• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaikki motofocuksesta FZ6S:n ostaneet !
Saitteko englannnin kielistä omistajan manuaalia ollenkaan vai tuliko sielt vaan jotain siansaksaa?

Mulla on vaan Ranska, Hollanti ja Saksa! Eikä niistä ymmärrä mittään.  
033102ass_1_prv.gif
Mulla ei tullut manuaalia mukaan olenkaan, kun oli päässyt loppumaan. Manuskan pitäisi tulla postissa viikon parin sisään Givin perätelineen kera... Toivottavasti on lontoon murteella.

PS. PDF-muodossahan englanninkielinen manuaali toki netistä löytyypi. Iimuttelin tuossa itselleni kyseisen fileksen paperiversion puuttuessa...

Kaikki motofocuksesta FZ6S:n ostaneet !
Saitteko englannnin kielistä omistajan manuaalia ollenkaan vai tuliko sielt vaan jotain siansaksaa?

Mulla on vaan Ranska, Hollanti ja Saksa! Eikä niistä ymmärrä mittään.  
033102ass_1_prv.gif
Sitä sian saksaa tuli,täältä sain 450 sivuisen service manuaalin enkuks,suomen kielisen ohjekirjan saa yamaha-centeristä 17 euroon.
062802moto_prv.gif
.

Nyt jos joku voisi antaa linkin tms. FZ6 suomen tai englanninkieliseen käyttäjän ohjekirjaan, niin olisi aika great!
062802jumpie_prv.gif

Korjausmanuaali on jo englanninkielisenä. Kaippa noitA manuaaleja sais konekeskoltaki jos jaksais soitella...

Mulla ei tullut manuaalia mukaan olenkaan, kun oli päässyt loppumaan. Manuskan pitäisi tulla postissa viikon parin sisään Givin perätelineen kera... Toivottavasti on lontoon murteella.
Toivottavasti olen taas laittanut kukkamekon liian aikaiseen päälleni, kun en ole ehtinyt palstaa lukea, mutta näin kynäilen nyt:
jos ostat prätkäsi Suomesta, niin siihen pitää kuulua ilman mitään saatanan mussutuksia myös suomenkielinen käyttöohjekirja ilman mitään selityksiä.
buttrock.gif

Toivottavasti olen taas laittanut kukkamekon liian aikaiseen päälleni, kun  en ole ehtinyt palstaa lukea, mutta näin kynäilen nyt:
jos ostat prätkäsi Suomesta, niin siihen pitää kuulua ilman mitään saatanan mussutuksia myös suomenkielinen käyttöohjekirja ilman mitään selityksiä.
buttrock.gif
Niinpä,mut taitaa olla eri säännöt näitten harmaatuonti prätkien kanssa.
omg.gif
.Ainakin mutufocuksessa,ei tietenkään sillä että olisin katkera kyseistä liikettä kohtaan,mutta on se perseestä koko lafka.
mad.gif
.
033102ass_1_prv.gif
.

Kun sammutan koneen (fz6s -05) avaimella, niin 'ruudussa' välähtää joku 'error' sana noin parin sekunnin murto-osan ajan. Onko muilla vastaavanlaista käytöstä?

Voisin yrittää ottaa tuosta kuvan tai videon joskus.

Ja tietysti, että pitäisikö huolestua?

Jux.

Kun sammutan koneen (fz6s -05) avaimella, niin 'ruudussa' välähtää joku 'error' sana noin parin sekunnin murto-osan ajan. Onko muilla vastaavanlaista käytöstä?
Oudolta vaikuttaa. Älä nyt kuitenkaan yöuniasi menetä!
smile_org.gif

Muistaako joku, miten noi "Error Code"-numerot saa mittaristosta näkymään? Siellä on todennäköisesti joku vikakoodi tallentunut muistiin, ja niistähän on lista Service Manualissa (itse en jaksa nyt paneutua asiaan, liian kohmelo...
eek.gif
)

Oletteko asentaneet/asennuttaneet molemmat etulyhdyt palamaan lyhkäsillä,ittellä menee ens viikolla pajalle laitettavaksi,ei kuulemma paha homma,tarvii kuulemma laittaa joku leveempi liitin,en tiiä mitä meinaa, lupas laittaa 15 eurolla,pitkätkin toimii kuulemma nom.vaikka luulin että ei toimis enää tommosen homman jälkeen,tuleeko sinne molempiin umpioihin h4 polttimet vai miten homma toteutetaan.
omg.gif
.

