Minun lapussani oli valmiiksi ruksi kohdassa: ajokortti saatu poliisin haltuun: kyllä.poliisi oli kirjoittanut sakkolapun jo valmiiksi ennen kun oli edes kuullustellut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minun lapussani oli valmiiksi ruksi kohdassa: ajokortti saatu poliisin haltuun: kyllä.poliisi oli kirjoittanut sakkolapun jo valmiiksi ennen kun oli edes kuullustellut
Alko muaki se jälkeenpäin harmittaan, mutta kuulin että jos kieltäytyy antamasta korttia, poistaa poliisi sen rekisteristä ja pitää teettää uusi kun saa ajo-oikeuden.Ikävää tässä on se että annoit kortin
On oikeusturva, mutta siitä ei ole IF:n mukaan apua jos rikosnimikkeen edessä on törkeä. Näin ymmärsinOta yhteyttä kokeneeseen liikenneasioihin perehtyneeseen juristiin, onhan sulla varmaan oikeusturvavakuutus?
Mietin että tapauksen silminnäkijäksi on voitu tekaista poliisi siviilissä, joten silminnäkijähavainto voikin olla uskottava.Jos tohon nyt ei mitään muita todistusaineistoo virkavallalta löydy, kun jonkun ilmotus, että oot keulinut, niin ihan haistapaskahommaa.
Kuten tuossa välillä mainittu, jos näihin tv-lupatarkastajien anonyymipuheluihin ei viitti vastata, ne ryökäleet tekee kyllä keikkaa, firman auto ja sinä maksat vielä naftat...Ennenkuulumattoman hyvää palvelua että sakkolaput kannetaan ovelle, trolli?
tää kuulostaa aivan liian hurjalta ollakseen totta mut tuskin se kellon aika siitä sinun saamastasi sakkolapusta ihan huomaamatta muuttuuPari päivää sitten soi ovikello ja ulos vilkaistua huomasin pihalla seisovan ihka oikean "maija"-poliisiauton. Pikaisesti siis ovea avamaan ja siellähän seistä töröttikin kaksi poliisia.
Nuorempi virkapuikuinen smurffi kävikin heti asiaan sakkolappua ojentaen ja kertoi provosoivaan sävyyn minun keulineen n. pari viikkoa sitten keltaisen viivan ylitse auton ohittaen. Rekisterinumerokin oli kuulemma nähty.
Sinivuokko antoi myöhemmin ymmärtää että asiat olisivat lähteneet käyntiin hätäkeskuspuhelusta.
Kiistin asian koska en voinut siinä tilanteessa muistaa varmaksi olinko ylipäätään käynyt ajelemassa. Se ei auttanut vaan he ottivat ajokorttini pois ja käskivät valittaa syyttäjälle, jolloin alkaisi rikostutkinta ja kuulustelut.
n.500€ kiistettyä sakkolappua tutkiessani löysin kohdan jossa mainittiin tapahtuman ajankohta. Puhelutietojani selatessa muistin satavarmasti olleeni silloin jossain muualla kuin pyöräni selässä, mm. kaupassa ilman ajovarusteita.
Soitin kauppaan jossa kerrottiin turvakameratallenteiden löytyvät vielä kyseisestä ajankohdasta.
Siispä soitto poliisille.
Tutkinnanjohtaja ihmetteli moista. Aikoivat mennä katsomaan videoa ja tivasi vielä että kukas pyörälläni sitten ajoi. Minä siihen että en tiedä, enkä ymmärrä koko asiaa.
Vaadin oikeuttani pysyä vielä syyttömänä, ja miettimään vaihtoehtoa väärästä ilmiannosta, mutta se ei tullut kysymykseenkään. Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa.
Aijon panna käräjät pystöön koska mielestäni poliisi toimii mielivaltaisesti ja käyttää vääriä keinoja.
Miltä kuulostaa?
Mitenkähän mahdollista on hävitä moinen jos vastassa on pelkkä epämääräinen silminnäkijähavainto?
jos tää on totta niin nostaisin kyllä jonkinlaista isompaa meteliä. Onko niitä todisteita vai eikö ole?Pari päivää sitten soi ovikello ja ulos vilkaistua huomasin pihalla seisovan ihka oikean "maija"-poliisiauton. Pikaisesti siis ovea avamaan ja siellähän seistä töröttikin kaksi poliisia.
Nuorempi virkapuikuinen smurffi kävikin heti asiaan sakkolappua ojentaen ja kertoi provosoivaan sävyyn minun keulineen n. pari viikkoa sitten keltaisen viivan ylitse auton ohittaen. Rekisterinumerokin oli kuulemma nähty.
Sinivuokko antoi myöhemmin ymmärtää että asiat olisivat lähteneet käyntiin hätäkeskuspuhelusta.
Kiistin asian koska en voinut siinä tilanteessa muistaa varmaksi olinko ylipäätään käynyt ajelemassa. Se ei auttanut vaan he ottivat ajokorttini pois ja käskivät valittaa syyttäjälle, jolloin alkaisi rikostutkinta ja kuulustelut.
n.500€ kiistettyä sakkolappua tutkiessani löysin kohdan jossa mainittiin tapahtuman ajankohta. Puhelutietojani selatessa muistin satavarmasti olleeni silloin jossain muualla kuin pyöräni selässä, mm. kaupassa ilman ajovarusteita.
Soitin kauppaan jossa kerrottiin turvakameratallenteiden löytyvät vielä kyseisestä ajankohdasta.
Siispä soitto poliisille.
Tutkinnanjohtaja ihmetteli moista. Aikoivat mennä katsomaan videoa ja tivasi vielä että kukas pyörälläni sitten ajoi. Minä siihen että en tiedä, enkä ymmärrä koko asiaa.
Vaadin oikeuttani pysyä vielä syyttömänä, ja miettimään vaihtoehtoa väärästä ilmiannosta, mutta se ei tullut kysymykseenkään. Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa.
Aijon panna käräjät pystöön koska mielestäni poliisi toimii mielivaltaisesti ja käyttää vääriä keinoja.
Miltä kuulostaa?
Mitenkähän mahdollista on hävitä moinen jos vastassa on pelkkä epämääräinen silminnäkijähavainto?
What the Demon sanon mä!!!Täysin käsittämätön tapaus..![]()
Varsinkin tämä " Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa." .. siis mitä helv..?![]()
Täällä pohjois-pohjanmaalla moinen tapahtuiSaako olla utelias ja kysyä missäpäin suomea sinut oli muka nähty keulimassa?
Papereita tutkiessa törkeä liikenteenvaarantaminen kohdassa ei näy olevan ruksia, pelkästään liikenneturvallisuuden vaarantaminen/vakava piittaamattomuus.Haiskahtaa trollilta. Jos on törkeä, niin eikös juttu käsitellä oikeudessa ilman valituksiakin?