif

saas nähdä miten kauan kestää korvaushakemuksen käsittely.
No mites siinä lopulta kävi?
Toteutuiko oikeus?
Pääsikö lain rikkoja (="rikollinen") rangaistuksetta?
Vai molempia?

Kuulostaa uskomattomalle,mutta olis kiva kuulla koko tarina ennen itkuvirsiä ,eli oliko esim vastaanottajat motarin seuraavalla rampilla odottamassa sankaria,jonka tutkapari oli karkuuttanut. tällöinhän kyseessä on ns "sopii kuvaukseen" tapaus. Tai sitten jotain muuta, sananlaskuhan meni jotenkin että kun kerran keksitään aina epäillään tms.

Terv. nimimerkki on meitinkin pihaan polliisit tulleet motarireissun jälkeen ,eikä turhaan. Puhumalla ja rahallahan siitä selvis.

TAI jos sittenkin: Wiina Woima Wäkivalta,kaiken voittaa mielivalta..

Juska2000 sanoi:
Itse et tainnut huomata että vastasit sitten ihan 8 vuotta vanhaan viestiketjuun :respect:

Mutta asia ei ole muuttunut miksikään. Edelleen moinen mielivalta on mahdollista. Mitä se kertoo meistä?

Minulle ainakin jäi epäselväksi, oliko tuossa lopulta mitään mielivaltaa. Niin vähän oli faktoja tiedossa, ettei oikein mitään voi sanoa. Ainoa, minkä varmaksi pystyy jutusta sanomaan oli se, että tekijä ainakin tuntui olevan ihan oikea.

Ankka sanoi:
Minulle ainakin jäi epäselväksi, oliko tuossa lopulta mitään mielivaltaa. Niin vähän oli faktoja tiedossa, ettei oikein mitään voi sanoa. Ainoa, minkä varmaksi pystyy jutusta sanomaan oli se, että tekijä ainakin tuntui olevan ihan oikea.

Samaa mieltä. Aiheen aloittaja ei antanut mitään tietoja miten tilanne oli syntynyt. Ja oliko mainittu "eräs kaveri" kirjoittaja itse :grin:

Juska2000 sanoi:
Samaa mieltä. Aiheen aloittaja ei antanut mitään tietoja miten tilanne oli syntynyt. Ja oliko mainittu "eräs kaveri" kirjoittaja itse :grin:

Jos tää oli nyt se surullisen kuuluisa: pöllitty pyörä? :doh:

Back