• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiloset,-07 Rytkönen vs. Gixxer

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kassu2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tällä hetkellä omistan
gixxerin (k4) johon toki olen ollut tyytyväinen, uutta tekee silti mieli ja olen tutkinut vaihtoehtoja ja otsikossa olevat mopottimet olisi ne kiinnostavat vaihtoehdot.
Minkälaisia mietteitä ko.välineet on onnistuneet muissa herättämään.
Vaikka gixxer itsellä tallissa onkin en ole sieluani Suzukille myynyt joten olen kallistumassa rytköseen,mielestäni puna/valkoisena upea ja konekkin näyttäisi ainakin paperilla kiinnostavalta.

Kaikki uudet kiloset on hyviä. Eli valinta on täysin makuasia! Käy koeajolla ja päätä sitten mikä itsellesi parhaiten sopii
smile_org.gif
!

Joo ne on varmasti kaikki hyviä,mutta ei niitä pääse vielä edes hiplaamaan ainakaan tässä maassa,tuskin ennen messuja missään liikkeessä näytillä.
Onko kukaan nänyt ko.malleja esim.Kölnissä?

Itsellä myös -04 kilogixxer tallissa mutta mieli tekisi vaihtaa uudenpaan. Jotenkin tuo 1000RR on alkanut kiinnostamaan...  
smile_org.gif

Tässä muuten uuden Rykkösen testi.

Onko kukaan löytänyt vertailua noista pyöristä,tuossakin näytti toimittaja kirjoittavan että tilanteet (mielipiteet) voisivat olla toisenlaiset jos olisi vertailu kohtaa, tosin näytti kyllä pitävän pyörästä.
Hintaa on Yammulla Härmässä 1000€ enemmän ja se panee miettimään onko perusteltua maksaa moista extraa.

Itsellä myös -04 kilogixxer tallissa mutta mieli tekisi vaihtaa uudenpaan. Jotenkin tuo 1000RR on alkanut kiinnostamaan...
smile_org.gif

Tässä muuten uuden Rykkösen testi.
Mä vaihdoin K3:sta 1000RR:ään nyt kesällä ihan ex-tempore yllättäen ja nopeesti eri sattumusten seurauksena. Ei paljon harkintaa ollut mukana, mutta TUNTEELLA valitsin Bladen. En ole katunut
smile_org.gif
! Yllättävän erityyppinen pyörä Blade on verrattuna Gixeriin. Gixeri (K3/4) on loppujen lopuksi melkoisen matkasohvan oloinen Bladen rinnalla. Bladessa on vieläkin tiukempi ajoasento, varsinkin polvikulma. Lisäksi pyörä, vaikka paperilla suurpiirtein samankokoinen, häviää "alle" ajaessa. Ketterämpi se on Gixuun (myös K5/6) verrattuna ja jarrut on huomattavasti paremmat (myös K5/6 verrattuna). Pyörän alusta ja helppo ajettavuus on erinomaisen sopiva ainakin itselle ja ulkonäkö on pyörässä myös erittäin upea imo
cool.gif
! Ainoo pieni miinus verrattuna Gixuun Bladessa on huoltotoimenpiteiden hankaluus. Kaikki on paljon vaikeammin käsillä ja osia joutuu irrotteleen enemmän ja katteiden kiinnitykset on melko hämärät
confused_orig.gif
...

Niin... Ja noita ei ihan joka kulmalla tule vastaan verrattuna mm. Gixuun. Itse halusin erottua, ostin Bladen
tounge.gif
! Sillä tullee todennäköisesti ajettua ainakin ensi kausi ja ehkä seuraavakin. Sitten kun 50 tonnia taas lähestyy mittarissa, täytyy katsella seuraajaa. Sitä ei tiedä millaisia uusia kilokyykkyjä sitten taasen on tarjolla
smile_org.gif
!

