Kommentoidaan nyt tähän hieman, koska täytyy ehkä hieman selventää asiaa... Olen itse alunperin kotoisin tuon reitin varrelta, joten luulen olevani pätevä hieman kommentoimaan/selventämään juttua.
Eli kyseessä on tie 210 Oripäästä Yläneelle (21 Km). Reitti on myös mainittu tuolla Eteläsuomen mutkapätkissä pitempänä versiona Loimaa-Mynämäki.
Alkumatka Oripää - Keihäskoski (n. 12Km) on normaalia haja-asutusaluetta, joissa liikkuu päivisin muksuja (ja vanhuksia
) polkupyörillä ja kävellen. Loppumatka ennen Ylänettä on harvempaan asuttua "mettäkulmaa".
Tämä on ihan hyvä mutkapätkä ja siinä liikkuu kesäisin paljon moottoripyöriä. Vauhti pyörillä tuntuu olevan "kruisailusta kisa-ajoon".
Tällä hetkellä asvaltti on paskassa kunnossa vaikka TVH (mikä lie nimi nykyään) yrittikin tehdä siihen paikkauksia talven jäljiltä, mutta taisi tulla vielä pahempaan kuntoon.
Vaaralliseksi tämän pätkän tekee tällähetkellä se, että asvaltti on onnettomassa kunnossa ja kurveissa se saattaa yllättää. Paikalliset tietävät nämä kohdat ja saattavat "kiertää" kuopat aika keskeltä tietä. Mikäli pimeästä kurvista lykkää pyörä vastaan +120 vauhtia saattaa tästä syntyä vit**maisia tilanteita puolin ja toisin.
Mutta kuten hondamania mainitsi, tuolla tiellä 110-120 ei varsinaisesti ole mikään erikoinen vauhti, tosin joidenkin talojen liittymät on niin lähellä kurvia, että tollakin nopeudella voi tulla kiire jarruttaa/väistää...(esim. ns. Prusilan mutka 6 Km Oripäästä)
Tuohon kortin menettämiseen...
Tiedän kaverin joka kortin menetti. Luonteeltaan rauhallinen jo varttunut kaveri joka ajanut pyörällä ikänsä. Eli otti riskin ja narahti. Melko varmasti otti nopeuden jollain noista suorista missä hyvä näkyvyys, mutta tämä ei ole puolustus sille...
Onhan se nyt niin, että ajaja vastaa mitä tekee!
Jos ajaa lujaa ja narahtaa/kolahtaa/mopo karkaa käsistä, niin kuskin vikahan se on, ei pyörän tai muiden. Jos ajetaan yli rajoitusten, niin vastuu on ajajan ja siitä on turha syyttää muita vaan teosta on vastattava itse (Luokkaa

uusilmä tuli liittymästä eteen).
Eli jos ajetaan lujaa, niin ollaan valmiita ottamaan vastuu siitä eikä aleta poraamaan sitten kun paskat on jo housuissa.