Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin no, miten sen haluaa nähdä, mutta jos menee vähänkään tavaraa vaihtoon niin kannattaa varautua hieman suurempiin kustannuksiin. Moottoripyöristä kun on kyse niin kaikki maksaa mansikoita (vrt. autoon) ja helposti voi pelkkä tiivistesarja maksaa > 100€. Mutta antoisaa hommaa ja talvellahan ei ole kiire. Kuulalaakerit kannattaa todennäköisesti hankkia laakeriliikkeestä tarvikkeena.laakeriremontti tuommonen 150e-200e ite tehtynä...
Niin ja kuinka paljon on ajettu? Toimiiko ihan ok? Ei ylimääräisiä ääniä? Tarkoituksena virittää? Uteliaana vaan kyselen, sillä mielestäni ehjää moottoria ei mielestäni kannata laittaa osiksi jos siihen ei ole selvää syytä. Nimimerkillä. perintökellon kerran avannut (ja auki myös jäi)se on moro! semmonen kyssäri et onko kokemusta koneremonteista eli mitä on maksanut moottorin rengastus/laakerointi...??omistan itse 750 gixerin ja olisi tarkoitus talven pimeinä tunteina levittää siitä kone ja katsoa mitä se on "syönyt"...!![]()
Nimenomaan tuo oli omakin pointti, eli pelkkä avaaminen ja kiinnilaittaminen ei periaatteessa maksa paljon tiivistesarjaa enempää. Jos moiseen hommaan ryhtyy niin kannattaisi samalla ainakin vaihtaa laakerit, männänrenkaat ja tarkistaa vaihderattaat ja siirtäjät jne jne...Jessus kyllä halvalla remppaa teette. Mulla on 1100R muttereina yksin osiin on mennyt jo 2000€ että repikää siitä huumoria per...e.![]()
Itse puhuin kuulalaakereista, niitä saa tarvikkeena. Laakeriliuskat kannattaa kyllä hankkina alkuperäisena, ja olla vielä huolellinen välysten kanssa että ovat kohdillaan.Saako mp-koneisiin sopivia laakeriliuskoja laakerikaupasta?!?
Jammussa ainakin ne oli vieläpä eripaksusia riippuen valmistuserästä, so. eri paksusia liuskoja ihan saman vuosimallin sisällä.
Eli en usko millään että liukulaakeri koneen remonttia tekee 150-200. Menee n. 400 tiivisteet tosiaan on sen about 100€. Ja ne on pakko vaihtaa.
Kuuluuko joka vaihteella? Muuttuu nopeuden vai kierrosluvun mukaan? No joka tapauksessa en ensimmäiseksi lähtisi konetta avaamaan.Mullakin tuossa loppukesästä alkoi kuulua jotain pientä ujellusta 98 gixerin koneesta, mutta kun kuuluu vain ajossa niin helvetin vaikeaa on ollut paikallistaa ja kun vielä oon riittävän tumpelo konetekniikan parissa...=)
En aio sitä itse yrittääkään kunnostaa, joten mitäs mun kannattaisi tehdä? Joku paja osaisi varmastikin auttaa, joten mitäpä ystäväiset suosittelisitte?
Toisaalta peli toimii kuin unelma ja tuo ääni stressaa ehkä enemmän itseä henkisesti, joten kannattaako tässä sitä kuuluisaa toimivaa pakettia lähteä availemaan..?
Kuuluu joka vaihteella ja muuttuu nopeuden myötä, ei kierrosten.Kuuluuko joka vaihteella? Muuttuu nopeuden vai kierrosluvun mukaan? No joka tapauksessa en ensimmäiseksi lähtisi konetta avaamaan.Mullakin tuossa loppukesästä alkoi kuulua jotain pientä ujellusta 98 gixerin koneesta, mutta kun kuuluu vain ajossa niin helvetin vaikeaa on ollut paikallistaa ja kun vielä oon riittävän tumpelo konetekniikan parissa...=)
En aio sitä itse yrittääkään kunnostaa, joten mitäs mun kannattaisi tehdä? Joku paja osaisi varmastikin auttaa, joten mitäpä ystäväiset suosittelisitte?
Toisaalta peli toimii kuin unelma ja tuo ääni stressaa ehkä enemmän itseä henkisesti, joten kannattaako tässä sitä kuuluisaa toimivaa pakettia lähteä availemaan..?
Tää on kyllä ihan asiaa..Monesti on halvempi ostaa toinen motti kuin rempata, koska ei huonosti tehdystä likaisesta rempasta betonilattialla vasaralla ja jakoavaimella tehtynä ihan sata varma voi olla, että tulee hyvä, vaikka laittas 2000e osiin.
toisaalta ei voi olla varma siitä osto koneestakaan, ellei saa takuuta.
Huvikseen ei japsikoneita kannata avata, tulee enemmän tuhoa kuin hyötyä, yleensä tuo kokematon aukaisu on se viimeinen niitti koneelle. Kone kootaan runsaalla tiivistesilikoonilla(kun säästetään tiivistesarjan hinnasta) ja laitetaan sitä silikooniakin vielä 'varman' päälle reippaasti, sitten sitä tursuu sinne koneen sisälle ja löytää tiensä jonnekkin öljypumpun yms väliin ja siinä oli sitten se kone.
homman pitää olla ehdottoman puhdas. ja välttää sitä vasaran käyttöä, esim generaattori vaatii ulosvetäjän, samoin kytkimen keskimutterin aukaisu vaatii erikoisavaimen tai pulttipyssyn,ilman näitä tulee tuhoa ja paljon.
kootessa ei sitten parane unohtaa yhtään o-rengasta öljykanavavista, eikä prikkoja,eikä oikein mitään. Ja kaikki pitää vetää momenttiin. Ankarin henkinen tilanne tulee, kun kone on koottu ns 'alusta' asti ja olet vetämässä sitä kannenpulttia viimeiseen kireyteen, 'vielä vähän'. sitten kun se löystyy ja tajuat, että meni kierre lohkosta, tai pinnapultti poikki,niin tajuat, että paluuta ei ole, kone on purettava uudestaan.
Positiivisesti kannattaa kuitenkin asennoitua jos hommaan rupeaa, eihän se olu kuin mopon moottori, vähän vain isompi. Rauta uskoo rautaa jne... vanhassa motissa on aina juuttuneita pultteja, nopea aukaisu hyvällä avaimella toimii paremmin kuin hidas vääntö. Napautus kantaan vasaralla/pieni lämmitys voi auttaa myös. WD-40 liotus yön yli ei haittaa..
JakeT.