Mä vaihdoin K3:sta 1000RR:ään nyt kesällä ihan ex-tempore yllättäen ja nopeesti eri sattumusten seurauksena. Ei paljon harkintaa ollut mukana, mutta TUNTEELLA valitsin Bladen. En ole katunut
smile_org.gif
! Yllättävän erityyppinen pyörä Blade on verrattuna Gixeriin. Gixeri (K3/4) on loppujen lopuksi melkoisen matkasohvan oloinen Bladen rinnalla. Bladessa on vieläkin tiukempi ajoasento, varsinkin polvikulma. Lisäksi pyörä, vaikka paperilla suurpiirtein samankokoinen, häviää "alle" ajaessa. Ketterämpi se on Gixuun (myös K5/6) verrattuna ja jarrut on huomattavasti paremmat (myös K5/6 verrattuna). Pyörän alusta ja helppo ajettavuus on erinomaisen sopiva ainakin itselle ja ulkonäkö on pyörässä myös erittäin upea imo
cool.gif
!
Joo samaa mieltä tuosta Bladen ulkonäöstä, mun mielestä tyylikkäin kilokyykky tällä hetkellä.  
cool.gif

Millanen tuon Bladen moottorin luonne on verrattuna K3/4 Gixxerin mottiin??
Ilmeisesti kuitenkin kulkupuoli on kohdallaan...  
biggrin.gif

Joo samaa mieltä tuosta Bladen ulkonäöstä, mun mielestä tyylikkäin kilokyykky tällä hetkellä.
cool.gif

Millanen tuon Bladen moottorin luonne on verrattuna K3/4 Gixxerin mottiin??
Ilmeisesti kuitenkin kulkupuoli on kohdallaan...
biggrin.gif
Moottori on paperilla tehokkaampi kuin K3/4 Gixerin, mutta niissä on sama tehopainosuhde. Moottorin luonne on jotenkin yllätyksettömämpi kuin Gixerissä. Vetää alhaalta puhtaammin ja kaasusta puuttuu k3/4:n on/off -tunne. Eli pyörä vastaa todella pehmeästi kaasuun. Kulkupuolta on varmasti saman verran, jos ei enemmänkin kuin Gixerissä, mutta pyörä kasvattaa vauhtia paljon huomaamattomammin. Moottori ei täristä oikeastaan ollenkaan ja pakoäänet ovat selvästi hiljaisemmat kuin Gixussa.

Gixun moottorissa on mielestäni jotenkin enemmän sellaista "wow-tunnetta", mutta Bladen moottori on erittäin täsmällisesti toimiva ja todella miellyttävä ajaa. Samanlaista raakaa tehontunnetta, kuin esim. 10R se ei anna. Tämä johtuu varmasti todella tasaisesta tehontuotosta, jolloin pyörän teho- ja vääntökäyrät nousee lineaarisesti ilman mitään teho-tai vääntökuoppia tai -piikkejä.

Kokonaisuutena, jos etsit raakaa voimaa ja rähinää, Blade ei ehkä ole sinun pyöräsi. Mutta jos haluat kokonaishyvän (tasaisen tylsän?!) paketin, jossa on loistava ajettavuus, Blade on oiva valinta
smile_org.gif
! Itse ainakin uskallan ajaa Bladella kovempaa tuttuja mutkateitä, koska pyörä kääntyy kuin pelkällä ajatuksen voimalla ja todella vaivattoman helposti. Ensimmäisiä kertoja Gixerin jälkeen ajaessa samoja mutkateitä tuntui, että ei mennyt kovaakaan, mutta mittari paljasti, että mennäänkin kovempaa kuin koskaan
omg.gif
!!!

Kokonaisuutena, jos etsit raakaa voimaa ja rähinää, Blade ei ehkä ole sinun pyöräsi. Mutta jos haluat kokonaishyvän (tasaisen tylsän?!) paketin, jossa on loistava ajettavuus, Blade on oiva valinta
smile_org.gif
! Itse ainakin uskallan ajaa Bladella kovempaa tuttuja mutkateitä, koska pyörä kääntyy kuin pelkällä ajatuksen voimalla ja todella vaivattoman helposti. Ensimmäisiä kertoja Gixerin jälkeen ajaessa samoja mutkateitä tuntui, että ei mennyt kovaakaan, mutta mittari paljasti, että mennäänkin kovempaa kuin koskaan
omg.gif
!!!
Kiitokset erittäin kattavasta infosta!  
bowdown.gif

Kevät vois jo tulla niin pääsisi koeajolle!  
sport05.gif

Ihan hyvää tekstiä Athenelta. Itse en ole pyörää ajanut mutta olen kuullut paljon saman suuntaisia juttuja pyörästä. Ei ole yllätys, että esimerkiksi 2006 vuoden Isle Of Manissa oli 1-10 porukassa 5 bladea ja 1-5 porukassa 4 bladea.

