• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kilogixxering oman boxin säätöprojekti etenee...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petrik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Epäkohtiin voi silti puuttua, eiköhän se ole kaikkien etu, jos virheellinen väite korjataan.

Jokainen vuorollaan, Jos nyt itse aloittaisit siitä aikoinaan säätämällä saadusta +10 hp:sta. Se ei ole voinut olla ennen säätöjä niin laihalla, että tuollaisia tehon nousuja olisi saavutettu.

AFR.JPG
Se on käyty moneen kertaan läpi. Yhtä monta kertaa olen kehoittanut laittamaan "kusetusepäilykset" ko. säätöpajaan.

Vai mikä sulla on idea samaa asiaa ottaa jatkuvasti esiin? Kerro nyt suoraan, että mistä on kyse? Onko mua kusetettu, ja onko mielestäsi säätöpaja vääristellyt tuloksia?

On se per... kun ei koko foorumin suurinpiirtein ainut asiaa sisältävä ketjukaan saa pysyä asiassa vaan menee turhaks vääntämiseks. Moni ois varmasti halunnut kuulla lisää itse aiheesta, eikä pc:n hienoudesta. Kiitokset tästä keskusteluun osallistuneille.

Olisi ehdotus teille vääntäjille:

Moneen kertaan on todettu että jo pelkkä penkissä hierominen aiheuttaa tehon nousua. Karstat palaa ja olosuhteet muuttuu. Olosuhteita yritetään korjata korjauskertoimilla, niiden oikeellisuudesta on selvästi erimielisyyttä.

Ainakin käytettäessä maanmainiota PowerCommanderia on helppo hieromisen lopuksi laittaa lähtötilanteen kartat sisälle ja ajaa vedot vaikka kaikilla kaasunasennoilla ja verrata niitä lopullisiin. Silloin tulee parhaiten lähtö- ja lopputilanteen ero selville. Tuossa ei paljon aikaa kulu eikä se nosta lopullista työnhintaa nimeksikään.

Tylylle kysymys:

En tunne Dynojetin penkkejä ja niiden softia kovinkaan hyvin, mutta on niistä mahdollista saada eri vetojen datoja talteen ja tutkia off-line esim. omalla pc:llä ? Väittäisin että kunnollisen penkin softassa pitää olla ko. ominaisuus.

sanoi:
Vai mikä sulla on idea samaa asiaa ottaa jatkuvasti esiin?
Koska näillä säätämällä saatavilla +10 hp:n mainoksilla annetaan muille väärä kuva säädön vaikutuksesta.

sanoi:
Kerro nyt suoraan, että mistä on kyse?
Ettei muille jää käsitystä, että kyseisten kioskien tulokset ovat Esim. ammatintaidon tai Tuninglinkin ansiota.

sanoi:
Onko mua kusetettu, ja onko mielestäsi säätöpaja vääristellyt tuloksia?
Sinua on joko kusetettu tietoisesti tai joku muu kuin itse seoksen-säätö on aiheuttanut nousut esim. inhimillinen erehdys, ammattitaidottomuus jne….

Haluaisin sinulta itseltä kuulla sen, oletko vielä sitä mieltä, että nousu oli seoksen-säädön ansiota vai jotain muuta, siitä tässä on kyse.

Jos täällä muut viljelee väärää tietoa, niin teet sinäkin, ellet oikaise asiaa.

sanoi:
Vai mikä sulla on idea samaa asiaa ottaa jatkuvasti esiin?
Koska näillä säätämällä saatavilla +10 hp:n mainoksilla annetaan muille väärä kuva säädön vaikutuksesta.

sanoi:
Kerro nyt suoraan, että mistä on kyse?
Ettei muille jää käsitystä, että kyseisten kioskien tulokset ovat Esim. ammatintaidon tai Tuninglinkin ansiota.

sanoi:
Onko mua kusetettu, ja onko mielestäsi säätöpaja vääristellyt tuloksia?
Sinua on joko kusetettu tietoisesti tai joku muu kuin itse seoksen-säätö on aiheuttanut nousut esim. inhimillinen erehdys, ammattitaidottomuus jne….

Haluaisin sinulta itseltä kuulla sen, oletko vielä sitä mieltä, että nousu oli seoksen-säädön ansiota vai jotain muuta, siitä tässä on kyse.

Jos täällä muut viljelee väärää tietoa, niin teet sinäkin, ellet oikaise asiaa.
Miten tuota voi vielä oikaista? Itse näin alku vs lopputilanteen. Alkuun vedettiin monta vetoa kuten lopuksikin.

Katsopa myös vaikka tämä topic:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....3;st=80

Ja joillekin epätietoisille; en väitä, että PC olisi jotenkin erityisen "hieno" tai high tech. Sillä nyt vaan saa helposti ja halvalla pyörän hyviin säätöihin. Toki muillakin tavoilla saa, mutta myös PC:llä saa.

On se per... kun ei koko foorumin suurinpiirtein ainut asiaa sisältävä ketjukaan saa pysyä asiassa vaan menee turhaks vääntämiseks. Moni ois varmasti halunnut kuulla lisää itse aiheesta, eikä pc:n hienoudesta. Kiitokset tästä keskusteluun osallistuneille.
Luulisin, ettei ole kovin vaikeaa ymmärtää sitä, että sanoin yhdellä lauseella sen, että PC:lläkin voidaan säätää sylinterikohtaisesti. Joka pitää paikkansa. Tämä sitten jonkun toimesta tuomittiin vääräksi tiedoksi, vaikka näin ei ole.

