• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitänkäs se olikaan, jotta onko muilla kuulunut pientä "sirittävää naputusta" n. 3500...4500 rpm:n kieppeilla. Suuremmilla kierroksilla tuota ääntä ei luultavasti kuulu, mutta esim. risteyksiin tultaessa (moottorijarrutus) ja taajama-ajossa kevyellä kaasulla ja kevyesti kiihdytettäessä ääni kyllä kuuluu melko selvästi.

Edit 1. Unohtuipas mainita, jotta tuota ääntä ei kylmänä juurikaan kuulu, mutta koneen ollessa lämmin ääni kuuluu selvemmin...
Eipä tuo taida olla vain pikkufasun juttu. Mulla on kuukauden vanha FZ1-n, josta kuluu just sellaista pienta sirinää 2500-3500 kierroksen välillä. Itekkin jo ihmettelin asiaa ja tonnin huollossa siitä kysyin, mutta ei kuulemma hätää. Se on vain sellainen tyhmä tunne takaraivossa muuten pehmeästi käyvän pyörän selässä.
Mainitsin tuosta (mielestäni ylimääräisestä) äänestä tonnin huollossa, mutta ei koneesta kuulemma mitään ylimääräistä ääntä ollut koeajolenkillä kuulunut.
062802jumpie_prv.gif
Asentaja kyllä mainitsi ohimennen, että Yamahan ja Kawan käyntiääni tahtoo yleensä olla "räyhäkkäämpi" kuin esim. Hondan... Ts. omaa luulotautia tuo sivuääni siis oli... Tästä lähtien tukin korvat tulpilla ja annan Fazun lauleskella ilosanomaa täysin rinnoin
biggrin.gif

Huomasinpas tuossa aamulla töihin lähtiessä, että toinen "Fazer"-tarra on alkanut kupruilemaan. Onkos muilla havaittavissa samanlaista ongelmaa... Eihän tuo nyt maailmaa kaada, mutta kyrsiihän tuo...
mad.gif
Pitänee ottaa tarrasta kuva ja lähettää se Moto Focukseen, jos vaikka saisi uuden tarran takuuseen...

Huomasinpas tuossa aamulla töihin lähtiessä, että toinen "Fazer"-tarra on alkanut kupruilemaan. Onkos muilla havaittavissa samanlaista ongelmaa... Eihän tuo nyt maailmaa kaada, mutta kyrsiihän tuo...  
mad.gif
Pitänee ottaa tarrasta kuva ja lähettää se Moto Focukseen, jos vaikka saisi uuden tarran takuuseen...
Missä kohtaa sulla on Fazer-tarra? Mulla ei sellaista olekaan...

mad.gif
Yritäs ihan piruuttaan ja laita vastaus tänne,niin saadaan makeet naurut.
tounge.gif
.

mad.gif
Missä kohtaa sulla on Fazer-tarra? Mulla ei sellaista olekaan...
Ei niitä olekkaan kun näissä focuksen harmaatuonti pyörissä,niit ei vissiin viralliset maahantuojat saa laitattaa,kun suomessa on toi suklaapulju.
tounge.gif
.

Mitäs teidän fasut kuluttaa,itte sain menemään pelkällä korttelirallilla 7 litraa sadalla.
tounge.gif
.matkaa en oo vielä mitannut.
062802moto_prv.gif
.

Naisen pyörässä, siis FZ6S, (mun entisessä, nyyh) on jännä ”vika”. Starttinappula kuoli, ku ois palautejousi katkennut. Futaa kyllä, mutta on tosi kumman tuntunen. Se on 2004 ja ”vika” ilmesty yhdessä yössä. Ei taitane poistua crc:llä. Ootteko purkanu sen kahvapuolen palaset?

No tulipas todettua että fasuni ei keuli pelkästä kaasusta vielä 8000 kieastakaan jos db-killerit kiinni devileissä,avonaisilla nousee 6000-7000 kiekan paikkeilla(1 tolppa kasoo tankissa testin aikana).Enpä tiedä onko tosta yhden piikin pienemmästä etuhampistakaan paljoa iloa keulimisessa ja kiihdyttäessä, kun laitoin sen ja putket heti sisäänajon jälkeen niin ei tiotoo kuinka vakio kättäytyy.
nixweiss.gif
.Milläs kiekoilla teidän fasut nostaa tassua vakiona tai virityksillä.

Terve,
Olisko jollain ehdotuksia?

Eilen ilmaantui ihmeellinen vika. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n.1200?). Nyt olin eilen ajamas pientä lenkkiä. kun oli reilusti ajanut tippuivat tyhjäkäynti kierrokset
johonkin 800 ? vaihteiden vaihtamisen aikana pyörä sammuili ja käynnistyi luonnollisesti kun kytkimen päästi. Kävin siinä sitten kahvilla ja pyörä toimi normaalisti loppumatkan.
Tänään olin taas pienellä lenkillä n.40km ja ihan loppussa pyörä alkoi taas sammuilemaan vaihteiden vaihtojen yhteydessä.

