Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljon on asioita joista ei mainita missään mutta ne vaan täytyy tietää. Luonto se vetää tikanpojankin puuhun.Aika mielenkiintoista..Jostain syystä minä olen el'änyt siinä tiedossa, että ohittajalla on aina vastuu ohittamisestaan. Mun pitää kyllä sanoa, että enpä ole kyllä koskaan vasemmalle kääntyessäni tsekannut mahdollista takaa tulevaa ohittajaa. Tyhmää tietysti, koska sellainen syystä tai toisesta tosiaan voi tulla, mutta en kyllä muista että koskaan missään olisi mainittu, että vasemmalle käännyttäessä pitäisi väistää muita kun edestä tulevia.![]()
![]()
no, näköjään muistin oikein. Eli edellä ajavalla on ohittamisen osalta tavallaan "etuajo-oikeus" takaa tulijaan nähden.sanoi:18§
Ohituskiellot
Ohittavan ajoneuvon kuljettajan on tarkoin varmistauduttava, ettei ohitus aiheuta vaaraa.
Ohitus, johon käytetään vastaan tulevan liikenteen puolta, on kielletty:
...
...
4) edellä ajavan osoitettua suuntamerkillä aikovansa ohittaa;
Siinä oliskin ollut pohtimista syyllisyyksistä, jos olisitte osuneet siihen pakuun. Eikös tuolta laeista löydy pykälät, jotka kieltää lähtemästä ohittamaan samaan aikaan? Ts. jotta se ensimmäisenä lähtenyt voi paeta ohituksestaan jarruttamalla, jos tehot tai saumat loppuu kesken.Pakettiauto oli jo hyvin lähellä etummaista kuormuria kun se vetää kovan jarrutuksen, ja kääntyessä vilkun vasemmalle, jolloin pakettiauto yrittää väistää mutta kolauttaa kuormurin vasempaan etukulmaan...ehimme juuri ja juuri pysähtyä kun kuormuri jäi tietysti tukkimhan koko kaistan.