• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kortti pois ilman perusteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julmuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niinpä, turhaa täällä on avautua, kiroilla ja manailla poliisia maan alle, ja syvimpään helevettiin, tehkää sitten jotain asian edestä, niinkuin esimerkiksi ne asiat joita aikasemmin ehdottelin.
Meillä kävi joku muurari laittamassa mun kylppärin lattia, se on kiero, eikä vesi valuu kaivoon, kaikki muurarit on  
033102ass_1_prv.gif
! mä vihaan muurareita!
Kerran taksikuski ajoi hiljaa, tuli varmasti reissu maksamaan kaksi euroa enemmän! Kusetusta sanon minä! Taksikuskit on  
033102ass_1_prv.gif
!
Talkkari kerran harjasi rappujani huonosti, meinasin liukastua, kaikki talkkarit on  
033102ass_1_prv.gif
!

...emmä yleistä, mutta onneksi ei tee kukaan muukaan sitä täällä...

Eli jos poliisi mokaa noin pahasti, kuten täällä väitetään, niin kyllä he saavat virheestä kärsiä, tavalla tai toisella, siitä menen takuuseen. Eli, itku seis, ja toimintaa!

Jos mulle kävisi samalla tavalla, eli poliisi tulisi syyttä ottamaan minulta kortin pois, väittäen että olen ajanut moista nopeutta, enkä ole niin tehnyt, niin varmasti poliisipäällikkö sais puhelun/pari, kirjallinen valitus ja boonuksena oikeusasiainmies tulisi tarkistamaan tilannetta, mutta jos ei tee sitä, niin omapa on vika.

Ei kai nyt poliisitkaan niin tyhmiä ole että tällaiseen alkaneet
tounge.gif
Uskon että kyllä niiltä perustetta löytyy. Silminnäkijän todisteita tai jotain vastaavaa, mutta mahdollisesti kuulusteluja ei olla vielä pidetty
wink.gif

Jos kumminkin ei ole, niin mielelläni kuulisin lopputuloksen esim. jätettiinko korvausvaateita
omg.gif

Juttu vaikuttaa vähän ns. toisen käden tiedolta, jossa tapauksessa faktat voivat olla millaiset vain. Sinänsä en ylläty yhtään, jos esitutkinta on kestänyt reilusti yli puoli vuotta tällaisessakin pikku jutussa.  Olen sen nähnyt monet kerrat työtehtävissäni. Esim. erään talousrikosjutun, jossa hoidin yhden syylliseksi epäillyn asioita, esitutkinta kesti p*skalakkien toimesta yli 4,5 vuotta ennen kuin virallinen syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen eli totesi, että mitään rikosta ei ole tapahtunut. Syylliseksi epäillyt roikkuivat "löysässä hirressä" vuosikausia ja heidän liiketoimintansa kärsi huomattavasti siitä, että esitutkinta eteni etanan vauhtia.
mad.gif
Minun tietoni ovat sitten muuten ensi käden tietoja kuvaamastani asiasta. Sellainen poliisivaltio tämä on.
kaboom.gif
Suomessa p*skalakit eivät saa nopeasti hoidettua pienenkään jutun esitutkintaa edes kohtuullisen ripeästi, vaan tutkijat ovat milloin lomalla, koulutuksessa tai sairaslomalla (kun on kuiva virkayskä päässyt yllättämään).

Juttu vaikuttaa vähän ns. toisen käden tiedolta, jossa tapauksessa faktat voivat olla millaiset vain. Sinänsä en ylläty yhtään, jos esitutkinta on kestänyt reilusti yli puoli vuotta tällaisessakin pikku jutussa.  Olen sen nähnyt monet kerrat työtehtävissäni. Esim. erään talousrikosjutun, jossa hoidin yhden syylliseksi epäillyn asioita, esitutkinta kesti p*skalakkien toimesta yli 4,5 vuotta ennen kuin virallinen syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen eli totesi, että mitään rikosta ei ole tapahtunut. Syylliseksi epäillyt roikkuivat "löysässä hirressä" vuosikausia ja heidän liiketoimintansa kärsi huomattavasti siitä, että esitutkinta eteni etanan vauhtia.
mad.gif
Minun tietoni ovat sitten muuten ensi käden tietoja kuvaamastani asiasta. Sellainen poliisivaltio tämä on.
kaboom.gif
Suomessa p*skalakit eivät saa nopeasti hoidettua pienenkään jutun esitutkintaa edes kohtuullisen ripeästi, vaan tutkijat ovat milloin lomalla, koulutuksessa tai sairaslomalla (kun on kuiva virkayskä päässyt yllättämään).
Tämäkin menee vähän "off-topicciin", mutta totta se on, että suomessa esitutkinta kestää tosi kauan. En tiedä miten se on muissa maissa, mutta onhan siihen syitäkin miksi kestää. Ensinnäkin, tietääkseni suomessa on maailman pienin poliisivoima asukkaita nähden. Ei riitä mies-/naistyövoimaa.

