• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti todella kyseenalaisin perustein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Handu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ikävää tässä on se että annoit kortin. Kotona oleskeluun kun ei tarvi ajokorttia, voipi sanoa että on vaikka pankin tallelokerossa just nyt
nixweiss.gif

Käräjille kun menee, kortti pysyy tallessa poliisin hallussa varsinkin näin kesäaikaan melko kauan.
Vaikka tulisikin syyttämättä jättämisestä päätös, näytön puutteessa
sad_orig.gif

Ihanan oikeudenmukaista.

Jos tohon nyt ei mitään muita todistusaineistoo virkavallalta löydy, kun jonkun ilmotus, että oot keulinut, niin ihan haistapaskahommaa. Raastupaan vaan marsmars. Jos jonkun hourupään/puolisokeen ilmianto riittää tuomoon, niin huhhuh.

Taisin muuten äsken nähdä urheiluauton vetävän ainakin 220 tossa kaupunkialueella. Taidan soittaa poliisille, kun ehkä näin kilvenkin.
biggrin.gif

No enpä jumalauta ois uskonut tällaistakaan täältä lukevani. Voimia vaan prosessiin ja tottakai menet käräjille. Sinulla on näyttöä, poliisilla ei ole. Ilmiselvää mielivaltaa poliisilta.

Aivan käsittämätöntä että sillä aikaa kun sinä joudut selvittelemään poliisin sotkuja, olet sinä myös kärsivässä asemassa tässä vaikka oikeusvaltion periaatteiden mukaan sinun pitäisi olla syytön kunnes syylliseksi todistetaan. Siihen ei kuulopuheet riitä.

Ennenkuulumattoman hyvää palvelua että sakkolaput kannetaan ovelle, trolli?
Kuten tuossa välillä mainittu, jos näihin tv-lupatarkastajien anonyymipuheluihin ei viitti vastata, ne ryökäleet tekee kyllä keikkaa, firman auto ja sinä maksat vielä naftat...

Kahdesti oon vastannut näihin ei-numeroa -puheluihin; yhdellä kertaa läx kortti ja toisella tuli tv-lupa. Telkkaria en tunnustanut
smile_org.gif

Saako olla utelias ja kysyä missäpäin suomea sinut oli muka nähty keulimassa?

Ja eikö sille "silminnäkijälle" pitäsi antaa myös rikesakko kun puhui ilmeisesti ajaessaan puhelimeen?
nixweiss.gif

Pari päivää sitten soi ovikello ja ulos vilkaistua huomasin pihalla seisovan ihka oikean "maija"-poliisiauton. Pikaisesti siis ovea avamaan ja siellähän seistä töröttikin kaksi poliisia.
Nuorempi virkapuikuinen smurffi kävikin heti asiaan sakkolappua ojentaen ja kertoi provosoivaan sävyyn minun keulineen n. pari viikkoa sitten keltaisen viivan ylitse auton ohittaen. Rekisterinumerokin oli kuulemma nähty.
Sinivuokko antoi myöhemmin ymmärtää että asiat olisivat lähteneet käyntiin hätäkeskuspuhelusta.

Kiistin asian koska en voinut siinä tilanteessa muistaa varmaksi olinko ylipäätään käynyt ajelemassa. Se ei auttanut vaan he ottivat ajokorttini pois ja käskivät valittaa syyttäjälle, jolloin alkaisi rikostutkinta ja kuulustelut.

n.500€ kiistettyä sakkolappua tutkiessani löysin kohdan jossa mainittiin tapahtuman ajankohta. Puhelutietojani selatessa muistin satavarmasti olleeni silloin jossain muualla kuin pyöräni selässä, mm. kaupassa ilman ajovarusteita.
Soitin kauppaan jossa kerrottiin turvakameratallenteiden löytyvät vielä kyseisestä ajankohdasta.

Siispä soitto poliisille.

Tutkinnanjohtaja ihmetteli moista. Aikoivat mennä katsomaan videoa ja tivasi vielä että kukas pyörälläni sitten ajoi. Minä siihen että en tiedä, enkä ymmärrä koko asiaa.
Vaadin oikeuttani pysyä vielä syyttömänä, ja miettimään vaihtoehtoa väärästä ilmiannosta, mutta se ei tullut kysymykseenkään. Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa.

Aijon panna käräjät pystöön koska mielestäni poliisi toimii mielivaltaisesti ja käyttää vääriä keinoja.

Miltä kuulostaa?

