• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Bmw K1200GT vm.2008 ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saunoja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen vaihtamassa customini bemariin ja haluaisin tietoa kyseisen mallin kestävyydestä (ajettu 70 000 km), kulutuksesta, ajettavuudesta, muiden kokemuksista ja yleensä plussat ja miinukset K1200GT vm.2008.

En tunne asiaa muuten , mutta olen juuri samanlaisessa tilanteessa. Custom vaihtuu tod.näk. keetee:en mutta köyhänä (voiko näin tunnustaa pemarisivulla)ihmisenä joudun tyytymään -04 malliseen härveliin.

-04 mallisessa ei ainaskaan tarvii kilometreistä piitata. Itsellä meni just vaihtoon 100tkm ajettu 03 GT! Ei tuumaa kilometreistä yhtään mitään!

No joo.
Tyhmyyttäni laitoin vuosimallin kysymykseen .Toki olisin kiitollinen , jos kertoisitte kokemuksianne bemareista yleensä ( esim. millainen ajaa kaks päällä, kaupunkiajossa ym.)
withstupid.gif

Multa löytyy K1200RS -00, eroa vissiin sen ajan GT:hen vain pystymmän ajoasennon ja katteiden osalta. Uudempi GT (08) on kai jo aivan eri laitos... moottori poikittain kun vanhemmassa pitkittäin kyljellään ym.. ja ulkonäkö.

Mä olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen RS:sään, kaksi päällä ajosta ei kokemusta mutta minusta kyllä ketterä käsitellä ja mukava ajella mutkateitä kuin myös suoraakin hyvä päästellä. Sopii ainakin mun ajotyyliin, kun jotkut väittää kömpelöksi ja että vaatii vastaohjausta... mut hyvin kyllä minusta taittuu mutkiin, tosin vastaohjausta käytän aina... voiko mopoa muuten muka ajaakaan?? Eikä painoa kyllä todellakaan huomaa. FJR:rrää miettinyt, kun tekee mieli aina vaihdella... mut eipä taida olla bemun voittajaa siinä  
062802moto_prv.gif

Jep - tommonen löytyy tallista. Olen ajellut reilu 40 th - ongelmia "nolla". Mielestäni matka/yleispyöränä ehdottamasti parasta AAA -luokkaa.

No joo.
Tyhmyyttäni laitoin vuosimallin kysymykseen .Toki olisin kiitollinen , jos kertoisitte kokemuksianne bemareista yleensä ( esim. millainen ajaa kaks päällä, kaupunkiajossa ym.)
withstupid.gif
Ei se tyhmyyttä ole. Vanhempi < 2005 GT on täysin eri pyörä, kuin uudempi. Se vanhempi on lähinnä K 1200 RS facelift.

Millainen on bemu...? Sellainen, etten paremmasta tiedä, olipa päällä sitten yksi, tai kaksi.
Meinasin 2008 ostaa GT:n, mutta ässä viehätti enemmän. Käytännössä sama pyörä, eri paketissa.

Olen vaihtamassa customini bemariin ja haluaisin tietoa kyseisen mallin kestävyydestä (ajettu 70 000 km), kulutuksesta, ajettavuudesta, muiden kokemuksista ja yleensä plussat ja miinukset K1200GT vm.2008.
Komppaan J@ck:ia,huoleton peli ja mainio ajettavuus niin yksin,kuin kaksin,kestää hyvin kuormaakin.
Tosin itsellä toinen S-malli menossa,mutta hyvin samanlaisiahan nuo K-sarjalaiset ovat.
Noilla kahella Ässällä oon ajellu yhteensä n.40 000km ja vikoja ei ole ollut kummassakaan.
Tuolla http://www.bmwsportbikes.fi/ on lisää juttua GT:stäkin.

Jössestä...

Ainoat sakot mitä saanut niin justiinsa tuolla Geeteellä !
biggrin.gif

....eikö sekin kerro jotain sen luonteesta.....

Painavahan se on (300kg) mutta juuri sen takia vakaa kulkia varsinkin niillä nopeuksilla ja teillä jonne se on tarkoitettu, eli Autobahnoille 2-päällä ja tavaroilla kuorutettuna.

Alppiteillä taíttuu mutkiin huonommin mutta taittuu kuitenkin, kun laittaa taittumaan ! Ei mulla ainakaan mitään huonoa muuta kuin tuo paino !

Tuota tuota.... te pemaristit valitatte customistille rakkineen painosta , joka jää reilusti alle 300 kilon....joku huokaili vieläpä sitä että joutuupi jopa vastaohjausta käyttämään...kaikki on suhteellista, mutta eiköhän noita malmikasoja ole saanut aiemminkin käännetyksi...ts. olen siis hankkimassa kevaria....