Toiseksi, suomessa poliisi ei ole korruptoitu (ainakaan vielä, poikkeustapauksia tosi löytyy, valitettavasti), ja suomessa halutaan että juttuja saadaan selvitettyä. Korruptio vaikuttaa aika paljon juttujen selvimisnopeuteen.

Varsin hyvin ymmärrän jos talousrikostutkinta kestää, jeesus sitä paperimäärää, ja kaikki käydään käsin läpi, pari/kolme äijää, jos sitäkään. Ja jos olette olleet jossain firmassa töissä, ja olette nähneet kaikki vuosien varrella tulleita papereita joka koskee taloutta, niin niitä on jonkun verran. ja edelleen, yleensä se on verottaja joka tekee tutkintapyynnön talourikoksissa.
Sana poliisivaltio on kyllä menettänyt tarkoituksensa tässä foorumissa jo aikoja sitten...kysykää esim vanhemmilta espanjalaisilta mitä se tarkoitti, mitä Franco oli miehinään, tai kuubalaisilta, niin asia voi selvitä...

Oliskohan kyseessä semmoinen juttu että noita poliiseja onkin liian vähän.
omg.gif
Kun kaikki on tutkittava niin tarkkaan(se on käsittääkseni sitä oikeusturvaa) ja niitä juttuja on kuitenkin aika paljon. Ei ehdi kaverit joka paikkaan. Silleen niinku Lapissa on puoli Lappia yhden partion varassa. Jos on muutaman sadan kilsan päässä toisistaan jotkut kivat puukkohippaset, niin toinen reissu vaan hoituu alle kuuden tunnin. Poliisien määrä ainakin kolminkertaistettava!!!

Uskallan kyllä lyödä vaikka vetoa, ettei tässä tarinassa kaikki ole kerrottu. Ei onnistu kuukausiksi kortin pois ottaminen, ellei mitään näyttöä ole.
Tässä taas tehdään Suomea poliisivaltioksi yhden vähintäänkin epämääräisen jutun vuoksi.

Olen aivan samaa mieltä että jotain puuttuu.....
Henkilökohatisesta kokemuksesta voin kertoa,että on sitä oltu 'juttelemassa' polissisedän kans...ei ollu juttua kun en myöntännä.....noh,minun vastaanväittelyni aiheutti jotain sellaista mitä edes polissisestä eo olisi voinut/saanut tehdä....tämä näytti mulle keskekeräisen tutkinnan pöytäkidrjoja.....ja juttu etenee...muttei täällä....hehhee...
Eli ei juttua jos ei näyttöä.....

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
buttrock.gif
,,,,,pikkuhiprakkassa

Oliskohan kyseessä semmoinen juttu että noita poliiseja onkin liian vähän.
omg.gif
Kun kaikki on tutkittava niin tarkkaan(se on käsittääkseni sitä oikeusturvaa) ja niitä juttuja on kuitenkin aika paljon. Ei ehdi kaverit joka paikkaan. Silleen niinku Lapissa on puoli Lappia yhden partion varassa. Jos on muutaman sadan kilsan päässä toisistaan jotkut kivat puukkohippaset, niin toinen reissu vaan hoituu alle kuuden tunnin. Poliisien määrä ainakin kolminkertaistettava!!!
Ei tarvitse lisätä yhtään virkavallan määrää. Tulee heti suuri apu Lappiinkin kun laitetaan täältä pääkaupunkiseudun nelikaistaisilta kehäteiltä ja Etelä-Suomen moottoriteiltä kyttien sivarimopot ja -autot sekä sakkorysien virittelijät pohjoiseen valvomaan liikennettä ja ottamaan muitakin rosvoja kiinni. Kuten me kaikki (muut paitsi kytät) tiedämme ja tilastot osoittavat, kaksikaistaisilla teillä sattuu huomattavasti enemmän vakavia onnettomuuksia ajokilometrisuoritteeseen ja ajoneuvomäärään suhteutettuna kuin nelikaistaisilla teillä, joten liikenneturvallisuus paranee.
thumbs-up.gif
Kyllä vähenee silloin huomattavasti se Pohjois-Suomessa harjoitettava kännissä ajaminen autoilla, josta ovat ihmiset kertoneet (kun ei raaskita ajaa taksilla). Saadaan samalla hiukan oikaistua kyttien väärää resurssien kohdistamista, vaikka siinä riittää vielä paljon työtä.

