Höpö höpöMut kuten huomasitte kertomuksesta, on melkoinen työ ajaa lakien mukaan, kramppi siitä tulee. Ainakin itse olen huomannut että täällä funlandiassa on ahdistavaa liikkua maantiellä oli ajoneuvo mikä tahanssa. Esim 5-tie on kyllä oikea kyttäysyhteiskunnan ilmentymä, liikkujia kytätään kymmenin kameroiden ja -poliisien toimesta. On siinä kansalaisella oikea kujanjuoksu, jos joudut sen ajamaan vaikkapa Helsingistä Iisalmeen. Osa tienkäyttäjistä on jo kun kanit, arkoja, pelokkaita hissuttajia. Nopeutta ei uskalla nostaa yli 70 ja kun tulee kameratolppa näköpiiriin alkaa jarruvalot vielä varmuudeksi vilkkumaan, vaikka kohdalla olisi lupa ajaa 100. Kaikki kotilot menee jonossa heti moottoritien loputtua, tuollaisen hissuttajan toimiessa johtajana, kukaan ei uskalla ohittaa ja jos uskallat, lähtee sulta kortti.
![]()
![]()
![]()
Ei minulla tule kramppeja liikennesääntöjä noudattamalla ja uskallan kyllä ohittaa hitaammin ajavia. Muutamien sekuntien ja jopa minuuttien "menettäminen" hitaampien takia ei minun aikataulujani kaada enkä sen vuoksi ota älyttömiä riskejäkään. Saati, että hermojani tollaisen takia kiristäisin.
Liikenteessä on varovasti ajavia, kokemattomia tms., eivätkä he häiritse liikennettä tai aiheuta vaaraa. Vaaraa he voisivat aiheuttaa ajamalla nopeampaa kuin miltä itsestä tuntuu. Mieluummin minä ainakin ajan hetken heidän takanaan vaikka vähän alinopeuttakin.
Aika ei lopu odottamalla, kiirehtimällä voi käydä toisin.