• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia erimerkkisistä jakohihnoista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AVe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hirsa sanoi:
Tuosta pätkästä löytyy hyvät ohjeet joiden perusteella olen itse tehnyt aiemmin, 5mm & 6mm avaimia käyttäen:
https://www.youtube.com/watch?v=9vzPZ84ZRjU

Jossain ohjeissa muistaakseni on kyllä mainittu että taaemman sylinterin hihna saa olla aavistuksen löysemmällä (koska kuumempi käyntilämpötila, nokkapyörän suurempi lämpölaajeneminen?), eli sen kohdalla 6mm saisi vielä valahtaa läpi pientä voimaa käyttäen.

Kiitos! Ja sama toimii siis myös 4V koneessa?
Eilen latailin korjaamomanuskat niin näkee momentit pultteihin myös.

4V koneelle lienee kyllä omat kikkansa, ei ole itse niiden kanssa tullut pelattua. Mutta vastaavia videoita löytyy kyllä YouTubesta niillekin.

Nykyaikana tuo hihnan kireys säädetään akustisesti tiettyyn taajuuteen hihnaa rämpyttämällä, kuten kitaran viritys. Siihen on ihan sitä varten tehtyjä käteviä kännykkäsovelluksia, kuten Gates Carbon Drive ja Contitech Tension2Go. Menetelmä toimii hyvin ja on helppo.

Itse olen havainnut tuon Tension2Go olevan ehkä kätevämpi.

Edit. Nyt löytyi myös Easy Tension niminen appi, joka vaikuttaa hyvältä.

Viimeksi muokattu:
Eikä tuo oikeasti mitään ineneksen tarkkaa puuhaa ole. Ducatin omassa manuskassa st2:lle sanotaan, jotta kun säätää ducatin omalla hienolla laitteella ja moottori on koneessa paikallaan, niin ei mahdu sillä vehkeellä säätämään pystysylinterin hihnaa. Sen tiukkus tarkistetaan sitten vertaamalla sitä vaakasylkän hihnaan.

Back