Itse ottaisin, jos pitäisi valita niin ehdottmasti gixxerin r-1:sen sijaan. Halvempi, nopeampi, mukavampi, parempi. Ulkonäössä saattaa R1 vetää pidemmän korren mutta siihen se sitten jääkin. Tästähän voidaan vääntää taas sivutolkulla mutta parempi vain, että tunnustetaan faktat näin ensi alkuun
biggrin.gif

Ilmeisesti olet kiinnostunut vaihtamaan K4:n uudempaan, joten vertailua K3/K4 vs uudempi Blade on vähän ehkä turha tässä tehdä. Pyörät ovat muutenkin eri sukupolvea.

K5/K6 malli on melkoisesti jo parempi pyörä kuin tuo K4. Ketterämpi ajaa, tehokkaampi ja vakaampi. Oikeestaan kaikki on parempaa. Ainoa mikä alkuun tuntu hassulta on todella pieni koko, tuntui kuin olis ajellu PV:llä  
tounge.gif

Blade tuntui ajettavuudeltaan (jarrut, käsiteltävyys yms) kuitenkin myös erinomaiselta, kuten tuo Athene tuossa kertoi. Tietty uusi Blade, varsinkin tämä 2006 malli, on parempi tietyissä ominaisuuksissa, kuin suurelta osin 2001 malliin pohjautuva Suzukin K3/K4. Kuten sanoin, niin K5/K6 ovat sitten sen kilpailijoita, etkä varmasti kadu jos sellaisenkin hommaat. Moottori on siinä luokan paras.

Mutta eiköhän tämä riitä näistä museovehkeistä  
tounge.gif

Käsittääkseni halusit tässä tietää -07 malleista, joten se pitänee tehdä tunteella. Voisin kuvitella, että kummatkin uutuudet ovat ihan huippuja, tuskin ne huonompaa tekevät kuin vanha malli. En suoraan sanoen tietäis kumman ostaisin, melkeen kävisin kokeilee kummatkin ensin. Yammu on ainakin paremman näköinen, mitä näin ulkoapäin niitä voi arvostella.

K5/K6 malli on melkoisesti jo parempi pyörä kuin tuo K4. Ketterämpi ajaa, tehokkaampi ja vakaampi. Oikeestaan kaikki on parempaa. Ainoa mikä alkuun tuntu hassulta on todella pieni koko, tuntui kuin olis ajellu PV:llä  
tounge.gif
Ja tuo myös näyttää hassulta, varsinkin jos kuski sattuu olemaan vähän pidempi/rotevampi. Itse olen 194/100 ja en osta ainakaan K5/K6 gixua, koska se näyttää allani todella naurettavalta
tounge.gif
Pv vertaus aika osuva.

Joo, eihän K3/4:sta ja Bladee voikkaan suoraan verrata, mutta teinkin vertailua lähinnä "kenuxx":ää varten, joka on kiinnostunut samantapaisesta vaihdosta ko. pyörien välillä kuin itse tein. Eli mitä saisi enemmän, jos vanhan vaihtaisi Bladeen. On se K3/4 vanhempaa perua toki kuin uusi Blade. Kunnollinen vertailu tulis vasta K5/6 vs. 06 Blade.. Meni siis topicin aloittajan jutuista vähän sivuraiteille tämä vertailu, sori....

Blade ja 07 R1 parhaan näköiset pyörät ehdottomasti. ja on se ulkonäkö tärkee
cool.gif
. Uus K7 Suzuki ulkonäöltään
crazy.gif
033102ass_1_prv.gif
....

Juu olen itse päässyt k6:sta ajamaan ja ero k4:seen oli hurja,
pyörä tuntuu tosi pieneltä ja samalla tilavalta, vaikken radalla päässyt tyypittämään niin huomasin että kääntyy mutkiin loistavasti(itsestään)
Koneesta sanoisin että ero ei ollut niin huomattava kuin rungossa.
Bladesta ja Rytkösestä olen myös sitä mieltä että pyörät parhaimman näköisiä.
Täytynee tutustua tohon Bladeenkin,jotenkin siinnä ei ole vaan ollut sitä oikeeta TUNNETTA, ei näitä valintoja tosiaan pelkällä järjellä tehdä.
Kaupoissa olen itseasiassa jo käynnyt ja tarjouksetkin saatu, lisäneuvottelut istutaan jo tälläviikolla.
Syy ajankohtaan on se että uskon olevani myyjille kiinnostava
kun muut asiakkaat on talviunilla.(jää nähtäväksi)

