• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kimppakiva yökylään Vääksyyn 15-16.8.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jolanda
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tallukka vahvisti huonevarauksen. Kysymykseeni varausjärjestelmän ongelmasta vastasivat, että varausjärjestelmä tullaan uusimaan loppukesästä, eikä se tällä hetkellä ole toiminnassa.

Sain kuitenkin huoneen samaan hintaan kuin netin kautta kun ymmärsin pyytää...

No kun mä yritän järkätä sitä vapaaks, tuota lauantaita, mut toinen vaihtoehtohan on,
että lähtisin noin 12-13 ajeleen teiän perässä  
idea3.gif

Mutta yritän sumplia ja pohdiskella...

Jotta voisinpa minäkin koittaa laittaa korteni kekoon ja kamat kasaan. Jos mopon kytkin on saatu kuntoon niin voisin tulla mukaan.

Onko jo jotain ajatusta mistäpäin helsinkiä lähtötulisi tapahtuman, ettei ihan lottona tarttis kaupungille lähteen arpomaan
smile_org.gif

Miten toi reitti Joko on mutkapätkät kattottuna.

Pieni ajolenkki kapeata ja hienoa Pulkkilanharjua Kalkkisten kylään. Poikkeamme legendaarisessa Mani Baarissa sekä pistäydymme suomalaisella viinitilalla.
Se on muuten ihan aikuisten oikeasti kaunis pätkä tuo Vääksystä Kalkkisiin (314, 3142), komeine siltoineen ja niiltä avautuvine maisemineen kirkkaan siniselle Päijänteelle
sport05.gif
Mummo kun asuu Kalkkisten Särkijärvellä, niin on tässä reilun 40v aikana "jokunen" kerta tullut Hki-Kalkkinen -väliä sahattua
biggrin.gif
Tosin ikävä kun nykyisellään on tuo perinteinen Kalkkisten Lossi korvattu muutama vuosi sitten (varsin komealla) sillalla, niin ei enää pääse lossi-kokemustakaan enää tuolla pätkällä kokemaan
sad_orig.gif
Tosin sillan jälkeen kun seurailee vasemmalle johtavaa Kopsuon tietä (3132), on erittäin mutkainen & mäkinen reissu varsin taattu. Viimeksi kun tuolta kieppasin, oli tuo vielä suurelta osin päällystämätöntä hiekkatietä, mutta varsin hyväkuntoista sellaista kylläkin. Tien päästä oikealle (313) ja pian onkin jo takaisin Vääksyn kanavalla. Tässä tuo em. reitti karttana, n. 57km
sport05.gif

Pieni ajolenkki kapeata ja hienoa Pulkkilanharjua Kalkkisten kylään. Poikkeamme legendaarisessa Mani Baarissa sekä pistäydymme suomalaisella viinitilalla.
Se on muuten ihan aikuisten oikeasti kaunis pätkä tuo Vääksystä Kalkkisiin (314, 3142), komeine siltoineen ja niiltä avautuvine maisemineen kirkkaan siniselle Päijänteelle
sport05.gif
Mummo kun asuu Kalkkisten Särkijärvellä, niin on tässä reilun 40v aikana "jokunen" kerta tullut Hki-Kalkkinen -väliä sahattua
biggrin.gif
Tosin ikävä kun nykyisellään on tuo perinteinen Kalkkisten Lossi korvattu muutama vuosi sitten (varsin komealla) sillalla, niin ei enää pääse lossi-kokemustakaan enää tuolla pätkällä kokemaan
sad_orig.gif
Tosin sillan jälkeen kun seurailee vasemmalle johtavaa Kopsuon tietä (3132), on erittäin mutkainen & mäkinen reissu varsin taattu. Viimeksi kun tuolta kieppasin, oli tuo vielä suurelta osin päällystämätöntä hiekkatietä, mutta varsin hyväkuntoista sellaista kylläkin. Tien päästä oikealle (313) ja pian onkin jo takaisin Vääksyn kanavalla. Tässä tuo em. reitti karttana, n. 57km
sport05.gif
Tuon on kyllä ihan hieno pätkä joskin se päällystämätön pätkä tuntuu liki 10 km matkalta. Oikeesta pituudesta en oo ihan varma, mut on se jo kerran tälle kesälle ajeltu
smile_org.gif

Terveiset täältä kaakkois Virosta. Lomien vuoksi en ole ennättänyt viestitellä Vääksyn reissusta, laitan alkuviikosta kuvia ja hieman lisätietoa reissukohteestamme.

Kävimme muutama viikko sitten ystävättären kanssa pitämässä kenraaliharjoitukset Ralliraimon mökillä. Ajoimme myös  lenkin jonka tulemme ajamaan yhdessä. Reitti on sama josta yllä kartta, sillä eroituksella että käännymme takaisin ennen hiekkatie osuutta.
Joillekin hiekkatie ei ole mieleen, joten jotta kaikki voisivat osallistua, pitäydymme päällystetyllä tiellä.

