Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
LE= limited edition.Mikä on 1000LE?.![]()
Pakkohan se on myöntää, että joku siinä kilosessa kiinnostaa. Saas nyt nähdä, mihin tässä päädytään.![]()
Edit. Onko mitään sivua, mistä sais infoa tuosta radalla ajamisesta?
Pitäiskö toi olla kuitenkin,että: "kukin LÄHTEE tyylillään"?.En kyllä suosittele, mutta kukin tyylillään.
Niin kaikkihan riippuu kuskin päästä... kyllä varmaan saat kilogixxeristä tappokamaa jos luukutat joka mutkaa hanat tai avaat kaasun kesken tiukan kanttauksen huippukierroksilla vesisateella... mutta ihan oikeesti jos ei mennä äärimmäisyyksiin se on hyvä pyörä itsehillinnän omaavalle aloittelijalle!Ömm, itse en _haluaisi_ aloittaa katupyöräharrastusta kilogixxerillä, joka mulla nyt on kumijalkana. En kyllä koeajon peruteella myöskään Aprilian Millellä. Noi sporttiset kusiaisetkin on hankalia, mutta ei niin tappokamaa kun noi tonniset sportit.
Ite aloitin vanhalla -81 750 cc Suzuki GSX:llä. Tehoja about alle 80 pollee, mutta vääntöö löytyi aika alhaalta jo tarpeeksi.
Päivitys -86 EF malliin oli shokki - eihän tää väännä enää mitään, voi vittu...no kaiken kanssa oppii elämään ja seuraava mopo oli kuussatku gixxeri. Enemmän tehoa ja vähemmän alavääntöä![]()
Tossa kilosessa on se ongelma, että se ei anna anteeksi mitään virheitä. En kyllä suosittele, mutta kukin tyylillään.
Juu, ei kannata ER5:tä miettiä. Sehän kiihtyy 0-100 km/h vaan 0,1 sekuntia nopeammin kuin Subaru Imbreza WRX...Dodiin, toinen sanoo toista ja toinen toista. Pitää nyt itse miettiä koko juttua. Se on varma, että mitään ER5:tä en osta!![]()
Hyvä idea. Kokeile piruuttaan samalla seiskapätkää gikseriäkin. Voisi olla jotain sopivaa siitä kusiaisen ja tonnisen välimaastosta. Tuleepahan ajettua koko sarja samantien.Koitan päästä ajamaan molempia, niin voin sitten kertoa omia kokemuksia. Kiitos kaikille vastanneille.
Kuolee muitakin kuin nuoria... Ihan yhtälailla riskiryhmään kuuluu ne jotka ovat saaneet A-kortin B-kortin kylkiäisenä ja päättävät hankkia sen ekan pyörän... Oli se sama mikä pyörä tahansa, niin se on vaarallinen kokemattoman käsissä (jopa ER-5).ei ihme että nykyään kuolee paljon nuoria motoristeja kun eka er-5 onkin uusin ratahirmu...![]()
Jos sulla ois ollu tehokkaampi mopo, oisitkohan saanu korttias takas vielakaan?täytyy myöntää että mielummin olisin ottanut jonkun isomman kyykyn. Jo ekana kesänä kaipasin enemmän tehoa ja kulkua... Kuitenkin se, mitenkä pyörä liikahtaa on kuskin korvien välissä eikä niinkään pyörän tehoissa.
Kunnon mutua. Katso tilastoja niin huomaat, että suhteessa motoristien lisääntyneeseen määrään kuolleita on vähemmän. Elikäs kuolleiden määrä on pysyny aika samana jo monta vuotta, vaikka motoristeja on _huomattavasti_ enemmän.Mä luulen et sun kannataisi siirtää tuota pyörän ostoa ens kesään kun tuntuu mieli muuttuvan joka vastauksen jälkeen,millon 1000cc. millon v2 millon 600cc..... mikä siinä on että se mp-harrastus pitää nykyään alottaa markkinoiden tehokkaimalla pyörälläitse olen ajanut pyörää vuodesta 1993,mopot ovat olleet tähän vuoteen asti kaikki max 600cc. ja hengissä olen ja hyvin olen aina kerenny paikasta A paikkaan B. eli 10 vuotta kesti ennen kun päätin ostaa kunnon RR pyörän (cbr 900 RR Fireblade). edellisestä cbr 600:sta en ikinä saanu kaikkia tehoja irti,eikä varmaan kovin moni muukaan motoristi joka uskaltaa myöntää totuuden itselleen.. moottoripyöräilyyn liittyy PAAAAAALJON muutakin kun se paperilla oleva teho (tämä on minun mielipide). bladen ostin ihan alaväännön(ajan paljon tyttöystävän kanssa) ja ulkonäön vuoksi,se on niin![]()
![]()
nykyään -95 rr:n n.130hv ovat monen mielestä kun 1.3 litrasen toyota corollan tehot,vaikka totuus on että 180kg-125hv on paljon.
ei ihme että nykyään kuolee paljon nuoria motoristeja kun eka er-5 onkin uusin ratahirmu...![]()
PS: mitäs sitten teet kun k5 gixeristä "loppuukin jo heinäkuussa tehot",ostat suihkukoneen? se on paljon mukavempaa ja turvallisempaa päivitellä mopo pikkuhiljaa tehokkaammaksi.
OlisinJos sulla ois ollu tehokkaampi mopo, oisitkohan saanu korttias takas vielakaan?![]()
![]()