• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiitokset avun tarjoajille.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja likis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Samoja kokemuksia Vihdintiellä välillä Karkkila Forssa matkalla Räyskälään RR-kisojen harjoituksiin: bensa loppui (ajotietokone lopetti yhteistyön) riisuin kypärän maahan ja liftailin, mutta kesti melkoisen tovin ekan auton pysähtymiseen. Kyselin oliko menosuunnassani alamäessä bensa-asemaa, kuski vastasi ei ja toivotti hyvää matkaa. Kyytiläinen sitten hetken autossa miettimisen jälkeen teki tilaa ja tarjosi kyydin tulosuuntani bensa-asemalle noin 1km päähän, mistä olin kertonut. Kanisterin kanssa takaisin liftatessani autot ei pysähtyneet, mutta vihdoin HD-pariskunta pysähtyi, takapenkkiläinen lainasi kypäränsä ja kuski heitti minut pyörälleni ja odotti, että käynnistyi. Palautti vielä kanisterin bensa-asemalle, missä takapenkkiläinen odotti. Lämmin kiitos heille!

Itselläni tuossa viikko pari sitten ajelin Tampere - Turku väliä ja kesken matkan irtosi akun toinen navoista irti. Miksi pyörä muuten käyttäytyy niin kummallisesti, vaikkei minulla siinä mitään erikoisia digitaalijärjestelmiä ole?
withstupid.gif
Onnekseni edessäni oli taukopaikka, mihin pääsin liruttelemalla kytkin pohjassa. Samassa paikassa kaksi mopoilijaa pitivät taukoa ja heiltä sain ruuvimeisselin lainaksi. Kiitokset!
bowdown.gif

Mitä tästä opimme? Se Leatherman on hyvä pitää mukana... Aina?
talktohand.gif

Limiitistä löytyy hätärit, mut jos akku on jostain syystä kiehunut tjsp niin kyl mun kädet toimii. Takuulla jokainen ohiajava tajuaa et apuja olis vailla. Ja joka kerran pysähdyn ja tarjoan apua jos mopo tiensivussa.

Olen itekki aatellu että jos näkyy joku tienvarressa selvästi apua tarvittemassa niin vaikken mikään mekaanikko ite oo, voinhan mä silti pysähtyä ja tarjota vaikkapa työkaluja lainaan jos niistä ois vaikka apua
smile_org.gif

Hiukan epäselvästi taisin rustata, mutta idea selvä..

Aina pysähdyn kysymään, olen autolla tai mopolla; jos suinkin mahdollista. Autolla ei aina mahdollista, jos on duunissa.
Mut mopolla himmaan vauhtia ja olen pelkkänä ?, aika usein tien vierestä viitotaan: ohi vaan. Jos tätä ei tapahdu, pysähdyn. Saattaa olla mukana tarvittava työkalu, tai voipi hakea bensaa, sulaketta tms.

kaverin kanssa oltiin menossa maanantaina jyväskylään niin kaverin pyörästä hävis tehoja ja alko kuulumaan vihellystä. pysähdyttiin hankasalmella yhdelle bussi pysäkille tutkiskelemaan vikaa ja vian löydyttyä niin vieren pysähtyy toinen motoristi ja kysäsee tarviitteko apua. kiitokset vaan herralle, kun pysähty!! emme tarvinneet enää apua vaan saimme itse korjattua vian. Ja vika oli raollaan ollut imusarja... eikun imusarja paikoilleen ja klemmarit kireelle ja matka jatku kohti jyväskylään ja takas ongelmitta..
smile_org.gif

Vaan jäi kyllä "avuntarvitsijoista" paha maku pari viikkoa sitten Oulussa 4-tiellä. Matkapyörällä oli liikkeellä naispari, motarilla olivat pysähtyneet pientareelle ja hätävilkut päällä. Ajoin ohi ja pysähdyin sitten välittömästi, meni noin 100m päähän koska huomasin vasta kohdalla kun itse ajoin vas. kaistaa. Pyörä pientareelle, vilkku oikealle päälle ja lähden kipittämään kohti hätävilkut päällä olevaa pyörää. Kovin kummoiselta hädältä ei vaikuttanut joten matkalla levittelin käsiä kysyäkseni onko hätä, mitään merkkiä en takaisin saanut. Pääsin sitten pyörän luo jolloin juuri olivat lähtemässä liikenteeseen takaisin. Kysyin onko kaikki OK ja kuski vain nauroi ettei mitään hätää, väänsi kahvaa ja lähti.
Kyllähän oikeasti vitutti, kyseessä oli ruuhka-aika moottoritiellä eikä ko. pariskunta missään vaiheessa elehtinyt ettei mun tarvitse motarilla kulkea turhaan. Minun pyörän viereen sitten pysähtyi kolmasti pyörä, kaikille näytin peukkua ja liikkellelähtömerkkiä jolloin lähtivät kättä heilauttaen eli tuskin pahastuivat vaikka stoppasivat. Huom. pysähtyjät olivat kustomeilla ajavia joten tältäkin osin voidaan unohtaa kina kyykky-kustomi.

Back