Onko ehdotuksia missä tapaisimme Helsingin päässä?
Mistä pääsisimme luontevasti Lahden moottoritielle?
Ajamme suorinta tietä Vääksyyn jotta ehdimme koko päiväohjelmamme. Takaisin ajamme sitten mutkateitä.

Pysähdytään mennessä Mäntsälän Shellillä vähän murkinoimassa että jaksamme iltaruokaan asti.
Mäntsälän Shelliltä voi siis liittyä mukaan noin kello 11.

Palaan asiaan kuvien kera alkuviikosta.
Muistakaa varata Tallukasta huoneet!
Terv. Jolanda

Takaisin ajamme sitten mutkateitä.
Itse en juuri motarista pidä ja wanhakin lahdentie tuppaa jo hiukka puuduttamaan, mutta onneksi on muitakin vaihtoehtoja
sport05.gif

Ehdottamasi alkupään reitti sopii hyvin, mutta toivoisin että ajat sitten ehdottamasi reitin edellä Mäntsälän Shellille asti. Loppumatka täytyy kyllä painella suorinta tietä, muuten emme ennätä kaikkea ohjelmaamme mitä päivän aikana on tarkoitus tehdä.
Samalla taisi ratketa lähtöpaikka.
Lähdetään Ruskeasannan Shelliltä 15.8 klo10.
http://maps.google.fi/maps?f=....23&z=13
Tein foorumin aloitustekstiin tarkennuksia!

Ehdottamasi alkupään reitti sopii hyvin, mutta toivoisin että ajat sitten ehdottamasi reitin edellä Mäntsälän Shellille asti.
Kaksi korjausta: Minä en ole tuonne tulossa ja ed. 4-tielle vaihtoehtoinen reittiehdotukseni kohdistui paluumatkaan, ei menomatkaan kun teillä näyttää tuota ohjelmaa menopäivälle jo muutenkin olemaan
lookaround_orig.gif

PS: Nuo aloitusviestissäsi olevat Googlen karttalinkit eivät johda mihinkään, mutta viimeisessä Rusan Shell on OK
shaun.gif

Täältä kaksi ilmoittautuu mukaan, hotelli varattu ja melkein jo pakkattu hammasharjaa ja saunapyyhettä sivulaukkuihin  
biggrin.gif

Joukkoon liitytään Mäntsälästä eli viimeistään siellä Shellillä tavataan! En mä sitten ehtinyt tota mun parempaa puoliskoa raahata mukaan ajelulle, mutta niinku Jolanda sanoikin, eihän siellä vieraita ole, tuttuja vaan  
thumbs-up.gif

mites..onkos niit kimppa-ajeluita ennen tota vääksyä?
meinaan jos sellaselle pitäs ekax osallistua
smile_org.gif

tää viikko ois ihan joutilasta aikaa..lauantaihin saakka..

Tuppervaari, olet tämän reissun mustahevonen. Tervetuloa mukaan.
Haluatko siis varata telttapaikan?

Olen ollut vähän uupunut ajojärjestelyiden suhteen, siksi Vääksyn reissu on seuraava, yksi Kimppakiva jäi nyt väliin.

Ja voithan aina tulla Kaivariin näytille jos haluat. Ainakin huomenna olen paikalla myöhemmin illalla, ja keskiviikkona ja perjantaina tulee varmaan piipahdettua illalla..huhhuh..eikö mun elämässä tosiaankaan ole muuta!
Saatan myös olla polkupyörällä siellä
biggrin.gif
Kysele..porukat tuntee minut.

mites..onkos niit kimppa-ajeluita ennen tota vääksyä?
meinaan jos sellaselle pitäs ekax osallistua
smile_org.gif

tää viikko ois ihan joutilasta aikaa..lauantaihin saakka..

Tuppervaari, olet tämän reissun mustahevonen. Tervetuloa mukaan.
Haluatko siis varata telttapaikan?

Olen ollut vähän uupunut ajojärjestelyiden suhteen, siksi Vääksyn reissu on seuraava, yksi Kimppakiva jäi nyt väliin.

Ja voithan aina tulla Kaivariin näytille jos haluat. Ainakin huomenna olen paikalla myöhemmin illalla, ja keskiviikkona ja perjantaina tulee varmaan piipahdettua illalla..huhhuh..eikö mun elämässä tosiaankaan ole muuta!
Saatan myös olla polkupyörällä siellä
biggrin.gif
Kysele..porukat tuntee minut.
Itseasias..niil kulmil pyöriskelen ke-to näil näkymin
062802moto_prv.gif
ja
sport05.gif

Epävarmoja ilmoittautujia pyydetään ilmoittamaan lopullinen kantansa lähtöön.
Raili-kokki kaipaa päälukua jotta tietää kuinka paljon ostaa ruokaa.

Joku keikka tuossa pitäisi vetäistä, en uskalla lupaa mitään viellä.

t kepa
062802moto_prv.gif

Tuolta saa kiinni eli yhteystiedot puhelin 050/4042431.

Back