• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kolareista ja ulosajoista

..sen riskiryhmän kaatuiluja ja kolarointeja me kaikki motoristit joudumme maksamaan jatkuvasti nousevien vakuutusmaksujen muodossa. Ja se on niin väärin!
Yeah! Tulihan se sieltä taas ja heti alkuun
biggrin.gif
Niin tuli ja vähättelystä huolimatta kyseessä on karu fakta. Joukon onnettomien korvaukset jaetaan kaikkien kesken - perussettiä, eikä se muutu miksikään paskanjauhannalla. Jostain syystä vähättelyä tuntuu esiintyvän juuri noissa riskiryhmissä...
Mun ehdotus on sellainen, että ne jotka kolaroi, maksaa kaiken itse. Ne jotka ei kolaroi, saavat alennetun vakuutusmaksun. Näin vakuutusyhtiöt eivät joudu korvaamaan kenellekkään mitään, ja maksut kattaa ainoastaan byrokratian kulut ja yhtiöiden voitot. Kätevää! Ja meidän ei tartte enää syytellä toisiamme korkeista maksuista.

Tuota samaa se on joka puolella...ja kuuluu tietty osana moottoripyöräilyyn
062802moto_prv.gif
Ei kuulu kun sinne asti mitä lätkä tienvieressä näyttää.
Se kuuluu just siellä radalla pyöräilyyn vetää joka vaihteella
tappiin.
Tuleehan tota itekki vetästyä ton tosta, mutta silti
se ei kuulu.

MOOTTORIPYÖRÄÄ PITÄÄ AJAA SILLÄ PERIAATTEELLA ETTÄ KASKO ON TURHA VAKUUTUS

Vetää sitte missä vaan ja miten mut tossa on nyrkkisääntö!

Aamulehdessä moottoripyöräpoliisi: Punkalaitumen 253kmh
vauhdissa näkökenttä on pieni piste.
Poliisien MP koulutuksessakaan ei ajeta huippuja koska riskit
on liian suuret, keskitytään käsittelytaitoon.

sport05.gif

No jokainen loukkaantuminen ja hengen menetys on tietenkin turhia, mutta noihin ns. "itse aiheutettuihin" onnettomuuksiin on vaikea antaa sympatiota, edes virtuaalikynttilän muodossa sanon minä, 31 vuotta sitten moottoripyöräilyn aloittaneena ja vielä luut ehjänä ja henki tallessa.
Helppohan se on siellä Sodankylässä viisastella. Tuuppa tänne KehäIII siäpuolelle Tuning-Terojen, Lähettipalveluiden ja "Mä ensin"&"Mul on vit## kiire" -kuskien luvattuun maahan ajamaan niin saattaa 31 vuotinen putki katketa.  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
cool.gif
Espoon Leppävaara ja Kehä I Sodankylässä? Älä? Ja Kerava on Kehä III:n sisäpuolella? Mielenkiintoista maantietoa
tounge.gif

Mun ehdotus on sellainen, että ne jotka kolaroi, maksaa kaiken itse. Ne jotka ei kolaroi, saavat alennetun vakuutusmaksun. Näin vakuutusyhtiöt eivät joudu korvaamaan kenellekkään mitään, ja maksut kattaa ainoastaan byrokratian kulut ja yhtiöiden voitot. Kätevää! Ja meidän ei tartte enää syytellä toisiamme korkeista maksuista.
Tuohan oli varmaan vitsi
tounge.gif
Hymiöt vaan puuttui..
Mikäs niiden vakuutusten funktio olikaan
lookaround_orig.gif

Kotivakuutuskin on hyvä olla olemassa, jos joutuu itse maksamaan kuitenkin kaiken..

tässä teille ennustus tulevasta.

Joku vielä yrittää poliisia karkuun ja vetäisee taajamassa yli parisataa lasissa jonkun kakaran hengiltä. Sitten alkaa media myllytys ja ens kesänä joka pyörään tulee nopeudenrajoitin. Siinä miettimistä sinne kypärän sisälle.
Vaan todelliselle vetomiehelle löytyy aina puolustajia, vaikka se ajaisi hengiltä kenet. Todellinen vetomies saa tehdä näin, häntä eivät koske mitkään liikennesäännöt, koska vetämällä riskillä joka välistä kuulemma sydän lyö ja tuntee elävänsä. (Itse kyllä epäilen enempi syy-yhteyttä potenssiongelmaan, mutta jätetään se mainitsematta.) Jos joku sen autolla tekee, niin aijai, todellinen kriminaali ja saunan taakse vaan, mutta vetomies on erimies.