Pyörä on joskus harvoin pieneltä vaihteelta suoraan 6 vaihdettaessa sammunut mutta en ole siihen kiinnittänyt sen enenpää huomiota mutta nyt asialle täytyy jotain tehdä.

Mitä kannattaisi tarkistaa?

Kyllä mulla ainaki keulii kaasusta, ykkösellä ku lähtee vinguttaa ni 7000 kierroksen kohalla vetää keulaa ylös ihan väkisin, eikä oo välii onko tankki täys vai tyhjä..
Ja vakio on..
Sliparit hakusessa , eli jos jollain tietoo, mist saa edukkaasti, ILMOTTAKAA!! tai jos jollain myynnis, ni käytetytki käy..

Terve,

Eilen ilmaantui ihmeellinen vika. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n.1200?). Nyt olin eilen ajamas pientä lenkkiä. kun oli reilusti ajanut tippuivat tyhjäkäynti kierrokset
johonkin 800 ? vaihteiden vaihtamisen aikana pyörä sammuili ja käynnistyi luonnollisesti kun kytkimen päästi. Kävin siinä sitten kahvilla ja pyörä toimi normaalisti loppumatkan.
Tänään olin taas pienellä lenkillä n.40km ja ihan loppussa pyörä alkoi taas sammuilemaan vaihteiden vaihtojen yhteydessä.

Pyörä on joskus harvoin pieneltä vaihteelta suoraan 6 vaihdettaessa sammunut mutta en ole siihen kiinnittänyt sen enenpää huomiota mutta nyt asialle täytyy jotain tehdä.

No tämähän viittaisi tyyppivikaan nimeltä TPS = Throttle Position Sensor...eli muistaakseni kaasuläpän asento sensori. Vikakoodi 15 ja 16...joskin joidenkin kuskien mukaan ei anna vikakoodia. Tästä tyyppiviasta on ollut jo aikaisemmin juttua täällä Yamaha foorumissa... hae hakutoiminnolla...pitäs löytyä.

Kyllä mulla ainaki keulii kaasusta, ykkösellä ku lähtee vinguttaa ni 7000 kierroksen kohalla vetää keulaa ylös ihan väkisin, eikä oo välii onko tankki täys vai tyhjä..
Ja vakio on..
Sliparit hakusessa , eli jos jollain tietoo, mist saa edukkaasti, ILMOTTAKAA!! tai jos jollain myynnis, ni käytetytki käy..
Siis lähdet vinguttamaan tyhjäkäynniltä vai 7000 kiekasta tuppi nurin,paljos painat?
omg.gif
.

Terve,

No tämähän viittaisi tyyppivikaan nimeltä TPS = Throttle Position Sensor...eli muistaakseni kaasuläpän asento sensori. Vikakoodi 15 ja 16...joskin joidenkin kuskien mukaan ei anna vikakoodia. Tästä tyyppiviasta on ollut jo aikaisemmin juttua täällä Yamaha foorumissa... hae hakutoiminnolla...pitäs löytyä.
joo tuo se taitaa olla. saako noita vikakoodeja jotenkin itse katsottua?

Kyllä mulla ainaki keulii kaasusta,  ykkösellä ku lähtee vinguttaa ni 7000 kierroksen kohalla vetää keulaa ylös ihan väkisin, eikä oo välii onko tankki täys vai tyhjä..
Ja vakio on..
Siis lähdet vinguttamaan tyhjäkäynniltä vai 7000 kiekasta tuppi nurin,paljos painat?
omg.gif
.
ihan miten vaa, kumminki toimii, eli jos lähtee vinguttaa paikoiltaa ni 7000 kohalla vetää hyttii ylös, tai sit jossai kuuden tuhannen kohalla vääntää tupen nurin ni kyllä keulii..
Painoo mulla on n90kg..

Terve,

joo tuo se taitaa olla. saako noita vikakoodeja jotenkin itse katsottua?
TPS-viasta ei koskaan jää vikamuistiin koodeja.
mad.gif

Jos joku esittää faktaa, niin sitten muutan käsitystäni.
smile_org.gif

Eli oireiden mukaan tuota TPS-tyyppivikaa ratkomaan!
sport05.gif

Jahas...sitten tuli kokemusta Kappan (made in MakaroniLand) takalaukkutelineen asennuksesta FZ6:een. Aika helposti mopon perän purki, ja asennus sujui ihan ok..kunnes. Perästä katsoen oikeanpuoleinen tukirauta on kyllä 5mm liian lyhyt, tai jossain on heittoa kun ei millään osunut mutterinreikä kohdalleen. Purettiin telinettä edestakaisin, mutta ei vaan saatu tukiraudan reikää yltämään..perhana.

Toiselta puolelta meni heittämällä paikalleen, mutta toi toinen puoli ei vaan sopinut. Ei kai tässä auta kuin Italialaisten otteet ottaa käyttöön ja alkaa rautalankaa ettimään.

Back