• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kontulantiellä kolahti 10.7.2007 klo ~19:30

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terrorizer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lähinnä yritin provosoida tätä kyseisestä tapauksesta tietävää herraa vastaamaan mitä OIKEASTI tapahtui, kun ei kerta iltasanomiin voi luottaa...

Näihin faktoihin varmaan asiasta tietävä kykenee vastaamaan ilman että vetomiehen maine menee

Ajettiinko ylinopeutta? keulittiinko tarkoituksella? JOS edes keulittiin, ja johtuiko kaatuminen omasta vai ulkopuolisesta virheestä...koska kaatuminen kuitenkin ilmeisesti tapahtui, oli ne iltalehdet sit kuin epäluotettavia tahansa...

Tänä vuonna vaan on sattunu niin perkeleesti noita mopo onnettomuuksia, että olis yleisesti mielenkiintosta saada tietää mistä nää tieltä suistumiset pääasiassa saa alkunsa, onko se aina se valkonen koira jota väistettiin vai löytyykö se pelisilmästä se vika...

Kun sataa, elkää ajako sataa !!! Turvallista loppuelämää kaikille

Jokaisessa meissä asuu pieni vetomies
biggrin.gif

Rentoutukaa nyt ihmeessä
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Kyllä ne varmasti niitä nostaa, mutta kannattaa kysyä onko todella tarvetta.

Pohjolan/OP -ryhmän tilinpäätöksessä on jotta:

"Vahinkovakuutustoiminnan nettotuotot olivat 328 miljoonaa euroa"

siis nettotuotot vuonna 2006
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Ja varmasti teidän vakuutusmaksukertymillännekö
confused_orig.gif
?...
No mistäköhän muusta ne vois tulla?
confused_orig.gif

Tässähän on tietty koko vahinkovakuuttaminen nipussa. Panee kuitenkin miettimään kuinka paljon meidän on kustannettava ko. firmojen omistajien elämää.
mad.gif
ja kaikki vielä uskoo noita "pakko nostaa" juttuja. Hohhoijaa

Sitten joudut vielä kinaamaan korvauksista kun vahinko tapahtuu. No pakkohan heidän on tehdä tulosta tai voi tulla monoo.
No, katsohan veliseni, homma toimii sillä, että jotkut kantavat riskin, vai olisitko sinä valmis kantamaan sen omasta kukkarostasi. Riskin kantamisesta tietty myös otetaan myöskin tietty korvaus. Mitä suurempi riski, sitä suurempi korvaus. Näin homma menee!
Ai riskeistä saa korvauksia... öö... mikseihän mun tilillä näy?

Kenenkäs pussista se "riskiraha" sitten otetaan vai ilmestyykö se tyhjästä? Onko se joku rahakeiju, joka painattaa näkymättömällä koneellaan seteleitä näille "riskeeraajille"?

Onko minullekin pantu lakisääteinen pakko rahoittaa näitä "riskin ottajia"? Kukahan tämän pakon mahtaa olla säätänyt?

Jos "riski" konkretisoituu, rientää valtio meidän verorahoinemme hätiin. Hui, onpas riskaabelia peliä.

Vaadin veto-oikeutta
tounge.gif

-hh-

PS. Keskinäiset yhtiöt rulettaa - periaatteessa - siellä kun voitot ja tappiot tasataan kaikille.

Neuvokaa vielä samaan hintaan, kuinka tuolla tien päällä liikutaan niin, ettei siinä ole mitään riskiä
biggrin.gif

Ja jos ette halua maksaa omia tai toisten vakuutusmaksuja, niin voin myydä ns mustalaisvakuutuksen suht' huokealla..