....itse en ole oikeen ikuna ymmärtänyt miksi porukka ottaa hermoa tuosta, että poliisilla on noita siviili mopoja tms. Itse jos ajan ylinopeutta "ja olen ajanut" pysäytettäessä en todellakaan ala väittelemään, mikäli tiedän itse tehneeni virheen! Kaiken maailman tiivitaavit jotka ei ymmärrä, että mikäli lain/rajoitusten rikkojia ei olisi; ei myöskään siviilipoliisin ajoneuvoille olisi käyttöä! Helevetti sentään....jos lapsenmieli iskee niin säästä se radalle. On helpompaa meille kaikille jos ei jouduta julkisilla paikoilla kuuntelemaan kaiken maailman muusinnussijoiden selityksiä, että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!

Muuttakaa Muumilaaksoon jos lainvalvonta ei kelpaa!!

Vielä tähän alkuperäiseen topicciin......jos se on jo puolivuotta ollut poissa eikö ole hälytyskellot soineet?? .....jos oikeasti ei ole moista rikettä tehnyt laittaisi varmaan jo asemalle sen verran hanttiin, että kortti ei poliisin tassua näkisi. Jos näin on kuitenkin päässyt käymään, että poliisi olisi sattunut tekemään virheen.....eikun Grizzlyn neuvojen mukaan! Ei siinä muukaan auta!

Mulla tuli heti ekana mieleen että mihis on tämän väärin kohdellun jampan pallit jääny? Kyllä se on ihan oma syy jos on noinkin lapanen ettei mitään saa asialle tehtyä!!!

Tiedän yhden tapauksen vuosien takaa jossa paikkakunnalla oli tasan 2 samanlaista mopoa ja vielä niin että niiden rekkarit oli muuten samat paitsi viimeinen numero (kaverukset ostivat samaan aikaan mopot). Toinen heistä nykäs tutkaan roimaa ylinopeutta ja toinen heistä otettiin kiinni samana päivänä iltasella. Se homma kesti koko kesän vaikka syyttömällä oli todistajia ettei hän ollut ajanut. Poliisilla kestää aina nuo tutkimukset liian pitkään ja homma piti muutenkin viedä oikeuteen asti. No syyttömälle korvattiin kortin menetyksestä aiheutuneet kulut ja poliisit saivat kynsilleen siitä. Tietty hommaan vaikutti paljon se että asiasta on monta vuotta ja silloin ei todellakaan ollut niitä mopoja paljoa liikkeellä, joten oli helppompaa olettaa jonkun tietyn henkilön ajaneen...

...
että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!
...
Aiempi kirjoittaja puhui nelikaistaisista teistä, mistä lähtien kouluja on semmoisten vieressä? HÄH!

Ongelma on juuri se että sitä valvontaa tehdään enemmän länsiväylällä keskellä yötä kun päiväkodin vieressä päivällä.

...
että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!
...
Aiempi kirjoittaja puhui nelikaistaisista teistä, mistä lähtien kouluja on semmoisten vieressä? HÄH!

Ongelma on juuri se että sitä valvontaa tehdään enemmän länsiväylällä keskellä yötä kun päiväkodin vieressä päivällä.
Syy siihen ehkä on siinä, että LP hoitaa liikennevalvontaa yleensä päivisin, joskus jopa öisin, jos on komennus päällä.

JP taas ei oikein ehdi päiväsaikaan, mutta yöllä kun on rauhallista, ei tule hälytyksiä niinkään paljon, niin eivät viitsi vaan tuhlata verorahojamme, vaan suorittavat sitten liikennevalvontaa semmoisessa paikassa missä tietävät jonkun ajavan ylinopeutta silloin tällöin?

...voinhan minä väärässäkin olla...mutta...
tounge.gif

Se pitää kyllä sanoa ettei täällä Oulun pohjois puolella ole ollut valittamista poliisin tutkapaikoista. Ihan oikeissa paikoissa ovat olleet päivystämässä, esim. Ii:n kohdalla olevalla 60 alueella sisältää paljon risteyksiä ja vielä paljon polkupyörällä ja jalan liikkuvia ihmisiä. Se on sitten omaa hölmöyttä jos siinä täräyttää tutkaan ylinopeutta.