Kaippa se nyt on sitten niin hirveä synti oikaista vääriä väitteitä.

Koska petrik jo lopetti tähän viestiketjuun kirjoittamisen tuskin haitannee enää yhtään offtopic. Nythän tässä keskitytään enää asioiden oikeaksi/vääräksi todistelemiseen, joten eipä tässä muutenkaan kukaan asiassa ole.

Mullakin olisi nimittäin ehdotus: Jatkossa petrik ja Tylyttäjä ei kommentoi toistensa tekstejä ollenkaan - jooko?
idea3.gif

Ircissä on sellainen hieno ominaisuus kuin ignore, joka toimisi teidän vääntöjen suhteen loistavasti. Kumpikin laittaisi toisensa ignoreen ja maailma suurinpiirtein pelastuisi
smile_org.gif

Te molemmat tiedätte varmasti  he"#%tisti asioista joista intätte. Olenkohan ihan hakoteillä jos väitän, että ongelma onkin seuraavissa:
-petrik:lla on tolkuttoman vaikeaa myöntää virheitä teksteissään
-tylyttäjä ei kertakaikkiaan osaa olla kommentoimatta, vaikka 95% muun maailman väestön mielestä toisinaan niin parempi olisi.

Mikäpä minä olen sanomaan, miten täällä foorumilla tai tässä maailmassa pitäisi käyttäytyä, mutta ehdotan silti. TUSKIN ketään hirveästi haittaisi, jos jättäisitte väännön vähemmälle. Jommasta kummasta sen toteutuessaan täytyy lähteä. Lakkaako Tylyttäjä kommentoimasta jokaista virhettä, myöntääkö petrik joskus virheen vai jatketaanko vääntöjen lukemista?

Koska petrik jo lopetti tähän viestiketjuun kirjoittamisen tuskin haitannee enää yhtään offtopic. Nythän tässä keskitytään enää asioiden oikeaksi/vääräksi todistelemiseen, joten eipä tässä muutenkaan kukaan asiassa ole.

Mullakin olisi nimittäin ehdotus: Jatkossa petrik ja Tylyttäjä ei kommentoi toistensa tekstejä ollenkaan - jooko?
idea3.gif

Ircissä on sellainen hieno ominaisuus kuin ignore, joka toimisi teidän vääntöjen suhteen loistavasti. Kumpikin laittaisi toisensa ignoreen ja maailma suurinpiirtein pelastuisi
smile_org.gif

Te molemmat tiedätte varmasti  he"#%tisti asioista joista intätte. Olenkohan ihan hakoteillä jos väitän, että ongelma onkin seuraavissa:
-petrik:lla on tolkuttoman vaikeaa myöntää virheitä teksteissään
-tylyttäjä ei kertakaikkiaan osaa olla kommentoimatta, vaikka 95% muun maailman väestön mielestä toisinaan niin parempi olisi.

Mikäpä minä olen sanomaan, miten täällä foorumilla tai tässä maailmassa pitäisi käyttäytyä, mutta ehdotan silti. TUSKIN ketään hirveästi haittaisi, jos jättäisitte väännön vähemmälle. Jommasta kummasta sen toteutuessaan täytyy lähteä. Lakkaako Tylyttäjä kommentoimasta jokaista virhettä, myöntääkö petrik joskus virheen vai jatketaanko vääntöjen lukemista?
Mulle on periaatteessa ihan se ja sama, koska kyllä maailmaan tekstiä mahtuu. Eipä näitä kannata koskaan liian vakavasti ottaa  
tounge.gif
Asioiden pitäisi riidellä, ei ihmisten.

Sen myönnän 100%, että mulla on paha tapa siinä, että epäkohdan huomatessani tekee mieli kommentoida
biggrin.gif

Olisi ehdotus teille vääntäjille:

Moneen kertaan on todettu että jo pelkkä penkissä hierominen aiheuttaa tehon nousua. Karstat palaa ja olosuhteet muuttuu. Olosuhteita yritetään korjata korjauskertoimilla, niiden oikeellisuudesta on selvästi erimielisyyttä.

Ainakin käytettäessä maanmainiota PowerCommanderia on helppo hieromisen lopuksi laittaa lähtötilanteen kartat sisälle ja ajaa vedot vaikka kaikilla kaasunasennoilla ja verrata niitä lopullisiin. Silloin tulee parhaiten lähtö- ja lopputilanteen ero selville. Tuossa ei paljon aikaa kulu eikä se nosta lopullista työnhintaa nimeksikään.

Tylylle kysymys:

En tunne Dynojetin penkkejä ja niiden softia kovinkaan hyvin, mutta on niistä mahdollista saada eri vetojen datoja talteen ja tutkia off-line esim. omalla pc:llä ? Väittäisin että kunnollisen penkin softassa pitää olla ko. ominaisuus.
Kyllä ne vedot saa talteen, ja seivataanhan ne siellä säätösession aikanakin. Eiköhän niitä oikealla softalla pysty jälkikäteen tutkimaan, myös graafisesti.

Back