55 ylitystä = törkeä liikenteen vaarantaminen joten käräjäoikeus keikka tiedossa jos ei alene törkeäksi piittaamattomuudeksi tms. Ja korttiasi tuskin näet ainakaan seuraavaan 3 kuukauteen. Kerro toki jos olen/olin väärässä.
Edit: ja jos tuo profiilissa kertomasi ikä on oikea voi B-kortin saanti 18-vuotiaana olla veitsen terällä...
Ajokiellon peruste: Muu syy: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen/Vakava piitaamattomuus.
Eli käräjille ei näköjään mene.
Pykälän verran ylempänä olisi tuo kohta kuin Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja eikös siitä mennä sitten vasta käräjille? Vai pääseekö sinne jo pelkällä turvallisuuden vaarantamisella?
mulla oli toissakesänä 142@80 ja syyttäjä ei halunnu oikeuteen sitä viedä. Rangaistus oli 720e sakkoja ja 3kk kortti hyllyllä.
vähällä pääsit. Itse köröttelin aikoinaan autolla salo-somero tietä 143km/h posliineja vastaan. Koska oli talvirajoitukset vielä voimassa (elettiin kevättä) niin ylitystä 63km/h. Siittä sitten käräjille ja 4kk kortti kanslialla + 45 pvä sakkoa
Koitin silloin vängätä sitä tuoksi vakavaksi piittaamattomuudeksi ettei tarttis käräjille asti suotta mennä (mikä tälläisissä tapauksissa on mielestäni naurettavaa, mutta kylläkin syyttäjiä työllistävää) mutten siinä onnistunut. Jossain keskusta alueella tuommonen ylinopeus on jo käräjäjuttuja mutta että miltei tyhjällä suoralla tiellä ajettu 63km/h ylinopeus on käräjäkäynnin arvoinen suoritus
Silloin pisti vielä extra vitutusta se että seuraavalla viikolla oli tienposkeen ruuvattu kesärajoitukset, 100km/h