• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koffi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs tulipa tuossa käymään niin että ajoin 115km/h 60-alueella ja korttihan siinä sitten lähti (ja ylinopeus ei ollut tahallinen mutta syytä en jaksa tähän kertoa).

Nyt 20 päivä Torstaina olisi kuulustelu niin mitähän siellä mahdollisesti kysytään?

Onko edes minkäänlaisia mahdollisuuksia saada kortti takaisin kuukauden päästä?

sakossa lukee vain että "ajoin 115km/h 60km/h alueella, Hyvä keli, hyvä näkyvyys sekä hiljainen liikenne."

Ja on ensimmäinen kerta ikinä kun saan edes ylinopeussakot jos se mitään vaikuttaa.

55 ylitystä = törkeä liikenteen vaarantaminen joten käräjäoikeus keikka tiedossa jos ei alene törkeäksi piittaamattomuudeksi tms. Ja korttiasi tuskin näet ainakaan seuraavaan 3 kuukauteen. Kerro toki jos olen/olin väärässä.

Edit: ja jos tuo profiilissa kertomasi ikä on oikea voi B-kortin saanti 18-vuotiaana olla veitsen terällä...

Elikkäs tulipa tuossa käymään niin että ajoin 115km/h 60-alueella ja korttihan siinä sitten lähti (ja ylinopeus ei ollut tahallinen mutta syytä en jaksa tähän kertoa).

Nyt 20 päivä Torstaina olisi kuulustelu niin mitähän siellä mahdollisesti kysytään?

Onko edes minkäänlaisia mahdollisuuksia saada kortti takaisin kuukauden päästä?

sakossa lukee vain että "ajoin 115km/h 60km/h alueella, Hyvä keli, hyvä näkyvyys sekä hiljainen liikenne."

Ja on ensimmäinen kerta ikinä kun saan edes ylinopeussakot jos se mitään vaikuttaa.
Vahingossahan se tollanen pieni ylitys tapahtuu. Kukapa sitä nyt ihan tarkoituksella moiseen ryhtyisi.
biggrin.gif
Ja sitä paitsi, mitäpä se mulle kuuluu miten toiset ajelee. Jokainenhan kärsii seuraukset tahollaan, ellei sitten satuta sivullisia noilla "vahingoillaan". Väitän kuitenkin, että lähes tuplanopeus ei voi olla mikään vahinko. Kyllä kaksikertaisen nopeuden tuntee jo persuksissaan vaikka ei mittaria tuijottaisikaan. Jos ei, niin sitten saattaapi vikaa olla muuallakin kuin pyörän mittarissa.
tounge.gif

55 ylitystä = törkeä liikenteen vaarantaminen joten käräjäoikeus keikka tiedossa jos ei alene törkeäksi piittaamattomuudeksi tms. Ja korttiasi tuskin näet ainakaan seuraavaan 3 kuukauteen. Kerro toki jos olen/olin väärässä.

Edit: ja jos tuo profiilissa kertomasi ikä on oikea voi B-kortin saanti 18-vuotiaana olla veitsen terällä...
Ajokiellon peruste: Muu syy: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen/Vakava piitaamattomuus.

Eli käräjille ei näköjään mene.

Pykälän verran ylempänä olisi tuo kohta kuin Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja eikös siitä mennä sitten vasta käräjille? Vai pääseekö sinne jo pelkällä turvallisuuden vaarantamisella?

Päiväsakkojen määrästä riippuu mitä saat minimissään. Taitaa kuitenkin harkinnan varainen minimi (ei aikasempia rikkeitä jne.) olla tuossa tilanteessa 6vk ja normaali 12vk.

En nyt muista tarkalleen sitä listaa minkä mukaan määritellään mutta noilla päiväsakoilla saatat jopa päästä kuukaudella. Selvisit muuten aika vähillä päiväsakoilla, tosin eipä tuo päiväsakkojen määrä kauheesti haittaa jos ei ole tuloja, muuta kuin siis ajokiellon minimikestoon
tounge.gif
.

Päiväsakkoja 22
Aika vähällä päiväsakko määrällä oot kyllä päässy. Itse sain keväällä autolla 80-alueella 122 ajattuani 24 päiväsakkoa ja samoin oli hiljainen tie, hyvä näkyvyys, alle vuoden vanha auto...

Käräjille menee jos ylinopeutta +50 ja kortti hyllyllä n. 3k. Jos ei mene niin veikkaus että 2kk lappu hyllyllä

Jos ne on sakon jo kirjuuttaneet, niin käyt nimismiehen juttusilla, se arpoo sitten kauanko kortti on sillä. Ihme jos kuukaudella selviät.

Yleinen syyttäjä katsoo sen jälkeen vielä paperit läpi ja nostaa syytteen jos sattuu katsomaan aiheelliseksi.

Ja tuolla aikaisemmalla nuhteettomuudella ei karmeesti merkitystä, ainoastaan edelliset törttöilyt katsotaan rasitteeksi, vaikka ne olisikin sovitettu jo.

En nyt muista tarkalleen sitä listaa minkä mukaan määritellään mutta noilla päiväsakoilla saatat jopa päästä kuukaudella. Selvisit muuten aika vähillä päiväsakoilla, tosin eipä tuo päiväsakkojen määrä kauheesti haittaa jos ei ole tuloja, muuta kuin siis ajokiellon minimikestoon
tounge.gif
.
Ai, ne on sitten kammarilla ruvenneet ryystämään costa ricaa. 20 päiväsakolla 6-7vko ollut joillakin kortti pois.

tounge.gif
.
Ai, ne on sitten kammarilla ruvenneet ryystämään costa ricaa. 20 päiväsakolla 6-7vko ollut joillakin kortti pois.
Kaipa ne sitäkin siellä ryystää, enpä ole kauheasti seuraillut. Se on harkinnavarainen minimi mikä saattaa tuossa tapauksessa olla kuukauden luokkaa, itselle tuli 28 päiväsakkoa ja vain 6vk ajokieltoa joka oli siis ehdoton minimi noilla päiväsakoilla, normaali minimi olisi ollut 12vk.

Ajokiellon peruste: Muu syy: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen/Vakava piitaamattomuus.

Eli käräjille ei näköjään mene.

Pykälän verran ylempänä olisi tuo kohta kuin Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja eikös siitä mennä sitten vasta käräjille? Vai pääseekö sinne jo pelkällä turvallisuuden vaarantamisella?
mulla oli toissakesänä 142@80 ja syyttäjä ei halunnu oikeuteen sitä viedä. Rangaistus oli 720e sakkoja ja 3kk kortti hyllyllä.

Päiväsakkojen määrästä riippuu mitä saat minimissään. Taitaa kuitenkin harkinnan varainen minimi (ei aikasempia rikkeitä jne.) olla tuossa tilanteessa 6vk ja normaali 12vk.
Veikkailen samaa tämän perusteella. Der Kommissar:in harkinnasta riippuu paljonkin, pottumaiset voivat lykätä reippaastikin kieltoa, kun taas fiksummat katsovat kohtuutta ja kokonaisuutta. Ihmisiä ovat hekin, joten toivotaan että sattuu kohdalle mukavampi sellainen.
Edit: Suosittelen tyyntä mutta nöyrää asennetta kuulemiseen. Koita keksiä perusteluja, miksi tarvitset ajokorttiasi kipeästi.

Mun mielestä sait tosi vähän, itse 50alueella 116 .
Ylitys 66km/h = 6kk ajokieltoo +80päiväsakkoo...
Ja ei tietenkään tahallista...

Back