Mitenkähän mahdollista on hävitä moinen jos vastassa on pelkkä epämääräinen silminnäkijähavainto?
tää kuulostaa aivan liian hurjalta ollakseen totta mut tuskin se kellon aika siitä sinun saamastasi sakkolapusta ihan huomaamatta muuttuu:)

mutta näin teoriassa, jos vastaava sattuisi ja todettaisiin käräjillä aikanaa syyttömäksi tai jo syyttämättäjättämispäätöksellä niin onko mahdollisuus vaatia korvausta viranomaisilta tulon menetyksistä tms jos kortti on poikessa tarpeetta?

Pari päivää sitten soi ovikello ja ulos vilkaistua huomasin pihalla seisovan ihka oikean "maija"-poliisiauton. Pikaisesti siis ovea avamaan ja siellähän seistä töröttikin kaksi poliisia.
Nuorempi virkapuikuinen smurffi kävikin heti asiaan sakkolappua ojentaen ja kertoi provosoivaan sävyyn minun keulineen n. pari viikkoa sitten keltaisen viivan ylitse auton ohittaen. Rekisterinumerokin oli kuulemma nähty.
Sinivuokko antoi myöhemmin ymmärtää että asiat olisivat lähteneet käyntiin hätäkeskuspuhelusta.

Kiistin asian koska en voinut siinä tilanteessa muistaa varmaksi olinko ylipäätään käynyt ajelemassa. Se ei auttanut vaan he ottivat ajokorttini pois ja käskivät valittaa syyttäjälle, jolloin alkaisi rikostutkinta ja kuulustelut.

n.500€ kiistettyä sakkolappua tutkiessani löysin kohdan jossa mainittiin tapahtuman ajankohta. Puhelutietojani selatessa muistin satavarmasti olleeni silloin jossain muualla kuin pyöräni selässä, mm. kaupassa ilman ajovarusteita.
Soitin kauppaan jossa kerrottiin turvakameratallenteiden löytyvät vielä kyseisestä ajankohdasta.

Siispä soitto poliisille.

Tutkinnanjohtaja ihmetteli moista. Aikoivat mennä katsomaan videoa ja tivasi vielä että kukas pyörälläni sitten ajoi. Minä siihen että en tiedä, enkä ymmärrä koko asiaa.
Vaadin oikeuttani pysyä vielä syyttömänä, ja miettimään vaihtoehtoa väärästä ilmiannosta, mutta se ei tullut kysymykseenkään. Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa.

Aijon panna käräjät pystöön koska mielestäni poliisi toimii mielivaltaisesti ja käyttää vääriä keinoja.

Miltä kuulostaa?

Mitenkähän mahdollista on hävitä moinen jos vastassa on pelkkä epämääräinen silminnäkijähavainto?
jos tää on totta niin nostaisin kyllä jonkinlaista isompaa meteliä. Onko niitä todisteita vai eikö ole?

Haiskahtaa trollilta. Jos on törkeä, niin eikös juttu käsitellä oikeudessa ilman valituksiakin?

Mutta tosiaan täytyy ihailla tätä "syyllinen kunnes toisin todistetaan" -periaatetta.

Täysin käsittämätön tapaus..
crazy.gif

Varsinkin tämä " Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa." .. siis mitä helv..?
omg.gif

no jos on kerran olemassa turvakameratallenteet, jotka osoittaa että olit muualla väitettynä tapahtuma-aikana, niin sitten tuskin ainakaan voivat tuomita sinua mistään.

Todistuspaine tosin pitäisi tässä tapauksessa olla viranomaisen suunnalla.

Eniten tuossa nyt varmaan potuttaa se, että kortti lähti ja on ajokielossa. Käräjätkään ei varmaan heti ens viikolla ole.
033102ass_1_prv.gif

Oot sitte kuitenkin jossain keulinu, kun annoit korttis pois ja otit sakkolapun vastaan??? Jos mulle tultais vaiittää, et oot kaahannu, ja tietäisinn, etten oo, niin enhän mä korttiani pois anna!
cool.gif

Haiskahtaa trollilta. Jos on törkeä, niin eikös juttu käsitellä oikeudessa ilman valituksiakin?
Papereita tutkiessa törkeä liikenteenvaarantaminen kohdassa ei näy olevan ruksia, pelkästään liikenneturvallisuuden vaarantaminen/vakava piittaamattomuus.

Siksi varmaankin käräjät vain jos vastustan rangaistusta.

Elikkä IF:n oikeusturvasta voiski tulla apuja.
Oli vain niin nihkeän kuulonen akka ifillä kun soittelin hätäsesti tapauksesta.

Rikosnimikettähän ei vielä ole laadittu kun en ole ilmoittanut vastustuksesta Oulun syyttäjänvirastolle.

Back