• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koffi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
älkää pysähtykö jos oikeen lujaa päästätte säästyy sakot ja ajokiellot
smile_org.gif
(edellyttää et mopo kulkee yli 200)  
buttrock.gif
juu entäs sitten ku tajuat että pollarit seisoo keskellä motaria pysäyttämässä? läpi vaan vai?  
..enää 7pv kortin takas saantiin..
motarilta nopeasti pois ja sit ....hölmöä koittaa motarilla päästä karkuun ;)
juu ei ollu liittymiä näkösällä,ja kaistojen välissä aita.
eli joko läpi vaan tai sit kiltisti pysähtyä. en kadu valintaani..
Ensikertalainen pysähtyykin kiltisti eikä kadu valintaansa. Mutta jos on viiden vuoden aikana historiatiedoissa merkintä törkestä liikenteen vaarantamisesta niin ajatukset voi olla toisenlaiset, kun tietää mitkä seuraamukset on tulossa.

Klassinen ensimmäisestä oikeelle
tounge.gif
....
Kerran on tullut ajettua poliiseja pakoon
blush.gif
. Eivät ehtineet perään, kun alkoivat vasta kääntää kun olin jo ohi. Jälkeenpäin ei oo mitään kuulunut, joten kaipa se sitten on unohdettu juttu
thumbs-up.gif
.

smile_org.gif
buttrock.gif
juu entäs sitten ku tajuat että pollarit seisoo keskellä motaria pysäyttämässä? läpi vaan vai?  
Ensikertalainen pysähtyykin kiltisti eikä kadu valintaansa. Mutta jos on viiden vuoden aikana historiatiedoissa merkintä törkestä liikenteen vaarantamisesta niin ajatukset voi olla toisenlaiset, kun tietää mitkä seuraamukset on tulossa.
jep,jep.. pidän itse silti aika huonona valintana paukuttaa kahden poliisin välistä karkuun +200 km/h. ittellä oli n.200 mittaris ja kolmonen päällä kun havaitsin äijät n.200m päässä,siinä olisi aika hyvät lisävauhditkin ehtiny nykäsee..
väitän silti että aika kylmä hermoinen kuski on jos esim. mun kaltaisessa tilanteessa antaa palaa vaan. vaikka olisikin rötöksiä alla ja ainakin vuoden ajokielto ois varma.
jos siit sit kiinni jää niin mahtaako linnalta säästyä?

smile_org.gif
buttrock.gif
jep,jep.. pidän itse silti aika huonona valintana paukuttaa kahden poliisin välistä karkuun +200 km/h. ittellä oli n.200 mittaris ja kolmonen päällä kun havaitsin äijät n.200m päässä,siinä olisi aika hyvät lisävauhditkin ehtiny nykäsee..
väitän silti että aika kylmä hermoinen kuski on jos esim. mun kaltaisessa tilanteessa antaa palaa vaan. vaikka olisikin rötöksiä alla ja ainakin vuoden ajokielto ois varma.
No paljoko se ajokielto jäi tuosta vuodesta?

smile_org.gif
buttrock.gif
tuttu päästi poliisin tiesulun läpi ja jäi myöhemmin kiinni ku olivat kilven kerenneet näkemään. väitti vaan kuulusteluissa että kaveri oli lainannut pyörää eikä suostunut kertomaan kaverin nimeä.. sillä selvis ilman mitään seuraamuksia
thumbs-up.gif

Doddiih, enään alle viikko niin pääsee viimeisiä tämän vuoden ajeluita suorittamaan. Täytyy kyllä sanoa että kyllä tästä on ottanut opiksi, reilut puolitoista kuukautta ilman korttia, ja vielä suht koht hyvien kelien aikaan on opettanut sen että, kannattaa ajaa kuin se poliisi olisi joka kiven ja kannon takana ! (Laitannu niksit topickista)  
tounge.gif
Kerro ihmeessä miten selvisit 55 km/h ylityksestä 60 km/h rajoituksella 22lla päiväsakolla ja vakavalla piittarilla? 22 päiväsakkoa pitäisi tulla jo siinä 30 km/h:n ylityksen paikkella, ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen siinä 50 km/h: ylityksen paikkeilla? Kyseinen laitos on vissiin saannut melkoisen korotuksen määrärahoihin  
tounge.gif
Näin aluksi syiksi arvelisin että olen tehnyt rikkeen nuorena henkilönä, "ensikertalainen" (poliisilaitoksella ne kaivo ikivanhoja mopojuttuja) sitten lieventävinä tekijöinä oli lapussa Hyvä keli, hyvä sää ja vähäinen liikenne.

smile_org.gif
buttrock.gif
No paljoko se ajokielto jäi tuosta vuodesta?
toi oli mun eka iso vetäsy(mistä jäin kiinni) 6,5kk aika tarkkaan tuli,mut onneksi sakot oli aika minimaaliset..
1.11 kortti takas
062802moto_prv.gif

toi oli mun eka iso vetäsy(mistä jäin kiinni) 6,5kk aika tarkkaan tuli,mut onneksi sakot oli aika minimaaliset..
1.11 kortti takas  
062802moto_prv.gif
Nyt sitten yrität ajatella positiivisesti ja muistat että enää 4.5 vuotta kovennetun sanktion uhkaa jäljellä...
062802jumpie_prv.gif
todellakin! kyl nyt rupee hymyilyttämään jo  
biggrin.gif
juu täytyy vissiin tosa talvella muuttaa toi gixxeri touring peliksi  
062802moto_prv.gif

tosin jos 5v sisällä narahtaa voi käydä tuurikin; täällä veljen tarina kerrottu (mun kirjoittama)

