• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia GS-500:sesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arnold
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
foto ois kiva joo..
smile_org.gif
huomenna PITÄÄ lähteä lomalle joten mopoa ei kerkeä viikkoon tutkimaan mutta uskon/epäilen/toivon että hyviä vinkkejä on tullut paljon!
062802jumpie_prv.gif
ukko kun saapuu taas touhua täynnä takasin niin siinä on leikki kaukana!
biggrin.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Meillä 89 Gs500, voin laittaa noita kuvia kaasareista kunhan ehdin, tällä hetkellä tankki muutenkin irti.

kaasareiden kannessa on 2 tulpattua kohtaa jotka ovat mahdollisia alipaine lähtöjä? mihin alunperin on mennyt?
luullakseni ne ovat vain säätöä varten, eli niihin tulee alipainemittarin synkronointia varten.
itse ajoin 40tkm keeässällä ja hyvin pelas, pidetään ne kierrokset siellä 8-12 välissä, pitäähän sitä punarajaa vähän kutitella  
biggrin.gif

kyl mä oon omaani tyytyväine ollu,
kulkeeki iha kohtuudel vaikkei mikää tykki olekkaa...
mun mopoo laitettu avarampi putkisto, suuttimet, vapaavirtaus suodin ja sytytyst säädetty.....
cool.gif
cool.gif

Hankin -99 mallisen GS:n AVK:lta viime syksynä ja laittelin sitä talvella kuntoon. Keväällä katsastin ja olen nyt ajellut kesän  
062802moto_prv.gif

Hyvä peli se on ja toiminut muuten hyvin, mutta samaa ongelmaa esiintynyt kuin joillakin muillakin GS:n omistajilla: Tyhjäkäynti vaeltelee ja kone sammuu toisinaan risteyksissä. Joskus taas nousee satunnaisesti kuumana 2000-3000 kierroksen nurkille  
veryangry.gif

Nyt kuitenkin kaikkien tältä foorumilta löydettyjen neuvojen jälkeen vika osoittautui olevan venttiilien säädössä. Toinen pakoventtiili kantoi hiukan ja kuumana tilanne paheni.
Nyt toimii ja kulkee kuin unelma.
Suosittelen kaikille aloitteleville ja vaivatonta liikkumista suosiville  
smile_org.gif

Pitkästä aikaa hankin taas pyörän juhannuksena ja tottakai GS500 nakumallin, joka on pomminvarma peruskampe. Samanlaisella ajelin 80-luvulla, tosin 450:llä ja tämä tuntui tutulta käteen heti. Helppo ajaa ja käsitellä, ei lähde vahingossa käsistä ylimitoitettujen ja potkaisemalla tulevien "liian isojen" tehojen vuoksi, mutta kulkee ja kiihtyy kuitenkin aivan riittävästi. Lisäksi tällä ei aja itseltään korttia kuivumaan ainakaan ihan puolivahingossa. Kaks päällä tuolla ei sitten tosiaan aja kuin Siwaan ja takaisin.

Löysin vielä erittäin hyvässä hoivassa olleen -99 mallin, jossa oli kilometrejä hieman yli 30 tkm ja koko kampe aivan kuin liikkeen esittelyikkunasta. Käytön jälkiä on oikeastaan virtalukon ympärillä ja äänenvaimentimen päällä pikkunaarmuja. Lykästi siis ihan kunnolla!

Givin pikkupleksin laitoin tuulipainetta vähentämään ja takalaukun sekä tankkilaukun (vaatteet, työkalut, öljyt, ketjurasvat ym. peruskamat kulkee matkalla). Olen nyt tahkonnut juhannuksen jälkeen n. 4500 km ilman mitään sen kummempaa. Pisin käytännössä yhtä soittoa taitettu matka on viitisensataa km eikä siinä niin kamalasti puutunut. Pari tankkaustaukoa vain välillä, joista toisella kahvit
smile_org.gif
Nyt öljyn ja suodattimen vaihto lähestyy ja pahasti näyttää siltä, että takakumi menee vaihtoon ennen Jänkhälle lähtöä, kun ennen sitä ehtii kuitenkin tulla työmatka-ajoa toista tonnia
sad_orig.gif

Suosittelen GS500:aa ilman muuta peruskamppeeksi ja esimerkiksi jonkinmoisen pyörättömän kauden jälkeen harjoittelu- ja mieleenpalauttelupyöräksi. Ei tuolla jalkoihin liikenteessä jää missään nimessä ja rivakammissa maantienopeuksien ohituksissa voi huoletta polkaista kutoselta neloselle ja kyllä lähtee ihan riittävästi, mutta ei kuitenkaan lähde käsistä. Täytyy muistaa, että auton pitää olla jo melkoisen urheilullinen ja pistää usvaa putkeen 100% tehoilla, jos meinaa pysyä esimerkiksi kiihdytyksessä GS500:n perässä.

PPK

Tämän kaiken ja pajon muuta lukeneena ja kuulleena taidan hankkia itselleni ensipyöräksi GS 500:n. Jos joku sattuu olemaan halukas luopumaan ko. laitteesta niin ei muuta kuin postia peliin, niin päästään ehkä kauppoihinkin.

Back