....itse en ole oikeen ikuna ymmärtänyt miksi porukka ottaa hermoa tuosta, että poliisilla on noita siviili mopoja tms. Itse jos ajan ylinopeutta "ja olen ajanut" pysäytettäessä en todellakaan ala väittelemään, mikäli tiedän itse tehneeni virheen! Kaiken maailman tiivitaavit jotka ei ymmärrä, että mikäli lain/rajoitusten rikkojia ei olisi; ei myöskään siviilipoliisin ajoneuvoille olisi käyttöä! Helevetti sentään....jos lapsenmieli iskee niin säästä se radalle. On helpompaa meille kaikille jos ei jouduta julkisilla paikoilla kuuntelemaan kaiken maailman muusinnussijoiden selityksiä, että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!

Muuttakaa Muumilaaksoon jos lainvalvonta ei kelpaa!!
Jos ihmiset viitsisivät edes lukea, mitä viesteihin on kirjoitettu ennen kuin sorvaavat vastauksen, ei tarvitsisi vääntää rautalangasta asioita.  
mad.gif
Kirjoitin nimenomaan NELIKAISTAISISTA kehä- ja moottoriteistä, joilla kytät vaanivat siviilimopoilla ja -autoilla. Koska pesääkin on riittävästi tarjolla, en harrasta muusinnussimista, mitä se lie onkin.
wink.gif
Koulujen ja päiväkotien lähellä ajan itse hiljaa, jonka olen joskus aiemmin jo todennutkin. Motarithan on tehty nimenomaan sitä varten, että voi antaa kunnolla hanaa sekä prätkälle että bilikalle.
tounge.gif
Italiassakin on joku rajoitus motareilla, mutta kun ajeli autolla 160 km/h, niin alkoi vasta sitten pysyä muun liikenteen tahdissa, eikä siellä motareilla mitään carabinierejä näkynyt kyttäämässä.

. Motarithan on tehty nimenomaan sitä varten, että voi antaa kunnolla hanaa sekä prätkälle että bilikalle.
tounge.gif
Italiassakin on joku rajoitus motareilla, mutta kun ajeli autolla 160 km/h, niin alkoi vasta sitten pysyä muun liikenteen tahdissa, eikä siellä motareilla mitään carabinierejä näkynyt kyttäämässä.
Eiköhän ne moottoritiet ole kuitenkin ensisijaisesti suunniteltu suurempien automäärien sujuvaa liikkumista varten. En oikein usko että "karstojen poisto" on ollut mikään suunnittelukriteeri.

Muistaakseni nuo Italian moottoritiet on yksityistetty ja lisäksi peritty tietulli on kohtuullisen kallis. ajatuksena varmaankin on ettei häiritä liikenteen lisäksi bisneksen tekoa.

Eipä siellä tosiaankaan poliiseja näy ja rajoituskin lienee ohjeellinen. Ei siellä alle 130 aja kuin rekat.

Tosin jos Italiassa poliisi ryhtyisi pysäyttämään autoja moottoritiellä niin se vasta olisikin uhka liikenneturvallisuudelle.

Ei ne pientareet ole niin leveitä että niissä voi terveellisesti parkkeerata kun vierestä menee autot ohi tuhatta ja sataa

smile_org.gif

Jos ihmiset viitsisivät edes lukea, mitä viesteihin on kirjoitettu ennen kuin sorvaavat vastauksen, ei tarvitsisi vääntää rautalangasta asioita.  
mad.gif
Kirjoitin nimenomaan NELIKAISTAISISTA kehä- ja moottoriteistä, joilla kytät vaanivat siviilimopoilla ja -autoilla. Koska pesääkin on riittävästi tarjolla, en harrasta muusinnussimista, mitä se lie onkin.
wink.gif
Koulujen ja päiväkotien lähellä ajan itse hiljaa, jonka olen joskus aiemmin jo todennutkin.
.....en tähdännyt mitenkään erityisesti herran tekstiin, mutta hyvä että huumorin taju kestää
thumbs-up.gif

....joo niin.....kai sitä lakia valvotaan siellä missä sitä eniten rikotaan......

....ei meillä Turussa kato ole isoja teitä niin en oiken hiffaile aina asioita joita te suurkaupunkilaiset häsläätte
tounge.gif

Ei tarvitse lisätä yhtään virkavallan määrää.
...
Saadaan samalla hiukan oikaistua kyttien väärää resurssien kohdistamista, vaikka siinä riittää vielä paljon työtä.
Taidat olla poliisi, kun noin varmat tiedot on resursseista...
En ole, mutta ainakin yksi sellainen on kirjoittanut tähänkin ketjuun (en kerro nimimerkkiä, sillä en halua julkisesti leimata ketään). Kytät eivät aja Bladella paitsi sillä yhdellä musta-harmaalla siviilimopolla, jonka tunnistaa tietyistä yksityiskohdista. Voihan olla, että hankkivat uudeksi vakoilupeliksi v. 2004 mallin kun on tullut kuutioitakin lisää.
biggrin.gif

Back