• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia seuraavista pyöristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
itellä tällä hetkellä 1000gsxr(04),fighteri kylläkin mut erittäin hyvä ajaa pitkääkin matkaa..(viim. kesänä n4000km reissu..) ja gixxeseriä ennen oli 600cbr ja kyllähän silläkin teki reissua mut ne väännöt siitä puuttuu,aina joutu vinguttaan..!

600 menee hermot aika nopeesti matka-ajossa. ja vaikka ei menis, niin pinna kiristyy tarpeettomasti.
Tuokin on suhteellista. Kyllä mulla on hermot säilynyt, vaikka olen ajellut kuussatasella 850 km päivämatkoja.

Mikä sitä pinnaa kiristää?
Tehonpuute saa aina pinnan tiukalle, joka vehkeellä.
biggrin.gif

Mietipä vaikka SV650:stä - käy rata-ajoon ja vääntävänä v-moottorina matka-ajokin on mukavaa.

No kävinhän minäkin Itävallassa saakka CB500:lla ihan joku vuosi sitten. Ei mulla ollut mitään muuta valittamista kuin vähän ahdas se oli jaloille. Loppujen lopuksi kolmen laukun kanssa ihan riittävästi se kulki, Saksassa mittari kiersi ainakin sataankuuteenkymppiin parhaillaan ja nakupyörällä se oli ihan tarpeeksi. Eikä kaasu ollut edes tapissa enkä uiskaltanut niiden laukkujen kanssa huippuja testatakaan.

Tutun kautta olisi tarjolla Suzuki GSR 600. Millainen pyörä on yleisesti? Jääkö heti pieneksi ja ovat ajo-ominaisuudet samaa tasoa, mitä uudessa Honda Hornetissa? Jaksaako tuollaisella ajaa matkaa yhtään? Mitä kannattaa maksaa 2007 vuosimallin (ajettu 20tkm) pyörästä?

Suzuki Gsx-r 1000(2004) - sopiiko yhtään matka-ajoon? Entä kaupunkiajossa?
Jos minulta kysytään, niin GSR on jotenkin vähän hajuton väritön ja mauton. Komponentit on kyllä sinänsä ihan laadukkaita, joten kyllä se aika samalla viivalla on juuri esim. Hornetin kanssa.

Esimerkiksi SV650 ja siitä nimenomaan S-versio on konepuolella sielukkaampi, ja puolikatteisena parempi matkapyörä. Mutta kaikki eivät pidä harvempi-iskuisesta V2-moottorista, aivan kuten itse en isommin välitä rivinelkku-kuussatasten hengettömyydestä alakierroksilla.

Toisen sukupolven GSXR1000 (eli 2003-2004) on ajoasennoltaan ja tiloiltaan mielestäni eräs parhaita kyykkyjä matka-ajoon. Litraisessa rivimoottorissa on sentään alavääntöäkin aika sopivasti. Kaupungin mukulakivikaduilla mitkään kyykät ei oikein ole elementissään, ja hitaissa nopeuksissa painoa on käsillä aika paljon.

Emminäossaa tuohon sanoa muuta, ku se yks hullu japanialainen kiertää maailmaa 250 kuutioisella ja on menny ympäri usiamman kerran, niin eiköhän sulle kesäleluks se kuussatku riitä aika hyvästi näin alakuun
biggrin.gif

Matkoja on mun mielestä mukavampi ajaa isolla iskutilavuudella varustetulla laitteella.

Kannattaako tuollaisesta 07 GSR Suzukista maksaa 5 tonnia? Pyörä kuin uusi, ajettu tosiaan 20 tonnia.

Entä mitä (oikeasti) kannattaisi maksaa tonnisesta 03-04 mallista?

hermoja kiristää lähinnä hirveet kierrokset. 600:nen kiertää matkavauhdissa varmaan 6000kierrosta.

Kokemuksia on tosta GSX-R:rästä ja juurikin 1000cc 2004

hyvin soveltui niin matka-ajoon kuin kaupunkiinkin,sillä tuli pari kesää ajeltua ja tyytyväinen olin kaikinpuolin.myin pois,koska kilometrejä ja ikää alkoi pyörälle tulla jo hieman liikaa.
062802jumpie_prv.gif

niin joo ja oman gixerini myin viime syyskuussa 6500eurolla,taisi olla nettimoton halvin ja kilometrejä pyörässä oli noin 32tkm.enkä tingannut hinnasta enää yhtään,se mitä pyysin,niin se maksettiin.
062802jumpie_prv.gif

Tuosta GSR mitä katsoin, oli akku finaalissa...joten vähän simppeli kysymys, missä siinä akku sijaitsee ja onko helppo vaihtaa itse?

Uutta akkua ei saisi tuohon hintaan, tuskin se kallis on? Onko tosiaan tuo akku hankala vaihtaa?

Mietin, että pitäisikö ostaa 600 eka, ettei tule vahinkoja. Olen joskus koittanut tonnista, on sellainen vaan pirun nopea...