Oletteko asentaneet/asennuttaneet molemmat etulyhdyt palamaan lyhkäsillä,ittellä menee ens viikolla pajalle laitettavaksi,ei kuulemma paha homma,tarvii kuulemma laittaa joku leveempi liitin,en tiiä mitä meinaa, lupas laittaa 15 eurolla,pitkätkin toimii kuulemma nom.vaikka luulin että ei toimis enää tommosen homman jälkeen,tuleeko sinne molempiin umpioihin h4 polttimet vai miten homma toteutetaan.
omg.gif
.
vasemman puoleisessa umpiossa on H4:nen. Ja H4:sessa on sekä lähi että kauko valolle oma lanka. Vakiona siihen on kumminkin kytketty ainoastaan kauko valo. Eli homma menee siten, että vasemmalta katkaisijalta lähtee valmiina se sille kuuluva lähivalon johto, joka menee tankin alla olevaan liittimeen, mutta jää siihen. Eli ei jatku siitä liittimestä mihinkään. Sen kun ottaa nipusta irti, laittaa liittimen päähän ja tökkää sen siihen H4:sen kannassa olevaan liittimeen, niin valmista tuli. Silloin siinä palaa se lähivalo. Ja kun laittaa pitkät päälle, niin silloin se lähivalo sammuu ja pitkän lankaa tulee virta. Oikean puoleisessa umpiossahan ei koskaan pala muuta kuin se lähivalo.

on tä välil hiukan vaikeeta..
Olin eilen ajelemassa "normaaliin" tapaan pyörällä ja pysäköin pyörän n. tunniksi ja sen jälkeen käynnistäessä mittari käyttäytyi normaalisti.. mutta ei startannut. Kuului vain siritystä käynnistystä painettaessa. ja mittari sammui ja käynnistyi uudellleen. pyörä oli juuri huollossa (20k) ja tulpat mm. vaihdettiin. voisiko olla mahdollista että olisivat huollossa vahingossa jättäneet akun latausjohdot tms. huonosti kiinni/ irti? menee maantaihin ennen ku huoltoon ehtii viemään. .. viikonloppu aikaa katsoa ite jos jotain löytyis. Mäkistartil lähti onneks peli käyntiin ja pääsin kotiin ajamaan. Olisko ideoita ?

Akku päässyt osin tyhjentymään? Parkit ollu päällä? Eli virtaa ollut mittarille, mutta ei riittävästi pyörittämään starttia?

Jos vaikka oli virtalukko siinä P asennossa, eli parkit jääny päälle ja akku heikossa hapessa siitä johtuen ?
itse olen sen kerran onnistunu tekemään
biggrin.gif

onko tosiaan noin simppeli homma? Muistakko, minkä värinen piuha on kyseessä?
Vihreä, mutta siellä on toinenkin samansävyinen, johon sen voi sekottaa. kaikista paras, kun aukaiset sen vasemmanpuoleisen motikan, jossa pitkien valojen katkaisija on. sieltä sitten joko yleismittarin tai virtakynän avullapaikannat sen vihreän johdon, johon tulee virta kun pitkät laittaa päälle. Ei todellakaan ole vaikea homma. Vaikeinta koko operaatiossa taitaa olla sen johdon liittäminen siihen H4:sen kannassa olevaan liittimeen
smile_org.gif

Jos ei siihen onnistu, niin niitä H4 liittimiä saa ostaa ihan irtotavarana kaupasta, ja niihin sen ainakin sää näppärästi kiinni.

mielestäni ei ollut p-asennossa kun tulin takaisin. En tosin voi 100% sanoa ettei ollut. Yleensä kyllä katson ettei p asennolle mene.

No pelaako mopo nyt,jos pelaa lenkin jälkeen niin jäänyt parkit päälle,jos ei niin vikaa akku/lataus puolella.

onko tosiaan noin simppeli homma? Muistakko, minkä värinen piuha on kyseessä?
Vihreä, mutta siellä on toinenkin samansävyinen, johon sen voi sekottaa. kaikista paras, kun aukaiset sen vasemmanpuoleisen motikan, jossa pitkien valojen katkaisija on. sieltä sitten joko yleismittarin tai virtakynän avullapaikannat sen vihreän johdon, johon tulee virta kun pitkät laittaa päälle. Ei todellakaan ole vaikea homma. Vaikeinta koko operaatiossa taitaa olla sen johdon liittäminen siihen H4:sen kannassa olevaan liittimeen
smile_org.gif

Jos ei siihen onnistu, niin niitä H4 liittimiä saa ostaa ihan irtotavarana kaupasta, ja niihin sen ainakin sää näppärästi kiinni.
Pitääpäs jossain välissä viritellä tuo lähivalo myös toiseen umpioon... Semmoinen asia tuli mieleen, että kulkeekos virta tuossa kytkennässä saman sulakkeen kautta kuin alkuperäisten lyhyiden virta..? Kyllähän se varmaankin ainakin jonkin sulakkeen kautta kulkee..?

Back