Neuvokaa vielä samaan hintaan, kuinka tuolla tien päällä liikutaan niin, ettei siinä ole mitään riskiä  
biggrin.gif

Ja jos ette halua maksaa omia tai toisten vakuutusmaksuja, niin voin myydä ns mustalaisvakuutuksen suht' huokealla..
Aloita vaikka siitä että ET osu pujottelukeppeihin hytittäessä
biggrin.gif

Ellei halua ostaa kovahintaisia vakuutuksia niitä kannattaa alkaa myydä
cool.gif

Juu .. oon aina sanonu että kaikkihan sitä suoralla kapulaa vääntää... mutta eipä se näköjään mee niinkään.

No mutta juuri näinhän se orgin moderointi tapahtuu.
Mulla ei ole osaa ei arpaa, enkä edes tiedä mitä täällä on tapahtunut, mut kunhan vain haluaisin heti korjata väärän informaation levittämisen...
Kamoon Köpi. Tiedät itsekkin että näissä viestien poistoissa on harvemmin mitään tolkkua (ainakin tiettyjen modejen osalta). Ja kuten joku jo tuolla ylempänä kirjoitti, olisi hyvien tapojen mukaista moderoijan ilmoittaa viestien poiston syy.... Sepä vaan se että kun sitä syytä on aina niin vaikea keksiä, niin eipä kai sitä osaa sitten asianosaisille perustellakkaan. Tää on tätä.

sattumalta tapasin erään tämän onnettomuuden silminnäkijän ja jutskailtiin aiheesta. kaatunut prätkä oli lähtenyt valoista keulimaan ja mennyt liian pystyyn eli taaksepäin, kuski oli pudonnut kyydistä ja mp oli jatkanut kymmeniä metrejä itsekseen pyörien ja liukuen osuen lopulta liikennemerkkiin.

kuski oli noussut hetkeksi jaloilleen, taputellut raajojaan ja koittanut solisluunseutua, jolloin oli jalat pettäneet lähes täysin alta.

tuuria oli siinä, että mp ei osunut mihinkään elävään siinä itsekseen sinkoillessaan, eikä kuskille ilmeisesti sattunut solisluunmurtumaa ja ruhjeita isompaa, ehkä.

olisi tietysti saanut olla keulimatta liikenteen seassa ja yleisellä paikalla. MOT.

Näin ollen laite (ei siis moottoripyörä) ei jatkanut matkaa itsekseen, eikä siis osunut liikennemerkkiin.
Moottoripyörä ei saanut pahoja vaurioita (koska ei ollut moottoripyörä vaan jokin muu kulkuneuvo).
Alkoholilla kuitenkin oli osuutta asiaan, mutta koska mitään ei ilmeisesti tapahtunut, kuljettajaa ei epäillä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Olipas taas juttu...  
033102ass_1_prv.gif
No sehän olikin R1
tounge.gif
Ja minä kun luulin että punaisella rykkösellä ajelee piilosinivuokko.

Mutta eihän niille tuollaista satu
talktohand.gif

Henkilökohtaisesti ainakin ite harjoittelisin tiellä kikkailuja. Mees radalle kokeilemaan niin et saa vakuutuksista mitään jos pannutat. Pyöriä kaatuu ja tuokin kaveri on voinut vakuutusmaksuina jo hyvän matkaa moposta maksaa. Henkilövahingot on kalliita korvattavia, nyt niitä ei onneksi tainnut pahoja tulla.
Jaa-a. Mahtaakohan vakuutus olla mp-temppujen opiskelua varten?

Minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku hankki vaikka kymmenen pyörää ja menee särkemään niitä radalle omaan laskuunsa, mutta sitä en oikein hyväksy että kasvatetaan vahinkotilastoa tieliikenteessä.

Ensinnäkin, ne korvausmenot todella otetaan kaikilta niiltä ketkä ovat niin älykkäitä etteivät pistä pyöräänsä palasiksi temppuillessa.

Toiseksi, MP-vaihinkotilastoon nämä kaikki menevät ja jokainen "temppuilija" aiheuttaa meille vielä ongelmia, kun tilastoista huolestunut lainsäätäjä päättää aloittaa "tehostetut toimet turvallisuuden parantamiseksi".

