• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kilosetko valtion tulonlähde?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzuki03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
vihti
No... tänä kesänä tuli ekat sakot 22:een vuoteen,tosin nyt on alla ekan kerran pyörä joka lähtee...
wink.gif
.Siis onko joku laskenut kuinka moni 2010 v. sakkokertymiin ilmoittautuneista omistaa 1kg tai yli pyörän?
withstupid.gif

Vahvasti veikkaan ettei kukaan alle kilogramman painoisella pyörällä sakkoja saa. Eikai niillä pysty edes ajamaan! Leluja (kirjaimellisesti)

No, mun pyörä ei kulje kuin 150kmh (joku paperi väittää että 160?, mutta en usko) ja kaikki yli 120 on tuskaa muutenkin, joten tuossa on vinha perä
biggrin.gif

No, mun pyörä ei kulje kuin 150kmh (joku paperi väittää että 160?, mutta en usko) ja kaikki yli 120 on tuskaa muutenkin, joten tuossa on vinha perä
biggrin.gif
Niinhän sitä luulis  
tounge.gif

Omalla 1 pyttyisellä olen pikitiellä saannut 148 km/h (ois se ehkä voinut pikkasen kovempaakin mennä jos olisin yrittänyt?)
Hiekkatiellä olen ottanut 159 km/h geppsiin (siinä vaiheessa pito loppuu kun ilmanvastus nousee tarpeeks suureksi niin kierrokset nousee kun tyhjää suttaa mutta vauhti ei),pyörä kun on tehty aavikolle niin kulkee paremmin sille tehdyllä alustalla  
biggrin.gif

biggrin.gif
Niinhän sitä luulis  
tounge.gif
Olen mä kerran suljetulla lentokenttäalueella 3 ambulanssin, pelastushenkilöstön ja 4 poliisipartion valvonnassa polkenut sitä niin kovaa kuin jaksoin, mutta ei gps väpättänyt paljon mainittuja lukemia ylemmäs...
lookaround_orig.gif

Olettaisin kyllä pyörän tyypin olevan ratkaisevampi määre sakkoherkkyydessä kuin sylinteritilavuus. Eiköhän nuo enemmän tai vähemmän muoviluoti määreen alle sointuvat ole kärkipäässä sakkoherkkyydessä.

xx alla ilman sakkoja. kop kop..

autolla kyl on tullu aikanaan pari pikavoittoa..

eiköhän se ole vakuutusyhtiöt joiden tulonlähde nuo kiloset tuntuu olevan.
crazy.gif

Niin, kyllämääkin luulen että ne on muoviluodit kun on s-kertymän kärjessä, valitettavasti ku lähtee niin helposti...
Mut ei luulo oo tieton väärti
tounge.gif

Onkohan jotain julkisesti jaettua statistiikkaa asiasta saatavilla? olis vaan mukava tietää oikeesti minkätyyppisillä
062802moto_prv.gif
tulee enemmän surrattua yli ohjesäännön
tounge.gif

oma veikkaus on että kärkisijaa pitää noi isot sport touring pyörät. noilla kilosilla ajellaan yleensä pikkuteillä missä ei ole niin paljon valvontaa.
nixweiss.gif

Henkilökohtaisesti olen ottanut mun sakot (vauhdin takia) vuosien varrelta silleen et pakulla 7 ja pyörällä 2.(toki niin pyörällä en ole jaksanut ihan joka kerta pysähtyä vaikka tarjoavatkin isoa tikkaria)

Lasketaanko se sitten tonniseks kun ei voi kiloiseksikan mun pakua herjata
tounge.gif

Juuh, se "kirous" on langetettu juuri kilosille, koska yli enkä alle sen, en ole saanu niin kovaa rangaistusta "kaahailusta"  
tounge.gif

Viimeisin sakko vuodelta -91 ja silloinen ajokki oli 1300 kuutioinen... hehee farmarimallin Corolla vuodelta -82. Sen jälkeen olen ajanut sekä yli että alle 1300 kuutioisilla kaksi- ja nelipyöräisillä sakoitta, joten minun kohdalla se 1300 kuutioinen oli se kirottu kapine.

Kesällä muuten yhdellä päivälenkillä Nokian luuri väitti huippunopeuden olleen 223,7 km/h, mutta siinä on aivan varmasti ensimmäinen numero vaihtunut pykälää isommaksi. Sen jälkeen olen antanut piupaut navigaatiokapineiden ilmoittamille keski- ja huippunopeuksille, vaikka nykyinen 1137cc pyörä varmaan pitkällä suoralla tuohon pystyisikin.

Itse olen tukenut valtion nopeusvalvontaa (jos ei tolppaa lasketa) vain kolme kiloisella laitteella. Pyörällä ei ole kertaakaan pysäytysmerkki viuhunut (en tietenkään ole syytä antanut).

Ja nykyinen pyörä kuitenkin menee heittämällä yli tuon "kilon" jotta eiköhän se ole ihan ajotapa ja missä istä tuppea vääntää syyllinen niihin ratamaksuihin.

Itellä ei oo kilosta eikä ajovuosiakaan isolla pyörällä kun yks että olisin melkein koko kesän saanu ajaa. Kummasti ne vaa vie kortin, vaikka näil vajaa kuutioisilla saa kyl ajaa koko ajan tuppinurin
062802moto_prv.gif

Back