Tuota tuota.... te pemaristit valitatte customistille rakkineen painosta , joka jää reilusti alle 300 kilon....joku huokaili vieläpä sitä että joutuupi jopa vastaohjausta käyttämään...kaikki on suhteellista, mutta eiköhän noita malmikasoja ole saanut aiemminkin käännetyksi...ts. olen siis hankkimassa kevaria....
voiko pärrää muuten ajaa kuin käyttämällä vastaohjausta???

no ehkä jotain kustööömiä  
062802moto_prv.gif

no eikö kaikki tiedä että moottoripyörää ohjataan vastaohjauksella, vaikka enskaaki  
tounge.gif

Motskaria ohjataan päin vastoin kun autoa. Sen kun muistaa niin hyvin menee. Jotkut mopot vaan vaatii sitä vastaan kääntämistä vähän enemmän, niin että huomaa oikeasti työntävänsä sarvesta. Kuten tuo minun K1200R, meinasin ajaa sen heti tuoreeltaan metsään, kun en tajunnut, kuinka paljon sitä pitää oikeasti ohjata. Sehän on rungoltaan ja koneeltaan kuin tuo -08 K1200GT. Vähän vähemmillä katteilla toki

Jotkut mopot taas taittuvat ainakin loivempiin mutkiin jopa sen kummemmin kääntämättä. Mutta mopon stongan kääntäminen mutkan suuntaan=ulosajo.

Monissa bemarin malleissa (poislukien ainakin S1000RR) tuo pitkä akseliväli ja loivahko keulakulma tehnee sen, että niitä joutuu ihan oikeasti käskemään mutkiin.

Monissa bemarin malleissa (poislukien ainakin S1000RR) tuo pitkä akseliväli ja loivahko keulakulma tehnee sen, että niitä joutuu ihan oikeasti käskemään mutkiin.
Mä luulen kyllä ettei keulakulmalla ja akselivälillä ole hirveesti vaikutusta mutkiin taittumisella...ainakaan pienillä eroilla, mitä nyt pyörissä on lukuunottaamatta kustomeita.

Enempi vaikuttaa painopisteen sijainti ja nopeus.

Keulakulma ja pitkä akseli väli vaikuttaa enempi hiljasemmissa nopeuksissa...ketteryyteen.

Pitkittäismoottoribemuissa ainakin on painopiste alhaalla, joten niiden pitäisi taittua mutkiinkin paremmin.

ja niin ne taittuukin...
062802moto_prv.gif

näin väitän minä, ja niin minusta tuntuukin  
biggrin.gif

062802moto_prv.gif

Ajoin 07:lla n 65 000 km ja osoittautui kelpo matkapeliksi. Huiput oli 247 sivulaukkujen kanssa saksan motarilla ja meni vakaasti kuin juna. Kulutuskaan ei juuri vaihdellut vaikka nopeutta oli joskus reilun puoleisesti. Heikoin kohta lienee ko mopossa nokkaketjun ohjausosastolla, pitää "rääkäisyn" kun laittaa kylmänä käyntiin. Jos ko ääntä ei kuulu ja mopo huollettu ajallaan, niin ei muuta kuin tinkimään.

Vielä yksi juttu !
Mikä oli huonoa, tulee mieleen kun se pakoputki on vedetty jostain syystä ylös, niin sen vasemman sivulaukun "oikea" tilavuus on aivan olematon !
crazy.gif
Vain pienen pussin sinne saa sopimaan !

Kun että putki olisi suora niin tuota "puolikuuta" ei laukusta olisi tarvinnut tehtaalla sorvata pois !

Kiitoksia kaikille vastauksista ja kokemuksista pemareista.
Lisää vaan aiheesta, että saan varmuutta ja osaan kysellä
vaihokista enemmän
.
En pääse kokeilemaan ko. pyörää koska
välimatkaa on melkein tuhanen kilometriä. Pitää vaan luottaa
kaverin sanaan ja hänen minun.

Niin ja kustomilla kaupunkiajo erittäin hitaasti vittumaista, koska meno kuin juopon kävely. Miten BMW?
Kulutus? ym ym.

Kyllä noilla Ässillä kaupunkiajo onnistuu siinä,kuin muillakin.Kaasuhan vanhemmissa oli vähän sellainen on-off,mutta eiköhän ne jo oo päivitelty kuntoon.
Kulutus on 2-päällä ja reissukamoilla (4:n laukun setti) alle 6 litraa,vaikka vähän ohitteleekin.Tämä mun ajotyylillä ja pääosin kotimaan rajoituksilla.
Jarrut tosi hienot käyttää.Vaihteiston toiminta hiukan "kolahtelevaa",mutta siihenkin on olemassa sellainen "muutossarja" polkimelle,kuulemma auttaa jonkin verran.
Itse kyllä opin aika nopeasti tuon vaihteistonkin kanssa elämään.
Kaikenkaikkiaan huolettomia pelejä olleet.
Osta pois,jos hinta/kunto kohdallaan.

Edelleenkään en pysty valaisemaan alkuperäisen kysyjän aihetta millään tavalla , paitsi että nyt on tallissa se 1,2 keetee. Ostin kuuntelematta ,vaan en näkemättä....kevyeltä ja korkealta tuntui kun talutin sisään....olis varmaan pitänyt ottaa LT , niin olis tuntunut kotoisemmalta liikutella noin käsipelissä. Vaan menee kait se kevarikin vaihteeksi ;)

Joo. Juhannuksena -07 saatiin uus GT alle. Sen jälkeen on tullut viime syksyyn mennessä 50 000km ajeltua ja neljä pitkää euroopan reissua heitettyä. Tällä kokemuksellla voi sanoa, että on mahtava pyörä. Ei hetkauta ajatko yks vai kaks päällä kuormattuna vai ei. Esa hoitaa. Menee kun juna kiskoilla. Nyt tosin tämä namu menee ouluun vaihtoon. Toukokuussa tulee taas uus GT. Nyt mallli k1600GT.
Hyvää hakevallle katsomisen arvonen peli.

Back