• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mekanik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nonnih... Tänään soittelin syyttäjälle ja kyselin tilannetta.  Homma menee sillee että mukava neito syyttäjänvirastosta lupasi laittaa kiireisenä menee ton jutun oikeuteen.  Eli ehkä pientä toivoa tässä saattaa vielä olla...  
lookaround_orig.gif

Mulla lähti kortti 17.5 ja 8.7 sain tietää että käsittely on 12.10.
062802jumpie_prv.gif

Soitin syyttäjälle (joka on lomalla) sain tietää että yksi vapaa päivä olis helsingin käräjällä 11.9, mutta se taas riippuu sopiiko syyttäjälle se päivä.

Mulla oli viime talvena kotilolla 60alueella 138 tutkaan, kortti 11vko hyllyllä ja edellisen vuoden intin tuloilla 270e sakkoja.. että sillai..

50-> Automaattisesti rosikseen ja kortti pois samantien, voi tietysti pyytä väliaikaisen luvan ajoneuvon siirtämiseen esim. himaan.
Mulla oli viime kesänä +60 yli ja mopopoliisi sano että normaalisti menis käräjille, mutta lieventävien asianhaarojen (nätti mopo, aneleva katse, kaunis ilma, hiljainen liikenne ym) vallitessa päätti olla ilmoittamatta syyttäjälle. Päiväsakkoa maksimit määrät. kortti pois 2 viikkoa.
Voin olla väärässäkin, mutta minusta sakkolappu menee aina syyteharkintaan. Siinähän jo lukeekin että "Rangaistusvaatimus". Kerran olen sellaista lappua käsissäni pidellyt. Ylinopeudesta minäkin sen tienasin, tosin vain 121 satasen alueella. Muistan hyvin konstan saatesanat lappua ojentaessaan: - Maksat jossain välissä pois niin homma on sillä selvä, yleensä pelkistä tämän kokoisista ylinopeuksista ei syyttäjä kiinnostu, kun tässä ei ollut muuta rikkomusta mukana.
Siis konsta kirjoittaa paperille kuka teki, mitä teki ja missä teki, tekee alustavan laskutoimituksen ja toimittaa sen poliisilaitokselle. Jossa jatkotoimet arvioidaan.

Mielenkiintoinen seikka kyseisessä rangaistusvaatimuslapussa minusta on se, että siinä ei ole merkittynä mitään maksu/eräpäivää, eikä sanallisiakaan ohjeita kääntöpuolellakaan pikkutekstissä maksun hyväksytystä suoritusajasta. Ei ainakaan ollut muutama vuosi sitten.
Jep, oikeassa olet. Kaikki poliisin kirjoittamat rangaistusvaatimukset menevät syyttäjälle, joka vahvistaa ne tutkittuaan tapauksen ja sen onko rangaistuksen mittaaminen tapahtunut oikein. Syyttäjällä on mahdollisuus myös alentaa rangaistusta, kuten n. 15 vuotta sitten tapahtui kevarilla liikkuessani. Poliisi ei ollut tuolloin ottanut huomioon, että olin alle 18 v, joten päiväsakkojen normaalirangaistuksesta olisi täytynyt tiputtaa 1/4.

2002 4vkoa uuden mopon omistaneena Hangontiellä ohitustilanteessa 80 alueella muistaakseni 128km/h ei lähtenyt kortti mut tuli kympin mummontonnin sakko
veryangry.gif

Onneksi valitin ja sakko putos johonkin kolmeentonniin, kyllä otti kuitenkin pattiin
sad_orig.gif
Olis ollu muutakin käyttöä rahalla!

Paikka Kirkkonummen kohdalla nelikaistaosuus, äijä pomppas pistoolin kanssa kuin jänis keskeltä kaiteitten välistä!!!!!!

Oli todellinen puskajussi
062802jumpie_prv.gif

Sakon jälkeen tuntuu muuten kaikki suhteelliselta, eikö??
"Vielä eilen pihtasin uuden ajopuvun ostamista" ja tänään polliisi vei sitten rahat, niin ettei tarvii ostaa huomennakaan
mad.gif

***aina kannattaa valittaa tuloista***

Pääsin mekanikin kanssa samaan kerhoon 80 alueella 136 km/h ja ohittaminen näkyvyyden ollessa riitämätön. Kortti pos ja 39 päiväsakkoa. Tunnustin tekoni kyllä.

Ottaa pannuun jonkun verran.

edit. typo

Melkein tarkalleen samat lukemat kuin threadin aloittaneella, ja 45 päivasakkoa tuli sekä 2,5 kuukautta ajotaukoa... Sen verran kesti ennen kuin päästiin käräjille asti.

sanoi:
Kelju.K.Kojootti Lähetetty Elo. 01 2004,20:46
--------------------------------------------------------------------------------
Pääsin mekanikin kanssa samaan kerhoon 80 alueella 136 km/h ja ohittaminen huonon näkyvyyden ollessa riitämätön. Kortti pos ja 39 päiväsakkoa. Tunnustin tekoni kyllä.

Ottaa pannuun jonkun verran.

En viitti edes vinoilla
wink.gif
Onhan tässä vielä ajoaikaa elokuun jälkeenkin...

