• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo-o, minun mopotinhan se on. Ja kehottaisin sitä dynokäyrää katsellessa...
Missäs toi käyrä on?
smile_org.gif

Linkkiä, linkkiä!
062802jumpie_prv.gif

Penkkituloksia ei todellakaan voi verrata eksakteilla numeroilla. Joka veto on erilainen, penkit ovat erilaisia jne.

Oman päätökseni (eli että en hommaa slipareita ja PCIII:ta) perustin samassa penkissä käyneeseen FZ6-yksilöön: noin 3 heppaa lisää (pelkillä slipareilla) ja ns. <span style='color:white'>aivan sikasairaan</span> äänekkäät pakoäänet.

Mutta kuten olen monesti aiemminkin todennut, eri naapureilla ja eri asuinympäristössä ja eri monetaarisilla varannoilla...
biggrin.gif

Edit: toi sun esiintuoma DIN/SAE -juttu oli erittäin mielenkiintoinen. Väittäisin kuitenkin, että eri penkkien väliset erot ovat vielä suuremmat kuin erot eri mittausstandardien välillä. Lisäksi jos eri lailla näyttävät penkit käyttävät eri mittaussysteemiä, niin ero saattaa entisestäänkin venähtää.

Tässä tuo linkkisi arvio erilaisista hevosvoimista:
100 SAE hp = 101.42 DIN hp = 74.6 kW

Tuolla kaavalla 94,4 DIN hepoa on 93,1 SAE hepoa.

Joo-o, minun mopotinhan se on. Ja kehottaisin sitä dynokäyrää katsellessa...
Missäs toi käyrä on?
smile_org.gif

Linkkiä, linkkiä!
062802jumpie_prv.gif

Penkkituloksia ei todellakaan voi verrata eksakteilla numeroilla. Joka veto on erilainen, penkit ovat erilaisia jne.

Oman päätökseni (eli että en hommaa slipareita ja PCIII:ta) perustin samassa penkissä käyneeseen FZ6-yksilöön: noin 3 heppaa lisää (pelkillä slipareilla) ja ns. <span style='color:white'>aivan sikasairaan</span> äänekkäät pakoäänet.

Mutta kuten olen monesti aiemminkin todennut, eri naapureilla ja eri asuinympäristössä ja eri monetaarisilla varannoilla...
biggrin.gif

Edit: toi sun esiintuoma DIN/SAE -juttu oli erittäin mielenkiintoinen. Väittäisin kuitenkin, että eri penkkien väliset erot ovat vielä suuremmat kuin erot eri mittausstandardien välillä. Lisäksi jos eri lailla näyttävät penkit käyttävät eri mittaussysteemiä, niin ero saattaa entisestäänkin venähtää.

Tässä tuo linkkisi arvio erilaisista hevosvoimista:
100 SAE hp = 101.42 DIN hp = 74.6 kW

Tuolla kaavalla 94,4 DIN hepoa on 93,1 SAE hepoa.
Täältä löytyy threadi jossa on Tylyttäjän pyörästä parin eri penkin mittaamat käyrät. KX-Centerin penkki antoi näköjään 170,31 heposta ja Bike Worldin penkki 174,3 (ilman kaasuja)  
biggrin.gif
eli onhan noissa penkeissä tosiaan eroja.

Linkki siihen omasta pyörästäni mitattuun käyrään löytyy täältä

Juu sulta fazu78 kysyin kun sulla koemusta moisesta,mut eiköhän ne putket sinne uppoo,ens viikolla tarviis iltahukissa rustata kiinni kun saa 1000km huollon teetettyä,taitaa takuu loppua siihen paikkaan jos on putkia vaihdeltu :OKyllä noi äänet on tosi aneemiset tyhjäkäynnillä ja pikkukiekoilla,-98 fasussakin paremmat hörinät vakiona
baaa.gif

Juu sulta fazu78 kysyin kun sulla koemusta moisesta,mut eiköhän ne putket sinne uppoo,ens viikolla tarviis iltahukissa rustata kiinni kun saa 1000km huollon teetettyä,taitaa takuu loppua siihen paikkaan jos on putkia vaihdeltu :OKyllä noi äänet on tosi aneemiset tyhjäkäynnillä ja pikkukiekoilla,-98 fasussakin paremmat hörinät vakiona
baaa.gif
No jaa, kyllä se takuu ainakin putkien osalta loppuu. Mutta en ymmärrä miksi se muilta osin loppuisi jos pyörässä äänet muuttuu..?  
withstupid.gif

biggrin.gif
 kerran asiaa kysäisin huollossa eikä huoltoa tehneen mekaanikon mielestä putkien vaihtaminen muuta asiaa muilta osin mitenkään. Jos pyörässä on valmistusvika muualla niin eihän putkien vaihtamisella ole mitään tekemistä asian kanssa. Tosin voihan tästäkin asiasta olla montaa mieltä...
Niin, ja kyllä sinä ne putket sinne saat...aika helposti ne sinne menee, kerran olen jälkeenpäin itse ne ottanut irti kun vaihdoin katin pois välistä.
smile_org.gif

Millaseks sulla muuttu äänet,kuulostaako matalemmalta vai onks samanlaista raaseria kovempana kun vakiona(siis ilman killereitä)
confused_orig.gif
Putket meni melko hyvin paikoilleen, katselin vierestä kun mp-pajalla ammattilainen laittoi ne kiinni.