Toinen vaihtoehto on, että siellä on joku ilta Lentävät tutkineen ja taas saadaan lukea, kuinka perseestä on poliisin kyttäysmentaliteetti, kun on tullut sakkoa ja korttia hyllytetty, "vaikken mä ketään vaaratanu, mä ny vaan vähän sillai niinku keulia nykäsin, eikä mulla ollu vasta kun kolmonen silmässä, kun mä jouduin höllää ku tuli auto eteen enkä v*ttu varmasti ajanu ku kuuttakymppii ja kytänp*rseet väitti jottav*ttu satakasikuus..."

Laskekaapas huviksenne, montako topiccia löytyy liikenteenvalvonnan karmeudesta.

Vaan todelliselle vetomiehelle löytyy aina puolustajia, vaikka se ajaisi hengiltä kenet. Todellinen vetomies saa tehdä näin, häntä eivät koske mitkään liikennesäännöt, koska vetämällä riskillä joka välistä kuulemma sydän lyö ja tuntee elävänsä. (Itse kyllä epäilen enempi syy-yhteyttä potenssiongelmaan, mutta jätetään se mainitsematta.) Jos joku sen autolla tekee, niin aijai, todellinen kriminaali ja saunan taakse vaan, mutta vetomies on erimies.

Toinen vaihtoehto on, että siellä on joku ilta Lentävät tutkineen ja taas saadaan lukea, kuinka perseestä on poliisin kyttäysmentaliteetti, kun on tullut sakkoa ja korttia hyllytetty, "vaikken mä ketään vaaratanu, mä ny vaan vähän sillai niinku keulia nykäsin, eikä mulla ollu vasta kun kolmonen silmässä, kun mä jouduin höllää ku tuli auto eteen enkä v*ttu varmasti ajanu ku kuuttakymppii ja kytänp*rseet väitti jottav*ttu satakasikuus..."

Laskekaapas huviksenne, montako topiccia löytyy liikenteenvalvonnan karmeudesta.
Nyt on käynyt niin, että entisistä motoristien ystävistä, moottoripyöräpoliiseista, on tullut motoristien vihollisia. Siviilipyörällä kytätään motarilla ja föönin kanssa ollaan passissa pääteiden ohituskaistoilla. Ohituskaistoilla nopeudet tietenkin nousevat kun ohitetaan hitaampia, jotka koittavat kiihdyttää parhaansa mukaan, että kukaan ei pääsisi ohi ja että he voisivat ohituskaistan päätyttyä taas jatkaa köröttelyä. Liikennevalvonta on nykyään pelkkiä tutka-ansoja, vaikka poliisin pitäisi keskittyä liikenneturvallisuuden parantamiseen. Ei siis ole mikään ihme, että keskustelunaiheet nykyään koskevat suurelta osin liikennevalvonnan karmeutta, sillä ylinopeutta ajavista tehdään Suomessa jotain h*lvetin kriminaaleja, joille annetaan mielettömät sakot ja pitkä ajokielto, vaikka eivät konkreettisesti vaaranna kenenkään henkeä, kun esim. Ruotsissa Korkeimman oikeuden jäsen ostaa pojalta anaaliseksiä ja saa siitä pienemmät sakot. Jokainen täysjärkinen ihminen tajuaa, että Suomessa on liikenteen puolella siirrytty jo poliisivaltioon. Tämä tieliikennelain 1.3.2005 voimaan tullut uudistus, jossa rangaistuksia on kovennettu ja joka antaa oikeuden poliisille ottaa kortti pois 30 km/h ylinopeudesta on täysin p*rseestä. Kuinka on mahdollista, että poliisi on saanut kusetettua kansanedustajat hyväksymään järjettömät säännökset ja miksi ei eduskunnan vellihousuinen prätkäkerho ole tehnyt mitään estääkseen kohtuuttoman lainsäädännön hyväksymisen eduskunnassa?
mad.gif
kaboom.gif
No, siellä eduskunnan prätkäkerhossa on tietysti näitä matkavessaköröttelijöitä, joilla menee vetelät housuun kun pitäisi toimia.

