• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koffi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
55 ylitystä = törkeä liikenteen vaarantaminen joten käräjäoikeus keikka tiedossa jos ei alene törkeäksi piittaamattomuudeksi tms. Ja korttiasi tuskin näet ainakaan seuraavaan 3 kuukauteen. Kerro toki jos olen/olin väärässä.

Edit: ja jos tuo profiilissa kertomasi ikä on oikea voi B-kortin saanti 18-vuotiaana olla veitsen terällä...
Ajokiellon peruste: Muu syy: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen/Vakava piitaamattomuus.

Eli käräjille ei näköjään mene.

Pykälän verran ylempänä olisi tuo kohta kuin Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja eikös siitä mennä sitten vasta käräjille? Vai pääseekö sinne jo pelkällä turvallisuuden vaarantamisella?
mulla oli toissakesänä 142@80 ja syyttäjä ei halunnu oikeuteen sitä viedä. Rangaistus oli 720e sakkoja ja 3kk kortti hyllyllä.
062802jumpie_prv.gif
vähällä pääsit. Itse köröttelin aikoinaan autolla salo-somero tietä 143km/h posliineja vastaan. Koska oli talvirajoitukset vielä voimassa (elettiin kevättä) niin ylitystä 63km/h. Siittä sitten käräjille ja 4kk kortti kanslialla + 45 pvä sakkoa  
crazy.gif
Koitin silloin vängätä sitä tuoksi vakavaksi piittaamattomuudeksi ettei tarttis käräjille asti suotta mennä (mikä tälläisissä tapauksissa on mielestäni naurettavaa, mutta kylläkin syyttäjiä työllistävää) mutten siinä onnistunut. Jossain keskusta alueella tuommonen ylinopeus on jo käräjäjuttuja mutta että miltei tyhjällä suoralla tiellä ajettu 63km/h ylinopeus on käräjäkäynnin arvoinen suoritus  
nixweiss.gif
Silloin pisti vielä extra vitutusta se että seuraavalla viikolla oli tienposkeen ruuvattu kesärajoitukset, 100km/h  
shaun.gif

55 ylitystä = törkeä liikenteen vaarantaminen joten käräjäoikeus keikka tiedossa jos ei alene törkeäksi piittaamattomuudeksi tms. Ja korttiasi tuskin näet ainakaan seuraavaan 3 kuukauteen. Kerro toki jos olen/olin väärässä.

Edit: ja jos tuo profiilissa kertomasi ikä on oikea voi B-kortin saanti 18-vuotiaana olla veitsen terällä...
Ajokiellon peruste: Muu syy: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen/Vakava piitaamattomuus.

Eli käräjille ei näköjään mene.

Pykälän verran ylempänä olisi tuo kohta kuin Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja eikös siitä mennä sitten vasta käräjille? Vai pääseekö sinne jo pelkällä turvallisuuden vaarantamisella?
mulla oli toissakesänä 142@80 ja syyttäjä ei halunnu oikeuteen sitä viedä. Rangaistus oli 720e sakkoja ja 3kk kortti hyllyllä.
062802jumpie_prv.gif
vähällä pääsit. Itse köröttelin aikoinaan autolla salo-somero tietä 143km/h posliineja vastaan. Koska oli talvirajoitukset vielä voimassa (elettiin kevättä) niin ylitystä 63km/h. Siittä sitten käräjille ja 4kk kortti kanslialla + 45 pvä sakkoa  
crazy.gif
Koitin silloin vängätä sitä tuoksi vakavaksi piittaamattomuudeksi ettei tarttis käräjille asti suotta mennä (mikä tälläisissä tapauksissa on mielestäni naurettavaa, mutta kylläkin syyttäjiä työllistävää) mutten siinä onnistunut. Jossain keskusta alueella tuommonen ylinopeus on jo käräjäjuttuja mutta että miltei tyhjällä suoralla tiellä ajettu 63km/h ylinopeus on käräjäkäynnin arvoinen suoritus  
nixweiss.gif
Silloin pisti vielä extra vitutusta se että seuraavalla viikolla oli tienposkeen ruuvattu kesärajoitukset, 100km/h  
shaun.gif
Niin no...kyseessähän oli pelkästään rivakka kiihdytys. Sen tajusi myös tutkannut bolizei, vaan toinen polizei (melkoisen virka intoinen m*lkku) ei, joten tuomio oli tuo mitä aikasemmin jo mainitsin. Kyseessä oli muuten justiinkin suora tie, ei juurikaan liikennettä ym. blaablaa.