Äänet on hyvät. Matalammat kuin vakiona (tosin minulla on dB-killerit kiinni) ja vielä matalammat jos ne ottaa pois...tosin siinä vaiheessa emäntä kieltäytyi tulemasta kyytiin  
biggrin.gif
joten tyydyin pitämään dB-killerit paikoillaan. Mutta mukavaa murinaa se nyt silti pitää...siis alkuperäiseen verrattuna.
miten on, säädätitkö pyörää putkien asennuksen jälkeen?

Millaseks sulla muuttu äänet,kuulostaako matalemmalta vai onks samanlaista raaseria kovempana kun vakiona(siis ilman killereitä)
confused_orig.gif
Putket meni melko hyvin paikoilleen, katselin vierestä kun mp-pajalla ammattilainen laittoi ne kiinni.

Äänet on hyvät. Matalammat kuin vakiona (tosin minulla on dB-killerit kiinni) ja vielä matalammat jos ne ottaa pois...tosin siinä vaiheessa emäntä kieltäytyi tulemasta kyytiin  
biggrin.gif
joten tyydyin pitämään dB-killerit paikoillaan. Mutta mukavaa murinaa se nyt silti pitää...siis alkuperäiseen verrattuna.
miten on, säädätitkö pyörää putkien asennuksen jälkeen?
Juu, pyörä on säädetty Devilin slipareille (dB-killerit kiinni) ja tuolle väliputkelle.
KX-Centerissä oli hieman aiemmin säädetty fazu jossa oli myös Devilit, tosin ilman noita dB-killereitä sekä katti paikoillaan. Tehoeroa näillä kahdella kokoonpanolla oli muistaakseni n. 1 hevosvoima avonaisten Devilien eduksi.
Voisi siis päätellä, että mikäli yamaristi sulla on avoimet vaimentimet ja hommaat tuon väliputken...sekä säädätät pyörän kohdalleen niin tehoa tulee himppasen verran vielä lisää
smile_org.gif

Mielelläni olisin omankin pyörän säädättänyt ilman dB-killereitä mutta kun nuo naiset on niin herkkiä kiukuttelemaan  
baaa.gif

Onko fasun seosten ainoa säätömahdollisuus mittaristossa,vai voidaanko ropata muualta,siis ilman voimakomentajaa.
nixweiss.gif

Onko fasun seosten ainoa säätömahdollisuus mittaristossa,vai voidaanko ropata muualta,siis ilman voimakomentajaa.
nixweiss.gif
Minun mielestä ruiskua ei fazussa pysty säätämään ilman commanderia, rapidbikea tms...esim. Suzukeissahan on itsessään säädettävä boxi, toisin kuin näissä yammuissa. Eli jos haluat pyörän kunnolla säätöihin niin ei muuta kuin ostamaan lisää palikkaa ja varaamaan aikaa säätöön  
smile_org.gif

Kylläpä minun virittelyt jää devilin pönttöihin ja piikkiä pienempään etuhamppiin,muuten rupee palamaan liikaa massia,onneks sain pöntöt käytettynä sopivaan hintaan,eikös fasun omakin ruisku säädä itse itseään jonkun verran huomatessaan virtausten muuttuneen
biggrin.gif

Kylläpä minun virittelyt jää devilin pönttöihin ja piikkiä pienempään etuhamppiin,muuten rupee palamaan liikaa massia,onneks sain pöntöt käytettynä sopivaan hintaan,eikös fasun omakin ruisku säädä itse itseään jonkun verran huomatessaan virtausten muuttuneen
biggrin.gif
Eipä se valitettavasti osaa säätää  
sad_orig.gif
kun fazussahan ei oo lambda-anturia tms. mistä se tietäis minkä verran pakokaasut on menny laihemmalle/rikkaammalle jne.

No eni vei,sisäänajo suoritettu kunnialla,tänään tuli tonni täyteen,eikä muuten kiepit ylittänyt sitä 7 tuhatta kertaakaan
033102bebe_1_prv.gif
Tänään sitten vähän lähettelin,mutten yli 9000 kierroksen niin kuin ohjekirjassa neuvotaan
baaa.gif

Back