..sen riskiryhmän kaatuiluja ja kolarointeja me kaikki motoristit joudumme maksamaan jatkuvasti nousevien vakuutusmaksujen muodossa. Ja se on niin väärin!
biggrin.gif
Niin tuli ja vähättelystä huolimatta kyseessä on karu fakta. Joukon onnettomien korvaukset jaetaan kaikkien kesken - perussettiä, eikä se muutu miksikään paskanjauhannalla. Jostain syystä vähättelyä tuntuu esiintyvän juuri noissa riskiryhmissä...
Siksi olenkin suorastaan raivoissani kaikille matkamotoristeille, hondakuskeille, sivulaukkumotoristeille ja sinisen pyörän omistaville ! Miksi nostatte minun vakuutusmaksujani ?
No voi prkl ootsä mullekkin vihainen
sad_orig.gif

...Jokainen täysjärkinen ihminen tajuaa, että Suomessa on liikenteen puolella siirrytty jo poliisivaltioon. Tämä tieliikennelain 1.3.2005 voimaan tullut uudistus, jossa rangaistuksia on kovennettu ja joka antaa oikeuden poliisille ottaa kortti pois 30 km/h ylinopeudesta on täysin p*rseestä. Kuinka on mahdollista, että poliisi on saanut kusetettua kansanedustajat hyväksymään järjettömät säännökset ja miksi ei eduskunnan vellihousuinen prätkäkerho ole tehnyt mitään estääkseen kohtuuttoman lainsäädännön hyväksymisen eduskunnassa?
mad.gif
kaboom.gif
No, siellä eduskunnan prätkäkerhossa on tietysti näitä matkavessaköröttelijöitä, joilla menee vetelät housuun kun pitäisi toimia.
Pyri eduskuntaan tai tee niinkuin minä ja moni muu; muuta muualle. Ja mitä minä sanoin, vetomiehille löytyy aina puolustajia, tekivät mitä hyvänsä. Hyviä ajokelejä, menen huomenna Nürburgringille matkavessaköröttelemään. Pyydän jo etukäteen anteeksi hitaita kierrosaikojani, tekosyynä käytän oikeassa ranteessa olevaa hiusmurtumaa, joka hiukan häiritsee kaasun ja etujarrun käyttöä.

Pyri eduskuntaan tai tee niinkuin minä ja moni muu; muuta muualle. Ja mitä minä sanoin, vetomiehille löytyy aina puolustajia, tekivät mitä hyvänsä. Hyviä ajokelejä, menen huomenna Nürburgringille matkavessaköröttelemään. Pyydän jo etukäteen anteeksi hitaita kierrosaikojani, tekosyynä käytän oikeassa ranteessa olevaa hiusmurtumaa, joka hiukan häiritsee kaasun ja etujarrun käyttöä.
Kiitos, ajokelit ovat vihdoin parantuneet Suomessakin ja pääsee taas ajelemaan asfaltilla, jossa ei ole paksu hiekkakerros päällä. Jos terveyttä arvostat, neuvon pysymään kaukana Nürburgringiltä; siellä on liian paljon vetomiehiä, jotka eivät ehdi koko ajan varomaan köröttelijöitä.
tounge.gif

biggrin.gif
Siksi olenkin suorastaan raivoissani kaikille matkamotoristeille, hondakuskeille, sivulaukkumotoristeille ja sinisen pyörän omistaville ! Miksi nostatte minun vakuutusmaksujani ?
Miksi Hondakuskeille
wink.gif

Jos terveyttä arvostat, neuvon pysymään kaukana Nürburgringiltä; siellä on liian paljon vetomiehiä, jotka eivät ehdi koko ajan varomaan köröttelijöitä.
tounge.gif
Tässä puhunee kokemuksen syvä rintaääni..?
Ringistä ei ole kokemusta; olen kolunnut vain kotimaan ratoja. Olen lukenut Ringistä sen verran, että siellä on oltava vetomies, esim. Jürgen Fuchs, että säilyy hengissä.
wink.gif

sanoi:
MOOTTORIPYÖRÄÄ PITÄÄ AJAA SILLÄ PERIAATTEELLA ETTÄ KASKO ON TURHA VAKUUTUS

Amen. Samoilla linjoilla. Jos kaadutaan -> korjataan/kärsitään. Jos kaadutaan pahemmin -> säkitetään/ei kärsitä.

Jake

Tuota samaa se on joka puolella...ja kuuluu tietty osana moottoripyöräilyyn
062802moto_prv.gif

Lopuksi sarkasmia/huumoria/silti faktaa (mutta ei kettuilua/saarnaa):
Ymmärrettävää tuo, pitäähän sitä päästä nauttimaan nelipyttyisen mahtavasta väännöstä (joka piileksii 10. -12.500 rpm)
tounge.gif
biggrin.gif
No niin joka väliinhän tätä on tungettava, muuten 100nm/3000rpm max 124nm, kuinkas teillä?
yli 100 Nm 3500 - 11 700 rpm, top 120,5 Nm 7651 rpm, teho 182,6 hv 11 161 rpm, yli 160 hv 9500 - 11 700 rpm.

kaahottelujen seurauksista, vahingoista me kaikki lopulta jotain maksamme. jne.