Huvitti yksi päivä katsoa juttua alkolukosta. Eli juokkokuskit voi päästä takas rattiin jos vaan hommaa alkolukon. Mitenkäs ylinopeusajajille? Nopeusrajoitin?  Ei käy päinsä, kortti pois. Kyllähän juoppojen pitää saada ajaa autolla, mutta ylinopeuskuskit on sen verran törkeitä rikollisia, että ne ei saa ajaa sitten millään.
No meinas tossa itelläkin naurattaa meidän posliinien toiminta ku tapahtu näin:kaverilla oli pariviikkoa sitten pieni tappelunujakka torilla ja siihen säntäsi konstaapeli paikalle ja nappasi kaverin ajokortin pois ja käski tulla lunastamaan sen asemalta seuraavalla viikolla.Allekirjoittanut itse ajeli aiemmin
illalla posliinien mielestä reilua ylinopeutta ja sitten kun myöhemmin tavattiin ni pidätyssellin ovi heilahti ja selvinpäin
,että tulee vain mieleen onko meidänkin posliinit syöneet väärät pullat kuten kävi taannoin äänekoskella.Ainiin ja allekirjoittaneenkin kortti jäi asemalle ja tuskin sieltä alle puolen vuoden osotetta muuttaakaan.
buttrock.gif

Semmonen tuli mieleen että kun tuo kuulustelupäivä koittaa, ja siellä sanotaampi vaikka ajokielto on 2kk niin lasketaanko se siitä päivästä kun poliisi sai ajokortin haltuunsa, vai kuulustelupäivästä?

062802jumpie_prv.gif
vähällä pääsit. Itse köröttelin aikoinaan autolla salo-somero tietä 143km/h posliineja vastaan.
pakko kysyä... jos 143 km/h on köröttelyä niin paljoks päästelet kun meet oikeen lujaa?
Köröttely loppuu 217kmh paikkeille,mopolla heitellään silloin nelosta jolla toi matkavauhti tasaantuu,autolla lykätään vitonen samoilla paikkeilla ,ja 240kmh hujakoilla
biggrin.gif
kuutosta loveen.

Semmonen tuli mieleen että kun tuo kuulustelupäivä koittaa, ja siellä sanotaampi vaikka ajokielto on 2kk niin lasketaanko se siitä päivästä kun poliisi sai ajokortin haltuunsa, vai kuulustelupäivästä?
Siitä kun ajokielto astui voimaan eli silloin kun kortti lähti.
Siitä kun kuulustellaan ainakin mulla laskettiin. Vaikka asiasta tenttasin, niin ei muuttunut.
Mulla ekalla kerralla se oli viis viikkoa kortin menetyksestä, tai neljä viikkoa kuulustelupäivästä, ihan miten haluaa laskea. Tällä kertaa se oli tasan kaks kuukautta kuulustelusta, eli kokonaisaika 2 kuukautta 1 viikko ja 3 päivää.

