• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kilokyykky käyttöpyöränä

Kilokyykky käyttöpyöränä -

• Kilokyykky palvelee hyvin yleispyöränä

Ääniä: 7 77,8%
  • Kilokyykky ei palvele yleispyöränä

Ääniä: 2 22,2%

• Ääniä yhteensä
    9
Sanoisin että jos ajat yksin ja ikäsi on alle 40v., asia varmaankin on suurin piirtein noin.
Tuon teorian mukaan minun pitäisi luopua kilokyykystä
confused_orig.gif
??

Erilaisilla kilokiksuilla reilusti yli nelikymppisenä ja yksin vm-02-03-05-07 ajellut yhteensä n. 118 tkm sekalaista ajoa, rataa, maantietä, baanaa, alppiteitä ja mitä teitä maailmassa nyt onkaan. Enkä meinaa siitä vielä luopua!   Verraton peli.
Sama täällä paska selkä mutta loistava ajoasento eikä selkä puudu.

Käy ajossa kuin ajossa
smile_org.gif
! Myös pitemmällä reissunpäällä ja työmatkaakin tuollaisella on tullut ahkerasti taitettua.

Ajoasento on jotakuin sama kun 6 satasessa,joten uskallan vastata.

Nimenomaan jokapäiväisessä ajossa varmaan hauskin ja jännittävin. Jos haluaa ajella "ihanasti" ja täydellisen kunniallisesti kaikkien liikennesääntöjen mukaan, niin ehkä sitten joku selkä suorassa peli tai jalat edellä peli.

Ja miksei tuo kyykytin olisi hyvä myös matkalla, koska matkallahan sitä ollaan. Eihän sitä ajella kuitenkaan vain pisteestä A pisteeseen B. Matkalla ajetaan,syödään,pysähdellään,lepäillään,ajetaan ja nautittaan, kuka nyt sitten mistäkin nauttien
033102beer_1_prv.gif

toimii hyvin jokapäiväsessä käytössä, ainoastaan kaks päällä ei oo mikään nautinto pitempiä siivuja ajella

kahtena kesänä yhteensä 17tkm (R1). aivan kaikkea kyytsäyksestä lähtien. ainoa missä ei ollut ihan kotonaan niin sepelillä 15tkm mamman kanssa retkivarusteet mukana. sitä keikkaa en uusisi rykkösellä, oli pitäny ottaa toi Catti sille keikalle. hassuinta on se että enemmän olen kyytsännyt rykkösellä. koska valinta on vaikea niin en ole luopunut kummastakaan...

Kyllä itsellä ainakin toimii joka ajossa..radalla on käyty, saksaa kierretty ja töissäkin käydään..

Kilokyykyllä työmatkat taittuvat erityisen ripeästi, joten siinä mielessä oivallinen yleispyörä!
Sorateitäkin on tullut ajeltua; jäätiellä kyykky on hiukan äkkinäinen jos lämpötila on nollan lähellä. Ja tietysti se kaupunkiruuhkassa kytkimen luistattaminen v:ttaa, niinkuin millä tahansa pyörällä.

Ei ole ihan kilokyykky mutta melkein joten tohdin kirjoitaa tähänkin ketkuun. Ite olen tykännyt kaikessa käytössä paitsi juuri 2 päällä matkustamisesta ja yks päälläkin jos matkaa alkaa olla yli 500km.
Mutta niin se vaan tuntuu nyt että vappuna pitäisi lähteä pyörällä helsinkiin 2 päällä (600km)
biggrin.gif

Vaimo haluaisi matkapyörän mutta minusta taas menee moottoripyöräilyn viehätys kun pyörä ei enää ole niin ketterä ja räyhäkkä joten kyllä mulle sopii kyykky kaikkien ajojen ajoon mainiosti.
062802moto_prv.gif

Niin ja sitten jos ei matkustaja tykkää olla kyydissä pidempiä matkoja, niin menköön muilla kulkuneuvoilla
cool.gif

