Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Shikyo sanoi:Kävin puolisoni kanssa ajelulla ja päädyimme Karkkilaan. Karkkilan tulimme risteykseen(Keskuskatu ja Valtatie klo 14.38) ja yhtäkkiä isokoira juoksee keskelle tietä. Koira oli hihnassa. Väistän ja pysäytän pyörän(22km/h vauhdista GPS mukaan). Väistön takia menetin tasapainon ja pyörä kaatuu. Koiran omistaja lähtee karkuun eikä vaivadu auttamaan pyörän nostamisessa saati kysyä onko kaikki kunnossa. Itsehän en pyörää ylös saanut(edes puolison avustuksella), koska olkapääni leikattiin 24.2 enkä halunnut vahingoittaa sitä.
GuessWho sanoi:22 km/h. Väistit. Pysäytit. Kaadoit pyörän. Olkapää ei kestä pyörän käsittelyä. Mikä tässä nyt hieman haisee ?
Olisiko pienen pieni mahdollisuus että kämmelsit tapahtumasarjan johdosta itse ? En siis syytä mutta pikkusen on hakemisen makua ilmassa. Toki jos mopo kippaa eikä sitä saa vajavaisen ajokunnon johdosta edes yhdessä siipan kanssa pystyyn, se ottaa pattiin että mopen omistaja katsoi paikalta mutta silti... Tuosta nopeudesta mopo pysähtyy about metrissä. Risteysalueella on syytä olettaa että mitä tahansa voi tapahtua. Entäs kun juoksee ensimmäinen pikkulapsi pallon perässä ?
GuessWho sanoi:22 km/h. Väistit. Pysäytit. Kaadoit pyörän. Olkapää ei kestä pyörän käsittelyä. Mikä tässä nyt hieman haisee ?
Olisiko pienen pieni mahdollisuus että kämmelsit tapahtumasarjan johdosta itse ? En siis syytä mutta pikkusen on hakemisen makua ilmassa. Toki jos mopo kippaa eikä sitä saa vajavaisen ajokunnon johdosta edes yhdessä siipan kanssa pystyyn, se ottaa pattiin että mopen omistaja katsoi paikalta mutta silti... Tuosta nopeudesta mopo pysähtyy about metrissä. Risteysalueella on syytä olettaa että mitä tahansa voi tapahtua. Entäs kun juoksee ensimmäinen pikkulapsi pallon perässä ?
lario sanoi:Jos mie olisin polliisi, niin kirjottaisin ison sakon koiran taluttajalle heiteillejätöstä kaiken muiden pykälien lisäksi.
On nimittäin melko selkärangatonta toimitaa aiheuttaa motskarin kaatuminen ja livistää paikalta.
sami1024 sanoi:Nyt kyllä hieman ihmettelen tätä avautumista.
Jos joku puupää päästää piskinsä juoksentelemaan ajoradalle, niin siihen pitää puuttua ihan yleisen turvallisuuden nimissä vaikka ei olisi edes tapahtunut vahinkoa. Entä jos koira olisi kaatanut polkupyöräilijän kallo halki asfalttiin, tai saanut jonkun hätääntyneen autoilijan väistämään vastaan tulleen rekan keulaan, tai muuta vastaavaa? Yllättävissä tilanteissa tapahtuu toisinaan yllättäviä asioita, eikä se oikeuta toista osapuolta pakenemaan onnettomuuspaikalta.
Ymmärrän varsin hyvin myös sen, että puolitoista kuukautta sitten leikatulla olkapäällä ei lähdetä repimään parisataakiloista rautakasaa pystyyn, oli sen käden käyttö arkielämässä muuten kuinka normaalia tahansa.
Shikyo sanoi:Olen astmaatikko ja allerginen koirille. Ei olisi ensimmäinen kerta kun koira yrittää purra minua ja olin huolissani koiran aikomuksesta ja sen aiheuttamasta vaarasta.
Shikyo sanoi:Luulin koiran päässen vapaaksi, minkä takia väistämisen jälkeen yritin löytää koiran. Etsimisen takia menetin pyörän tasapainon ja se kaatu. Olen astmaatikko ja allerginen koirille. Ei olisi ensimmäinen kerta kun koira yrittää purra minua ja olin huolissani koiran aikomuksesta ja sen aiheuttamasta vaarasta.
GuessWho sanoi:30 vuotta mopoilua raskaalla kädellä enkä ole koskaan kontannut koiran takia, ajattelemattoman lapsen johdosta, auton takia saati muutenkaan.
GuessWho sanoi:Näille foorumeille ominaista on se että jos mitä tahansa tapahtuu, missä motoristitaasu kärsii niin kaikki muut ovat syyllisiä. Omasta mielestäni jos mopo pysäytetään ja kipataan sen jälkeen niin kyllä siinä pitää tutkia jo penkin ja stongan väliäkin. Jos halinnoi kaksipyöräistä laitetta jota ei saa pystyyn edes kahdestaan niin sopii kysyä onko validi persoona liikkumaan moisella giljotiinilla yleisön joukossa. 30 vuotta mopoilua raskaalla kädellä enkä ole koskaan kontannut koiran takia, ajattelemattoman lapsen johdosta, auton takia saati muutenkaan. Ja omat mopot ei pysy edes kunnolla käynnissä 22 km/h nopeuksissa. Joo, väärin että koira karkaa kadulle mutta melkoista tissiposkeilua alkaa kerätä sympätioita täällä ja kuherrella ajatuksella että nyt laitetaan poliisit perään. Homma ei ollut hanskassa ja sillä hyvä. Se maksaa oppirahoja ja sillä hyvä sekin. Paska juttu mutta ihme itkentää ja valtiovallan varojen tuhlausta alkaa moisen johdosta tekemään tutkintapyyntöjä. Jos harrastaa miehistä lajia pitää olla ballsseja olla mies silloinkin kun pelit ei pysy kädessä. Mutta tää nyt onkin vaan mun mielipide...
Shikyo sanoi:Kuinkas monta kertaa olet joutunut väistämään koiraa? Kuinka monta kertaa olet tehnyt näin kyytiläisen kanssa? Tai lasta? Tai autoa?
Mitä mieltä olet muuten koiran omistajan velvollisuudesta hallita koiraa?
Smurffis sanoi:Ymmärrän sinua ketjun aloittaja ihan täysin. Sitä en ymmärrä, että se ulkoiluttaja jätti teidät eikä auttanutSe tässä kyrpii eikä se, että et saanut pyörää ylös jne! Toivon sinulle paranemista olkapääsi kanssa ja turvallisia kilometrejä
![]()

Shikyo sanoi:Luulin koiran päässen vapaaksi, minkä takia väistämisen jälkeen yritin löytää koiran. Etsimisen takia menetin pyörän tasapainon ja se kaatu. Olen astmaatikko ja allerginen koirille. Ei olisi ensimmäinen kerta kun koira yrittää purra minua ja olin huolissani koiran aikomuksesta ja sen aiheuttamasta vaarasta.