062802jumpie_prv.gif
vähällä pääsit. Itse köröttelin aikoinaan autolla salo-somero tietä 143km/h posliineja vastaan.
pakko kysyä... jos 143 km/h on köröttelyä niin paljoks päästelet kun meet oikeen lujaa?
wink.gif
Niin kovin ku paska kulkee. Entäs sinä?
ei pysty tai oikeestaan en uskalla. Toissakesänä Saksan moottoritiellä oli mukavat olot kun sai luvan kanssa päästellä. Ei tuossa meikäläisen mopottimessa ole edes mittaria ku 160 asti, ja pohjassa se oli, joten mielestäni menin lujaa vaikka muutama puna-ori ohittelikin sen näköisesti, että voisin nousta pois pärrän kyydistä (=vauhtisokeus)  
tounge.gif

Kai sitä joskus pitäis mennä radalle kokeileen...

niin, en ole koskaan paskani nopeutta mitannut..  
crazy.gif

Ajokielto päättyy 28.10.2007. Eli helvetin hyvä tuuri kävi.

Vielä 38 päivää niin pääsee vielä hetkeksi ajelemaan.

Oli ihmeellisen mukava naispuolinen henkilö joka asiaa hoiti.

Elikkäs, homma alkoi siitä kun olin matkalla kotiin päin, kunnes eräästä risteyksestä tuli joku pienehkö auto taakseni. Todennäköisesti joku Pösö 205 tai vastaava. No ensiksi ne ajaa melkein takalipassa kiinni kunnes päättääkin lähteä ohittamaan, mutta jääkin rinnalle ja alkaa puskemaan meikäläistä pientareelleppäin. No lisään kaasua ja yritän karistaa heidät, mutta tulevatkin perässä. Siinä sitten hiki hatussa paahdan heitä karkuun kunnes vilkaisen taakseppäin niin eipä ole enään auto takana vaan setä sininen, ja sinne poistui kortti.
Olisit vedonnut pakkotilaan...

Mulla ajokiellon päättymispäivä laskettiin siitä kun kortti lähti, sitten kun ajokielto piteni niin laskettiin kuulustelupäivästä.
Siinä vähän ihmettelin kun menin maanantaina asemalle, niin olivat kuulustelijat jossain "koulutuksessa". Pyysivät tulemaan torstaina uudestaan ja niin piteni ajokielto kolme päivää...

Doddiih, enään alle viikko niin pääsee viimeisiä tämän vuoden ajeluita suorittamaan. Täytyy kyllä sanoa että kyllä tästä on ottanut opiksi, reilut puolitoista kuukautta ilman korttia, ja vielä suht koht hyvien kelien aikaan on opettanut sen että, kannattaa ajaa kuin se poliisi olisi joka kiven ja kannon takana ! (Laitannu niksit topickista)
tounge.gif

Doddiih, enään alle viikko niin pääsee viimeisiä tämän vuoden ajeluita suorittamaan. Täytyy kyllä sanoa että kyllä tästä on ottanut opiksi, reilut puolitoista kuukautta ilman korttia, ja vielä suht koht hyvien kelien aikaan on opettanut sen että, kannattaa ajaa kuin se poliisi olisi joka kiven ja kannon takana ! (Laitannu niksit topickista)  
tounge.gif
Jep se on joka reiässä ja kolossa,ja jossei vielä ole ole niin joku kateellinen sen sinne soittaa
tounge.gif
. Ei muuta kuin tarkkasilmäisyyttä ja pitkiä suoria,puhtaita tienvieruslepikoita kera kuudennen aistin sinulle
wink.gif

tounge.gif
Oikein, ei prätkää ja autoa kortilla ajeta. Kannattaa vain ajella nätisti sen aikaa kun on ajokielto päällä (kaveri kertoi). Itse en kyllä ole ajanut ilman korttia ainakaan viimeiseen kahteen vuoteen.

Tässä lähellä oli loppukesän tieremonttia satasen alueella ja sen vuoksi ko. kohdassa rajoitus alennettu 40iin.  Sieltä olis poliisit voineet käydä poimimassa tuollaisia ylityksiä niin että olis pitänyt järjestää säännöllinen bussilinja paikalta pois, korttinsa menettäneille.

Back