Itsellä kokemusta XX:stä ja firebladesta. Faktahan on se että XX on luotu euroopan reissujen tekemiseen yksin tai kaksin jos joku takaritsille uskaltautuu. Lisäksi tavaraa saa luonnollisesti huomattavasti enemmän mukaan. Radallakin pärjää...tosin taidolla joutuu korvaamaan muuten lievästi puutteellisia rataominaisuuksia
tounge.gif

Bladella menee nurkka-ajo mainiosti ja tietysti mutkatiellä riemulla ei ole rajaa. Moottoritiet sen sijaan rupee tuntumaan ikävämmältä ja keskeiseen eurooppaan en ihan heti itseäni lähtisi kiusaamaan...ainakaan jos yhtään pidempiä päivämatkoja on tarkoitus ajella. Radalla sitten hymy on herkässä
062802moto_prv.gif
Kai sillä kilokyykyllä myös on katu-uskottavuus paremmin kohdillaan jos on tarvetta käydä näyttäytymässä ja vikittelemässä pimuja, vaan eihän sitä ketään sen takia osta....eihän
kaboom.gif

Kilokyykyykylla tuli ajettua 5kesaa ja en muuta kaivannut..Ens kesa ilman katumopoa,crossilla ja autolla parjattava.
Taytyy syksylla ostaa mopo,jos tuntuu,etta ei ilman parjaa.

No mikä jottei? Jokainenhan nyt tietysti tykkää mistä tykkää. Itse ajelin viime kesänä yksin Istanbuliin kyykyllä (hiukka vajaa kilo) ja eipä siinä mitään ihmeitä. Kaikenlaiseen ryteikköönkin sillä uskaltautui, kun pakko oli. Tavaraakin sai kyytiin ihan riittävästi.

Mutta...eipä tämä järkilaji ole, joten mielestäni on turha tehdä kompromisseja.

(uus 1098 odottaa...->hernekeittoa seuraavat viis vuotta)

No eihän siinä ehkä kaikkein paras ajoasento ole, esim. pitempiä matkoja ajellessa, mut mitä sitten? Ja kun ei ole vara ostaa jokaiseen tarkoitukseen soveltuvaa vehjettä erikseen, eikä toisaalta muut kiinnostakaan kun kyykyt, niin kilokyykyllä mennään!!!
buttrock.gif

Jos ei (kilo)kyykyllä pärjää on se miehen heikkoutta.

Oman tonnilehmä tuntuu suunnilleen Gold Wingiltä wanhaan 2T-race replicaan nähden. Tosin sen mm. pistin aina työntämällä käyntiin yms. enkä kokenut sitä haitalliseksi.

Tulee jotenkin mieleen PBssä ollut juttu jampasta joka oli (yksinään) kruisinut mailman ympäri julmilla laukuilla varustetulla Rytkösellä.

Ja käynyt sillä matkan varrella ratapäivillä tilasuuden tullen
smile_org.gif

Kun tälle oli esitetty että ei aavikolla voi rytkösellä ajaa oli jamppa kysynyt että mistä kertoja sen tietää - onko kokeillut ?
No kun kukaan ei ollut kokeillut oli jeppe sitten päättynyt tehdä niin itse.
100mph kyydit kiinteälä hiekalla ei luemma ollut Rytköselle ongelma kunhan "vältti ajamasta kiviä päin" (No shit!)

Eihän parempaa yleispyörää olekaan.
smile_org.gif
Nojoo. Onhan se kaks päällä vähän ahdas. Ite tykkään yksikseni ajaakin, joten eipä tuo mua haittaa. Muuten yleispyöränä vallan mainio peli.

Ei ole semmosta tilannetta tullut vielä vastaan, että "kilonen" olis ollu jotenkin huono valinta.
smile_org.gif

Paitsi tietty kyydissä olevalla vähän huonommat oltavat.
wink.gif

Mulla ainakin toimii hyvin joka paikassa. En vaihtaisi
smile_org.gif
Kokemusta on kaikenlaisista värkeistä (muistakin, kuin Hondista) usean ajokauden ajalta...

Back