Äsken vielä mietit onko tehoja tarpeeksi ja nyt asenne: onko akku vaikea vaihtaa  
smile_org.gif
Ei ole jos ei siitä sellaista tee. Akkuja saa 5kympillä vaikka Heaviside' lta. Jos kakskyt tonnia ajettu kannattaa kts. myös vaikkapa jarrupalojen kuluneisuus.
Eksälläni on 6satainen hornetti epäasiallisessa käytössä, neljä vuotta vanha ja 5tonnia ajettu  
biggrin.gif
Se tuntui 190 senttisestä mopolta, mutta tehoa on kuitenkin riittämiin.

PS. Kokeile rata-ajoa (harjoitteluun jonkun kerhon tms. kanssa) ja aja kierros kertaakaan jarruttamatta  
tounge.gif
vauhtia vaan ajotilanteen mukaan  
wink.gif
ei ole mikään mopo silloin tylsä.

buttrock.gif

Niin, kyllä nyt huollot osaa tehdä, mietin vain kuinka hankalassa paikassa akku on
smile_org.gif

Totta, vähän taisin sokaistua kun luin täällä näitä juttua että pitää olla tonninen ja 600 on tehoton eikä sillä jaksa ajaa, väännötön kapistus
biggrin.gif
Vähän sitten kun ajattelin tarkemmin asiaa niin tuli nöyrempi mieli. En ole mikään asiantuntija, mutta aika paljon ne ajelee ainakin keski/etelä-euroopassa vähän pienempikuutioisilla pyörillä? Vaikka eihän se nyt tähän suoraan liity...

90-luvun loppupuolella ajelin yhden kesän harvakseltaan Honda VF 750 pyörällä, vuosimalli oli 85
smile_org.gif
Eli ei hirveästi kokemusta ole.

aika paljon ne ajelee ainakin keski/etelä-euroopassa vähän pienempikuutioisilla pyörillä?
Niin tekevät. Mutta Suomessa tämä ei ole mahdollista... alle puolitoistalitraisella / parisataaheppaisella ei oikein pääse edes etiäppäin, puhumattakaan että jos pitäisi niin totaalisen nuhaisella kamppeella lähteä vielä jonnekin pidemmälle
tounge.gif

Tuosta GSR mitä katsoin, oli akku finaalissa...joten vähän simppeli kysymys, missä siinä akku sijaitsee ja onko helppo vaihtaa itse?

Uutta akkua ei saisi tuohon hintaan, tuskin se kallis on? Onko tosiaan tuo akku hankala vaihtaa?

Mietin, että pitäisikö ostaa 600 eka, ettei tule vahinkoja. Olen joskus koittanut tonnista, on sellainen vaan pirun nopea...
Onko tonninen nopea,riippuu kaasukahvan kääntäjästä!Siis ei tule vahinkoa!
Suzuki Bandit 1250 -08,oli oikein leppoisa. Keskialueen vääntöä mukavasti,3700rpm,saavutettiin väännön huippu.
smile_org.gif

Ajelin ko mopolla 13 tkm. No nyt siirryin "keppivetoisiin"!

Tuo vääntöjuttu onkin mielenkiintoinen, katselin netistä tuollaista Banditia, mitoiltaan aika iso pyörä kaiketi?

Tuollainen GSR on varmaan ketterämpi, vaikka olisikin alitehoinen ja vääntöinen. Minulle ei kyllä  ;) Onko noissa V2 pienempikuutioisissa parempi alavääntö?

Nämä nyt ovat tälläisiä pohdintoja kun lunta tulee vaan lisää eikä pääse kokeilemaan mitään
sad_orig.gif

Kyllähän 1000 GSX-R:llä pitemmän matkan taittaminen rajotusten mukaan on yhtä helvettiä. Mutta jos pitää matkavauhdin + 140 km/h, niin ei mitään ongelmia... ellei setä sininen liputa tien syrjään.

Kyllähän 1000 GSX-R:llä pitemmän matkan taittaminen rajotusten mukaan on yhtä helvettiä. Mutta jos pitää matkavauhdin + 140 km/h, niin ei mitään ongelmia... ellei setä sininen liputa tien syrjään.
Kieltämättä juuri sellainen luonnollinen ja rauhallinen matkavauhti gixxerille 140-170 km/h näillä Suomen suorilla teillä... Harmi että myös laiton.

Kävin koeajamassa Suzuki GSR:ää, tosi mukava ja ketterä pyörä. Teho ei hämmästyttänyt kyllä ainakaan alakierroksilla, mut hengissähän tuo pysyi isommallakin vaihteella  
biggrin.gif

Pyörä oli uudenveroinen, mut muistin väärin, oli ajettu just 27000km, ei kait se ole paljoa kuussatkulle? Mitä kohtia tuosta kannattaisi vielä tarkistaa, vai onko tossa mallissa mitään varsinaisia heikkouksia?

Vertailuna koitin kaverin FZS 1000 Yamahaa, mut se ei ollut yhtä ketterä ja "mukava", tosin olihan siinä näin kokemattomalle paukkua ainakin tarpeeksi. Saattais kortti lähteä helposti...

Piti vielä kysyä, että onko noi Suzuki SV 650 kuinka paljon erilaisia ajaa kuin GSR:t(tietty kone täysin erilainen)?

Back