Nyt on käynyt niin, että entisistä motoristien ystävistä, moottoripyöräpoliiseista, on tullut motoristien vihollisia. Siviilipyörällä kytätään motarilla ja föönin kanssa ollaan passissa pääteiden ohituskaistoilla. Ohituskaistoilla nopeudet tietenkin nousevat kun ohitetaan hitaampia, jotka koittavat kiihdyttää parhaansa mukaan, että kukaan ei pääsisi ohi ja että he voisivat ohituskaistan päätyttyä taas jatkaa köröttelyä. Liikennevalvonta on nykyään pelkkiä tutka-ansoja, vaikka poliisin pitäisi keskittyä liikenneturvallisuuden parantamiseen. Ei siis ole mikään ihme, että keskustelunaiheet nykyään koskevat suurelta osin liikennevalvonnan karmeutta, sillä ylinopeutta ajavista tehdään Suomessa jotain h*lvetin kriminaaleja, joille annetaan mielettömät sakot ja pitkä ajokielto, vaikka eivät konkreettisesti vaaranna kenenkään henkeä, kun esim. Ruotsissa Korkeimman oikeuden jäsen ostaa pojalta anaaliseksiä ja saa siitä pienemmät sakot. Jokainen täysjärkinen ihminen tajuaa, että Suomessa on liikenteen puolella siirrytty jo poliisivaltioon. Tämä tieliikennelain 1.3.2005 voimaan tullut uudistus, jossa rangaistuksia on kovennettu ja joka antaa oikeuden poliisille ottaa kortti pois 30 km/h ylinopeudesta on täysin p*rseestä. Kuinka on mahdollista, että poliisi on saanut kusetettua kansanedustajat hyväksymään järjettömät säännökset ja miksi ei eduskunnan vellihousuinen prätkäkerho ole tehnyt mitään estääkseen kohtuuttoman lainsäädännön hyväksymisen eduskunnassa?
mad.gif
kaboom.gif
ugh. kerrankin samaa mieltä. hyvin pitkälle. liian kovat rangaistukset, suhteettomat, tuottavat entistä kovempia rikoksia ja noitienkehä on valmis.

Ei siis ole mikään ihme, että keskustelunaiheet nykyään koskevat suurelta osin liikennevalvonnan karmeutta, sillä ylinopeutta ajavista tehdään Suomessa jotain h*lvetin kriminaaleja, joille annetaan mielettömät sakot ja pitkä ajokielto, vaikka eivät konkreettisesti vaaranna kenenkään henkeä, kun esim. Ruotsissa Korkeimman oikeuden jäsen
Harvinaisen samaa mieltä.

Ja kun kerran näitä samoja latuja taas hiihdetään, niin muistutan: jos haluat konkreettisesti vaarantaa liikenneturvallisuutta ilman sakkoja, tule Helsinkiin ja lyhennä edellä ajavan k*tilon perää 8 cm ja myönnä syyllisyytesi. Skoudet eivät saavu paikalle, kun on kiistaton syyllisyys...

... ja se kuuluisa resurssipula...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Terveisin Antti

mad.gif
kaboom.gif
Voi voi..!! Parikymmentä vuotta sitten oli paljon enemmän nopeusvalvontaa maanteillä kun nykyisin. Kun kaasunallen kanssa ajeltiin pitkin suomea, saattoi olla 400km matkalla toistakymmentä tutkaa!!! Miten nykyään, tänä kesänä olen nähnyt vissiin vähemmän valvontaa, kun -84 kesän joka viikonloppuna!!

mad.gif
kaboom.gif
ugh. kerrankin samaa mieltä. hyvin pitkälle. liian kovat rangaistukset, suhteettomat, tuottavat entistä kovempia rikoksia ja noitienkehä on valmis.
Jaa, pitäisikö nyt sitten raiskauksista ja pahoinpitelyistä annettavia tuomioita lieventää.
Tuon teorian mukaan (kovat rangaistukset liisäävät rikoksia) myös em. rikokset liisääntyisivät, jos, niistä saatavia rangaistuksia korotetaan.

(Raiskauksia, pahoinpitelyjä ja liikennerikkeitähän aina verrataan keskenään, niin siis nytkin)

Jos kaikista rikoksista saisi vain päänsilityksiä, rikokset loppuisivat, sillä niitä ilmeisesti tehdään vain protestiksi älyttömiä rangaistuksia vastaan.

Melkein kannattaisi protestoida jollain järkevämmällä ja halvemmalla tavalla. Tuloksetkin voisivat olla parempia.

Back