Multakin läksi kortti tuossa edellisviikolla, 140km/h satasen alueella.
Riipaisevat 505 ekee sakkoa, komisaario ottaa sirtten joskus yhteyttä
jos muistaa. Vaan eipä tuo ole ajamista estänyt.
062802moto_prv.gif
buttrock.gif

Mulla oli pienemmällä tiellä reilu 160 nopeutta ...kävi hyvä zägä, että poliisit oli just sakottanut jotain bemua, joka oli pysäkiltä ajamassa tielle, hidastelin siinä siltä varalta jos bemarikuski (auto) ei huomaa ja täräyttää eteen. Huomas se,
olin taas vääntämässä hanaa, ku kyttäauto ajoi kans siihen taakse..nopee jarrutus ja hippasen reilu satasta ohitte. Saattoi bemarikuskia v*ttaa ku näki tasan tarkkaan että mullaki on kivasti nopeutta
tounge.gif

Ylinopeus _on_ vaarallista. Vaikka itse ajaisi kuinka hyvin, joku hullu voi vaikka tulla vastaantulevalta kaistalta ja siinä sitten on kiva ihmetellä kun on neliraajahalvaus ja uusi mopo muttereina. Sakko on pieni hinta siitä, että korjaa ajotapaansa ja siten ehkä pelastaa oman elämänsä.

Tai jonkun toisen. Eilen joku hullu ajoi kolmen- tai neljänkympin rajoitusalueella niin lujaa, että viuhahdus vain kuului ja jotain sinistä viivaa jäi piirtymään ilmaan. Lähellä on koulu, jossa kohta aloittelee ekaluokkalaisia kakaroita, jotka eivät varmasti tajua katsoa ympärilleen kun perhonen lentää vieressä tai kaveri potkaisee pallon ajoväylälle.

...ja kyllä, minä olen tylsä naispaholainen, joka muuten ajaa työkseen "vähän" isompaa laitetta. Näkee ihan liikaa kaikkia sekopäitä liikenteessä.
sad_orig.gif

sanoi:
Ylinopeus _on_ vaarallista. Vaikka itse ajaisi kuinka hyvin, joku hullu voi vaikka tulla vastaantulevalta kaistalta ja siinä sitten on kiva ihmetellä kun on neliraajahalvaus ja uusi mopo muttereina. Sakko on pieni hinta siitä, että korjaa ajotapaansa ja siten ehkä pelastaa oman elämänsä.

Eipä tuolla ylinopeudella ole siinä vaiheessa kovinkaan paljoa merkitystä, kun joku lähtee vastaantulevalta kaistalta tekemään kamikaze-iskuja. Kokemusta löytyy yhdeltä jouluaatolta parin vuoden takaa, kun joku rattijuoppo päätti piristää iltaamme syöksymällä satasen vauhdissa suoraan kohti. Tulipahan kokeiltua uudella kotilolla pieniä stunttitemppuja ja pahimmalta onneksi vältyttiin.

Itse olin viime syksynä bussikyytien varassa pari kuukautta ja täytyy sanoa, että kyllä tuon jälkeen on tullut ajeltua suht rauhassa. Katson aika tarkkaan missä ja milloin avaan hanat. Sitä suosittelen muillekin.

sanoi:
Kelju.K.Kojootti
Tilapäisesti kortiton : /

Ryhmä: VIP Jäsen
Liittyi: Tammi. 2004 Lähetti: Elo. 08 2004,17:59

--------------------------------------------------------------------------------
Lainaa (Lipowitch @ Elo. 04 2004,09:03)
En viitti edes vinoilla Onhan tässä vielä ajoaikaa elokuun jälkeenkin...

Niin ja onhan tässä aikaa nyt sitten käydä terassilla, soitella sekä juoda viinaa.

Hyvä että olet keksinyt jotain korvaavaa tekemistä
tounge.gif

Jännittää, tulin yhen sakemannin kanssa ohituskaistaa (autoilla kylläkin) peräkkäin noin riittävän lujaa ja sinivuokot päräytti vastaan, ei kai ne voinu mua huomata sieltä toisen auton takaa?
eek.gif
Ja eihän niillä oo mitään kuvaus juttua sun muuta?
eek.gif
Ei ne onneks päässy heti perään lähteen kun oli uutta välikaiteellista ohituskaistaa
033102bebe_1_prv.gif

Siten liittyy aiheeseen että pyöräkorttia oon ajamassa niin ei oo kiva jos tässä vaiheessa lähtee kortti lepoon
crazy.gif

Jeah jeah jeah! Tänää tuli kutsu oikeuteen
062802jumpie_prv.gif
23.8 olis käsittely. Kihlakunnan syyttäjän kuvaus mun "rikoksesta" oli aika tyly. Tässä lainaus tekstistä: "Mekanikin menettely on ollut omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle."

No mutta joo, syyttäjä vaatii ajokiellon määräämistä ja sakkoja. Toivottavasti ei enää ajokieltoa tuu ku tässä ollaan jo kuukausi oltu ilman korttia.

Pääasia on että vielä kuunlopussa ehtii ajeleen ja kelit vaan on parantunut...
buttrock.gif

Jeah jeah jeah!  Tänää tuli kutsu oikeuteen  
062802jumpie_prv.gif
23.8 olis käsittely.  Kihlakunnan syyttäjän kuvaus mun "rikoksesta" oli aika tyly.  Tässä lainaus tekstistä: "Mekanikin menettely on ollut omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle."

No mutta joo, syyttäjä vaatii ajokiellon määräämistä ja sakkoja.  Toivottavasti ei enää ajokieltoa tuu ku tässä ollaan jo kuukausi oltu ilman korttia.

Pääasia on että vielä kuunlopussa ehtii ajeleen ja kelit vaan on parantunut...  
buttrock.gif
Tyly syyttäjä toivotavasti ei tuu lisää ajokieltoo.  
sad_orig.gif
mut pääasia lienee että tietää milloin asia käsitellään. Mäkin saan korttini takas ihan kuun lopussa, tiedä vaikka ajaisin oikein  Tampereelle saakka. Niin ja jos kerkkeet saada kortin takas tarjoon kahvit.  
biggrin.gif

Back