• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti todella kyseenalaisin perustein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Handu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pari päivää sitten soi ovikello ja ulos vilkaistua huomasin pihalla seisovan ihka oikean "maija"-poliisiauton. Pikaisesti siis ovea avamaan ja siellähän seistä töröttikin kaksi poliisia.
Nuorempi virkapuikuinen smurffi kävikin heti asiaan sakkolappua ojentaen ja kertoi provosoivaan sävyyn minun keulineen n. pari viikkoa sitten keltaisen viivan ylitse auton ohittaen. Rekisterinumerokin oli kuulemma nähty.
Sinivuokko antoi myöhemmin ymmärtää että asiat olisivat lähteneet käyntiin hätäkeskuspuhelusta.

Kiistin asian koska en voinut siinä tilanteessa muistaa varmaksi olinko ylipäätään käynyt ajelemassa. Se ei auttanut vaan he ottivat ajokorttini pois ja käskivät valittaa syyttäjälle, jolloin alkaisi rikostutkinta ja kuulustelut.

n.500€ kiistettyä sakkolappua tutkiessani löysin kohdan jossa mainittiin tapahtuman ajankohta. Puhelutietojani selatessa muistin satavarmasti olleeni silloin jossain muualla kuin pyöräni selässä, mm. kaupassa ilman ajovarusteita.
Soitin kauppaan jossa kerrottiin turvakameratallenteiden löytyvät vielä kyseisestä ajankohdasta.

Siispä soitto poliisille.

Tutkinnanjohtaja ihmetteli moista. Aikoivat mennä katsomaan videoa ja tivasi vielä että kukas pyörälläni sitten ajoi. Minä siihen että en tiedä, enkä ymmärrä koko asiaa.
Vaadin oikeuttani pysyä vielä syyttömänä, ja miettimään vaihtoehtoa väärästä ilmiannosta, mutta se ei tullut kysymykseenkään. Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa.

Aijon panna käräjät pystöön koska mielestäni poliisi toimii mielivaltaisesti ja käyttää vääriä keinoja.

Miltä kuulostaa?

Mitenkähän mahdollista on hävitä moinen jos vastassa on pelkkä epämääräinen silminnäkijähavainto?

On tää vittu yks poliisivaltio. Noi sinitakit luulee nykyään,että ne saa tehdä aivan mitä tahansa.Ei kun raastupaan,oikeuslaitos sentään vielä toimii Suomessa.

Ja jos vielä soittelet sille poliisille,paa puhelimessa nauhoitus päälle,et jää todisteet noista veivauksista ja uhkailuista.

Ei ***tana, tää on taas melko sairasta :Ss löytyyköhän valokuvaa keulimisesta ja kilvestä... Kylhän nyt *erkele kuka vaan voi soittaa poliisille et nyt tää jätkä taas keulii ja näin sen kilven! Ja sit onki poliisi jo ovel viemäs ajokorttii vaik ei ois tehnykkä mitää
nixweiss.gif

Onneksi sentään kortin pois ottaminen ei ole rangaistus, eikä näin pääse haittaamaan normaalia elämää tai harrastuksia.
033102ass_1_prv.gif

Noi kannattaa nauhoittaa kaikki keskustelut, pitää vaan ilmoittaa että nauhoitat keskustelun.

Siis ajoitko vai et ?? Oletko syyllinen vai et ?? Todistaako valvontakamera, ettet ajanut vai ei ??
Selkärankaa vai ei ?? Syyttömänä pitää haistattaa pitkät koko prosessille, kun todistusta ei VOI OLLA
bowdown.gif

Saa nähdä miten homma lähtee eteneen. Toivotaan että tulee syyttämättäjättämispäätös (miten yleistä?) kun on näin pirun huterat perusteet.

Kortittomuus tässä eniten harmittaa ja se että kyseisenä hetkenä en ollut edes ajossa.

Myönnän kyllä ottavani toisinaan reippaita kiihdytyksiä, kuten varmasti jokatoinen "tehokkaan" pyörän omistaja, mutta tämä ampuu jo törkeästi yli.

Vituttaa maksaa veroja kun ne haaskataan poliisin toimesta moiseen toimintaan.

Miksei käräjiä pidetä veneessä seisoneille?

Mistään varsinaisesta dokumentista ei ole minulle mainittu.
Vain HäKe puhelun ajankohdan voivat kuulemma "tarkistaa" jos ilmenee että olen sakon osoittamana ajankohtana ollut muualla.

Ennenkuulumattoman hyvää palvelua että sakkolaput kannetaan ovelle, trolli?

Ei todellakaan ole trolli. Olen ihan paskana tapahtuneesta ja ollaan jopa eukon kanssa nähty painajaisia tapahtuneesta, oikiasti.

Mulle tuli tuntemattomasta numerosta useita soittoja edeltävinä päivinä joihin en tapani mukaan vastannut. Siksi varmaan tulivat kotiin.

Ota yhteyttä kokeneeseen liikenneasioihin perehtyneeseen juristiin, onhan sulla varmaan oikeusturvavakuutus?

Kai se on noinkin mahdollista. Mutta myös todistajan puolelta valehtelu on rikollista.

"Poliisi sanoi suoraan että tietää minun olevan syyllinen ja voi muuttaa sakossa mainittua ajankohtaa."

sehän on kätevää, jos löytyy alibi jollekkin ajalle, niin vaihdetaan semmoinen aika, ettei alibia löydy
biggrin.gif

taitaisi olla parempi ajaa ilman kilpeä. silloin ainakaan ei kukaan voi väittää että kilvestä tunnistettiin. jos tulisi väärä todistus joltain, niin sanoisi, ettei voi pitää paikkaansa, koska ajoin ilman kilpeä..

Kyseinen autoilija on voinut nähdä rekkarin väärin.
Keulivan pyörän tunnusta on vauhdissa aika vaikea lukea täysin luotettavasti.
Tuolla perusteella ei kyllä tuomioistuimessa tuomita.
Tosin jos poliisit tietävät sinun harrastavan keulimista liikenteessä,niin
voit olla pikkuisen erikoistarkkailussa.
Vähän provolta tämä avaus kyllä kuulostaa.

välillä tuntuu että noi poliisit on oikeasti vähän yksinkertaisia kusipäitä,omalla kohdalla tuli kutsu kolarin takia kuullusteluihin ja nais puoleinen poliisi oli kirjoittanut sakkolapun jo valmiiksi ennen kun oli edes kuullustellut ,partion puheitten mukaan kuulemma,no hain kirjastosta lakikirjan ja löytyhän sieltä pykälät millä sai kumottua sakon liikenne turvan vaarantamisesta ,eikun valitusta vaan ja  
033102bebe_1_prv.gif

on mullekki tuotu lappua kotiin asti ku ajoivat ohitse. soittivat mulle ja olin just töissä ja sanoin et odotelkaas puolisen tuntia ni tulen hakemaan.. eivät jääneet odottamaan..  
wink.gif

Back