Mitenkäs tämän vuoden liikennevakuutukset kilvettömiin ratapyöriin porukka ottanut. Ja mistä yhtiöstä. Itse nyt käynyt Pohjolan, Turvan ja Tapiolan "tädit" jututtamassa. Näyttää nämä yhtiöt myöntävän vakuutuksen kilvellisen hinnoilla ja teho/paino vaikutti kaikissa... meinaa tulla kohtuu kalliiksi. Ei mene enää krossina ainakaan näissä. eli olisiko joku ketä omansa vakuuttanut TÄNÄ keväänä sopuhintaan jossain. vinkkejä.
Tais mennä riittävän sekavaksi...
Minä sain kyllä kilvettömään ratapyörään Pohjolasta ns. crossi/enduro pyörän vakuutuksen.
Hinta oli noin 170€. En muista tarkkaan kun ei ole vakuutuskirja vielä tullut kotiin.
Minullakin vakuutustäti hieman ihmetteli aluksi mistä on kyse, mutta kyllä se tuntui lopulta perille menevän.
Tuntui auttavan kun itse sanoin että noita crossipyörien vakuutuksia on käytetty näissä ratapyörissäkin.
Tosin yksi melko huvittava kiemura tässä vielä oli:
Vakuutusmyyjä kertoi että he eivät konttorilla enää voi tehdä sitä vakuutushakemusta. Eli tiedot menee heidän jonnekkin pääkonttorille yms. missä se vakuutus tehdään.
Konttorilla täti otti siksi kopion mun muistilapusta jossa oli pyörän valmistusnumero ja myös kuva pyörästä.
No, sitten myöhemmin päivällä ko. vakuutusmyyjä soitti ja kysyi että onko pyöräni kiihdytyspyörä
Olivat kuulemma pääkonttorilla siitä minun kuvasta päätelleet että kyseessä on kiihdytyspyörä
ja sellaisiin ei vakuutuksia myydä.
Selitin että ei se kyllä kiihdytyspyörä ole, vaan Road Racing kilpapyörä. Tosin harraste käytössä.
Vakuutustäti totesi siihen että asia selvä.
Nyt sitten odotellaan sitä vakuutuskirjaa, että mitä siinä mahtaa lukea...
Edit: Niin siis toivottavasti se vakuutuskirja sieltä tulee. Pitääkin alkaa kyselemään sen perään piakkoin.