Doddiih, enään alle viikko niin pääsee viimeisiä tämän vuoden ajeluita suorittamaan. Täytyy kyllä sanoa että kyllä tästä on ottanut opiksi, reilut puolitoista kuukautta ilman korttia, ja vielä suht koht hyvien kelien aikaan on opettanut sen että, kannattaa ajaa kuin se poliisi olisi joka kiven ja kannon takana ! (Laitannu niksit topickista)  
tounge.gif
Kerro ihmeessä miten selvisit 55 km/h ylityksestä 60 km/h rajoituksella 22lla päiväsakolla ja vakavalla piittarilla? 22 päiväsakkoa pitäisi tulla jo siinä 30 km/h:n ylityksen paikkella, ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen siinä 50 km/h: ylityksen paikkeilla? Kyseinen laitos on vissiin saannut melkoisen korotuksen määrärahoihin  
tounge.gif
Onko tämä nyt yllätys. Kuten jo monta kertaa aikaisemmin olen sanonut lakiin on kirjattu jotain annettavista rangaistuksista ja poliiseillakin on niitä taulukoita jonka mukaan niitä rangaistuksia pitäisi antaa.

Kuitenkin todellisuudessa annettavat tuomiot vaihtelevat täysin poliisin mielialan, rangaistavan pärstäkertoimen, auringonpilkkujen mukaan niin paljon että jotani tarttis tehdä jotta saadaan kaikki samalle viivalle.

Ei siinä tietysti mitään jos joku saa vähemmän rangaistusta kuin toiset mutta kun on myös niitä "kaaharit kuriin" laittavia jotka lätkäisevät sen asteikon yläpäästä.

No tosin itsellä oli suunnilleen sama 50 km ylitys 60 km/h alueella vuosi sitten. 30 päiväsakkoa ja vakava piittaamattomuus. Ajokieltoa noin 2,5 kk. Perusteina
- hyvä keli (noin 20 astetta, aurinko)
- suora tie, ei risteyksiä
- ei muuta liikennettä (noin 12 aikaan päivällä)

Tuohon nähden topicin aloittaja on päässyt kyllä joka suhteessa melkolailla asteikon alalaitaa. noin 1kk ajokieltoa, pienemmän päiväsakkomäärän kera (plus muistaakseni kyseessä oli vielä suht. nuori kuski) Itse ajanut vuodesta 93 vuoteen 06 ilman sakkoja.

1.11 kortti takas  
062802moto_prv.gif
Nyt sitten yrität ajatella positiivisesti ja muistat että enää 4.5 vuotta kovennetun sanktion uhkaa jäljellä...
062802jumpie_prv.gif
todellakin! kyl nyt rupee hymyilyttämään jo  
biggrin.gif
juu täytyy vissiin tosa talvella muuttaa toi gixxeri touring peliksi  
062802moto_prv.gif

tosin jos 5v sisällä narahtaa voi käydä tuurikin; täällä veljen tarina kerrottu (mun kirjoittama)
Veljesi tarinasta todellakin huomaa: Laki on kaikille sama, tuomiot vaan hieman vaihtelee...

sanoi:
Kaksi vuotta voimassa olevan ajo-oikeuden haltija on määrättävä ajokieltoon, jos hän syyllistyy kolmasti kahden vuoden tai kahdesti vuoden kuluessa em. tekoihin. Ajokiellon kestoa harkittaessa tulee ottaa huomioon käsiteltävinä olevien tekojen ja rikkomusten määrä, seuraamukset ja päiväsakkojen lukumäärä, aikaisemmat rikkomukset ja ajokieltoratkaisut.

Kertokaas nyt idiootille miten tää homma menee. Mulla lähti siis kortti hyllylle tossa syksyllä, kun oli väliaikainen ajokortti. Tästä seurauksena se, että myös seuraava kortti on väliaikainen ja vasta sen jälkeen saan pysyvän, sillä edellytyksellä, etten törttöile uudestaan.

Mutta mikä mun tilanne on siis nyt. Nollaantuko toi sakkolaskuri tosta kortin menetyksestä? Vai lasketaanko toi kaks vuotta tai vuos taaksepäin siitä hetkestä, kun seuraavan kerran törttöilen, ja sen mukaan sitten katotaan mitä tapahtuu? Ja jos niin, onko noi päiväsakot samalla viivalla rikesakkojen kanssa, eli ei oo väliä kumpia on ollu?
nixweiss.gif
withstupid.gif

Tilanne nollaantuu kun kortti lähtee kuivumaan. Seuraavan kerran kun tötöilet, alkaa uusi lähtölaskenta, eli vuoden sisään ekasta tötöilystä jos tulee tötöiltyä kaks muutaki kertaa, niin kortti lähtee. Ja kahden vuoden sisään siis kolmas kerta toden sanoo... ekan tötöilyn lisäksi edelleen.

Ja rikesakot on ihan yhtä "voimakkaita" tossa suhteessa ku päiväsakotkin. Tosin ne pitää muistaakseni olla liikennerikkomuksia, eikä esim. ajoneuvon puuttellisesta varustuksesta johtuvia.

Toivon mukaan ens kesänä säilyy kortti itsellä. Rata-ajoa on reippaampaa ja vapaampaa ajoa silmälläpitäen varailtu
smile_org.gif
.

Back