Ajattelin jos sua kiinnostais nähdä, miten Dynojetin penkillä ja softalla saadaan nykyisin hienosti pyörä säätöihin. En usko, että olet sitä nähnyt? Dynojetin uusi laitteisto ja ohjelmisto. Itse tiedän tuosta nyt kohtuu paljon, ja hyvältä vaikuttaa. Tehokas ja nopea säätötapa, jolla saadaan pyörä kyllä erittäin maukkaaksi ajaa koko kierrosalueella.sanoi:Haluan vain välillä oikaista niitä vääriä väitteitä, joita joskus esitetään esim. PC:n ominaisuuksista ja sillä ihan käytännössä saavutetuista tuloksista. Yleensä silläkin rajoitetulla kapineella päästään varsin hyvään tulokseen.
Älä siis ota henkilökohtaisesti. Toivottavasti tulisit vaikka joskus katsomaan, miten myös PC:llä saadaan peli toimimaan hienosti. Omani säädetään luultavasti ensi viikolla, joten jos kiinnostaa, tule katsomaan?
Tällä palstalla on tosiaankin sellainen huono ominaisuus että nykyään ei enään voi sanoa suoraan jonkun valmistajan tuotteesta mitä huonoja ominaisuuksia siinä on. Vaikka tuossa yllä on virheitä en voi niitä osoittaa / korjata ilman että haittaan toisen osapuolen mahdollista liiketoimintaa - vaikka itse en liiketoimintaa näistä hankkeista teekään.
Mutta mua ei todellakaan kiinnosta tulla katsomaan PC:n säätöä erikseen. Laitetaan tähän taustaksi että näillä kaikilla alla mainituilla värkeillä olen joko itse säätänyt tai ollut aktiivisesti mukana säätämässä:
- Powercommander 3 ja 3r
- Rapid bike
- Tuneboy
- Megasquirt
- KMS MD35
- Yamaha R1 kit ECU
- Nissan s13,s14a ja Z32 ECUT
- Denso 32bit ECU josta Hayabusa ensimmäisenä
- Yoshbox:ia on myös tullut käytettyä, mutta ei siitä mitään hyötyä kyllä ole
- Lisäksi Yoshimuran EMS:ään olen tutustunut vaikka en aktiivisesti olekaan käyttänyt
Tuolla listalla on niin monta erilaista laitetta että PC ei mitenkään edukseen noista muista eroittaudu ja siksi en jaksa siihen enempää ajatuksia uhrata kun ymmärrän sen toiminnan ja rajoitukset. Tuo KMS moottorinohjauksena on varmaan noista kaikkien mielenkiintoisin näin moottoripuyöräkäytössä. Viimeksi kun asensin sen niin noin neljässä tunnissa oli Gixxer konvertoitu KMS:llä toimivaksi.
Mitä tulee alipainealueen säätämiseen niin kannattaa kokeilla ja huomaa eron alakerran ajettavuudessa sekä polttoaineen kulutuksessa. ... mutta kaikki tavallaan ...
Tyly, olisi se hienoa jos sun pyörä olisi jo liikenteessä niin nähtäisiin näissä tapahtumissakin. Sua ei ole näkynyt ajamassa varmaan kohta kahteen vuoteen ?
ps. Tänään listtiin bussin ecu:uun ilokaasusolenoidin ohjaus. Nyt siinä voidaan määritellä kierrosnopeus milloin kaasu on päällä samoin kuin kaasunasento joka pitää olla päällä että kaasusolenoidi kytkeytyy. Vaatii vain kaksi johtoa ECU:lta, releen ja kytkimen jolla koko laite kytketään päälle. Tämä on ns window switch solenoid control ominaisuus.
Oma "vetopyörä" hajosi viime kesäkuussa Saksan reissulla, kun venttiililukko hajosi. Nyt se on vasta läjässä, ja muutoksiakin on tehty. Joten viime kausi meni siinä plörinäksi ja tämä kausi ainakin tähän asti myös. Ehkä tulen vielä jossain vaiheessa ajamaan jos huvittaa
Mutta hieno projekti ja lopputulos tosiaan tuo teidän ECU-ohjelmointi, edelleen nostan siitä hattua! Se ei muuta silti sitä tosiasiaa, että jatkossakin korjaan (jos jaksan), kun huomaan että esitetään vääriä väitteitä.