Eikä tässäkään olisi tarvittu muuta kuin että se käsistä lähtenyt 250 kg mötikkä olisi mennyt jonkun lapsen päälle tai muuten tullut tuhoa, niin arvatkaa vaan kenestä olisi tehty iltalehdissä seuraava lööppikokoelma, kun poliisintappajakaaharijuttu on kaluttu loppuun.

Ei ole oikein vaarantaa ihmisten turvallisuutta ja meidän motoristitovereiden lompakkoa tai harrastusmahdollisuuksia.

Eli hus siitä radalle temppuilemaan!

Enkä itse jättäisi ikinä ottamatta vakuutuksia. Mutta jos nettotuotto on 328 miljoonaa niin voisin ehkä ottaa jo pienen riskinkin
wink.gif

Kuunneltuani aikani tarinoita siitä, mitä ihmiset ovat saaneet kaskovakuutuksiin laitettua ja minkäkokoisista korjaamolaskuista on kyse, päätin jo melkein kaksi vuosikymmentä sitten etten ota pyörääni kaskovakuutusta.

Nyt olen ensinnäkin säästänyt niin paljon rahaa vakuutusmaksuissa, että yksi upiuusi fillari voi mennä täysromuksi ja vieläkin jään voitolle. Toiseksi tällä tavalla harrastus pysyy omarahoitteisena, eli ei tule otettua halpaakaan velkaa pyörän hankintaan.

Enkä itse jättäisi ikinä ottamatta vakuutuksia. Mutta jos nettotuotto on 328 miljoonaa niin voisin ehkä ottaa jo pienen riskinkin  
wink.gif

Kuunneltuani aikani tarinoita siitä, mitä ihmiset ovat saaneet kaskovakuutuksiin laitettua ja minkäkokoisista korjaamolaskuista on kyse, päätin jo melkein kaksi vuosikymmentä sitten etten ota pyörääni kaskovakuutusta.

Nyt olen ensinnäkin säästänyt niin paljon rahaa vakuutusmaksuissa, että yksi upiuusi fillari voi mennä täysromuksi ja vieläkin jään voitolle. Toiseksi tällä tavalla harrastus pysyy omarahoitteisena, eli ei tule otettua halpaakaan velkaa pyörän hankintaan.
sama täällä. tosin ei se raha näy missään, minkä olen teoriassa ja käytänössäkin säästänyt, mutta ei ole se raha mennyt kuitenkaan vakuutusyhtiöillekään. aika kovat lipat saa heittää säästetyillä kaskomaksuilla ja on joskus heitettykin. ja 28 vuoden aikana säästetyillä kaskomaksuilla voin ostaa teoriassa jo kaksi tuliterää prätkää, siis ns. isoja eli yli tuhatkuutioisia ja yli 200 kmh kulkevia kummiskin.

lähivakuutus ilmoitti vain että vahinkojen korvaus oli lisääntynyt 5prosenttia. mitään tilastoja ei lähetetty
mad.gif
.nostettiin vaan varmuudeks auton vakuutuksia ,ilman mitään perusteit.

Itse tein vakuutusvertailua muistaakseni 5 eri yhtiöän välillä tänä keväänä ja IF tietysti oli omassa sarjassaan n. 2,5 x kallimpana kuin boeing 747 ylläpidon vuosikustannukset. Surullisin myyntitaktiikka kuitenkin oli joka toisella yhtiöllä se että liikennevakuutukseen ei pysty kajoamaan millään tavalla, koska ovat kuulemma laissa säädetyt, vaikka yhtiöiden välillä oli n. 200 eur heittoa nimenomaan liikennevakuutuksessa. Mulle ei vittuilla. Ensi vuonna vaihdan taas kun on edukkaampaa ottaa ympärivuotinen (kunhan ei lippaa).

Back