Paljon olen ajellut K5:lla ja K6:lla. K3:een ei tosiaan ole koneessa niin paljon eroa. Ehkä tehoa on ihan himpun verran enemmän tuntuisesti ja vastaa pehmeemmin kaasuun. Jarrut on paremmat. Mutta jos vertaan sitten K6:sta Bladeen, niin Blade on, vaikkakin isompi, silti ketterämpi kuin K6 ja jarrut ovat paremmat. K6:ssa moottori taasen on erittäin hyvä ja mielenkiintoisempi. Tosi pienihän K6 on, mutta se on monelle vain etu... Pääsee tumpitkit kyykkypyörillä ajamaan. Perinteisestihän niissä on melko iso istuinkorkeus, esim. K3/4:ssä 83cm, joka on jo paljon. Toisaalta pyörän keveys anta kyllä korkeutta anteeksi hieman. Jos vaikka varpaatkin vain ylettää maahan. En muista pitkienkään haukkuneen K6:sta. Se on kuitenkin tehty tilavaksi ajoasennon suhteen. Eli pitkät ja pätkät pääsee sillä molemmat hyvin ajelemaan.
Rykkösestä pidin 06 mallisena myös. Itse valitsisin pyöräksi -07 malleista rykkösen. Eipä se 06 malli mukavuudessa tai muussakaan oikeastaan K6:lle tai Bladelle häviä. Ainoastaan ehkä jarruissa ja alaväännössä jonkin verran.

Valitse tunteella, mun vinkki
smile_org.gif
!!

Ainakin noissa hinnoissa tuolla ee-speedillä olisi 07 hondassa hinta kohdillaan kun saa 15490e hintaan. R1 ja zx10r vastaavasti 17290e ja K7 16250e.

Paljon olen ajellut K5:lla ja K6:lla. K3:een ei tosiaan ole koneessa niin paljon eroa. Ehkä tehoa on ihan himpun verran enemmän tuntuisesti ja vastaa pehmeemmin kaasuun. Jarrut on paremmat. Mutta jos vertaan sitten K6:sta Bladeen, niin Blade on, vaikkakin isompi, silti ketterämpi kuin K6 ja jarrut ovat paremmat. K6:ssa moottori taasen on erittäin hyvä ja mielenkiintoisempi. Tosi pienihän K6 on, mutta se on monelle vain etu... Pääsee tumpitkit kyykkypyörillä ajamaan. Perinteisestihän niissä on melko iso istuinkorkeus, esim. K3/4:ssä 83cm, joka on jo paljon. Toisaalta pyörän keveys anta kyllä korkeutta anteeksi hieman. Jos vaikka varpaatkin vain ylettää maahan. En muista pitkienkään haukkuneen K6:sta. Se on kuitenkin tehty tilavaksi ajoasennon suhteen. Eli pitkät ja pätkät pääsee sillä molemmat hyvin ajelemaan.
Rykkösestä pidin 06 mallisena myös. Itse valitsisin pyöräksi -07 malleista rykkösen. Eipä se 06 malli mukavuudessa tai muussakaan oikeastaan K6:lle tai Bladelle häviä. Ainoastaan ehkä jarruissa ja alaväännössä jonkin verran.

smile_org.gif
!!
En tiedä millaisin jarruin varustetulla bladella olet ajellut mutta K6:sen ja Bladen jarrut ovat lähes identtiset komponenteiltaan. Tokicon puristimet sekä 320mm levyt. Voi olla, että Blade on parempi jarrutuksissa mielestäsi joka on tyystin eri asia, kuin, että jarrut olisivat paremmat.

Itsehän en ole Bladella ajellut mutta mutuilen tässä nyt vain jotakin aikani kuluksi.

smile_org.gif
!!
Muuten samaa mieltä, mutta kyllähän tuollainen K5/K6 Suitsa on vähintään yhtä kevyt käsitellä ja ketterä kuin 2006 Blade...

Bladen jarrut tuntuu todellakin toimivan vakiona hieman herkemmin, olisko pääsylinterissä tai paloissa eroa sitten..

Back