• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiinnostusta rata-ajokurssiin?

Jospa nimitän sinut ylipäällikön oikeuksillani informaatiovastaavaksemme ja annan hra Lundahlin yhteystiedot ja voitte tuonne sivuille sellaisen osion rakentaa, oma aikani ja mielikuvitukseni ei riitä. Otatko kopin? Riittää K/E -tyyppinen vastaus, kaavakokoelmaa eikä perusteluja tarvita vaikka meidän kummankin alalla ne kovin tärkeitä ovatkin.
Webbi-co-adminin toimenkuvan voisin ottaa vastaan; se ehkä paremmin kuvaisi tehtävää (webbisivujen päivitys/kehitys ja infon jakaminen webbisivujen kautta?), jos sen nyt oiken ymmärsin.
Palkattu. Palkan määräytymisperuste sama kuin allekirjoittaneella. Täräytä allekirjoittaneelle spostia (etunimi.sukunimi(ät)pp.inet.fi, niin välitän teidät kommunikoimaan Mikon kanssa keskenänne ja ilmoitusta sitten kun tiedoitusosio on testauskunnossa.
Mites tämä projekti on edennyt?

Jospa nimitän sinut ylipäällikön oikeuksillani informaatiovastaavaksemme ja annan hra Lundahlin yhteystiedot ja voitte tuonne sivuille sellaisen osion rakentaa, oma aikani ja mielikuvitukseni ei riitä. Otatko kopin? Riittää K/E -tyyppinen vastaus, kaavakokoelmaa eikä perusteluja tarvita vaikka meidän kummankin alalla ne kovin tärkeitä ovatkin.
Webbi-co-adminin toimenkuvan voisin ottaa vastaan; se ehkä paremmin kuvaisi tehtävää (webbisivujen päivitys/kehitys ja infon jakaminen webbisivujen kautta?), jos sen nyt oiken ymmärsin.
Palkattu. Palkan määräytymisperuste sama kuin allekirjoittaneella. Täräytä allekirjoittaneelle spostia (etunimi.sukunimi(ät)pp.inet.fi, niin välitän teidät kommunikoimaan Mikon kanssa keskenänne ja ilmoitusta sitten kun tiedoitusosio on testauskunnossa.
Mites tämä projekti on edennyt?
Sama täällä.

Ja onko se tiedotusportaali jo valmis?

Sitä sinun tarvinnee kysyä tuolta:
"Eli joku (se kuuluisa joku... srra?+moottoriliitto?+rr-uutiset?+jne?) tarjoaisi toimivan, tyylikkään ja valmiin alustan jolle kaikki rr-kuskit voisivat käydä helposti ja vaivattomasti lisäilemässä juttuja, kuvia ja videoita."
Oletko pistänyt ajatusta, koska sen "isä" olet, noille kyseisille tahoille eteenpäin?

Sitä sinun tarvinnee kysyä tuolta:
"Eli joku (se kuuluisa joku... srra?+moottoriliitto?+rr-uutiset?+jne?) tarjoaisi toimivan, tyylikkään ja valmiin alustan jolle kaikki rr-kuskit voisivat käydä helposti ja vaivattomasti lisäilemässä juttuja, kuvia ja videoita."
Oletko pistänyt ajatusta, koska sen "isä" olet, noille kyseisille tahoille eteenpäin?
Ymmärtääkseni sinä pyörit ko piireissä huomattavasti paljon enemmän, joten voit aivan vapaasti adoptoida idean jne.
Eikä tuo edes sinänsä edes ole minun idea; portaalit on sen verran universaali käsite.

Tosin olen hyvin skeptinen sen suhteen, onko ko tahoilla tarpeeksi nuorta verta, jotta idea ylipäätään otettaisiin harkintaan.
Vanhoilla spaduilla kun on lähtökohtaisesti se ongelma että he ajattelevat:"Näin on aina tehty, ja näin tehdään tulevaisuudessakin."

Se on nähty monessa muussakin organisaatiossa, ei pelkästään tämän lajin skenessä:
Homma on urautunut > tehdään asiat vuodesta toiseen samalla tavalla > päädytään vuodesta toiseen samoihin ongelmiin > valitetaan vuodesta toiseen samoista ongelmista > joku huomauttaa asiasta/ehdottaa muutosta > "Älä pasko meidän pesään!" > jatketaan homman tekemistä samalla uralla > jne vuodesta toiseen...
No väärin olet ymmärtänyt, ehkä joskus olen ollut, mutta en ole pariin viime vuoteen noissa hommissa ollut.

Ja toisekseen, kuten tuolla aikaisemminkin jo totesin, niin en itse henkilökohtaisesti usko että tuollainen tuota ongelman ydintä poistaa, koska onglema on syvemmällä ja mikään portaali ei siihen parannusta tuo. Mutta tämä on vain mun mielipide. Näin ollen en näe siinä mitään tolkkua että lähtisin itse viemään jonkun toisen ajatusta eteenpäin omanani, etenkin kun en usko sen "lentoon".

SRRA:ssa on nuorta verta, joka asian voisi omakseen, mahdollisesti, ottaakin. Lajiryhmän ja liiton kohdalla en ehkä pidättelisi hengitystäni myönnytystä odotellessani.

Tai kerhon järjestämä kaikille avoin ajoharjoittelu tilaisuus; kummassa tieto leviää helpommin; kerhon omassa kerran vuodessa päivittyvässä webbisivussa?
Vai orgin foorumin "Muiden järjestäjien tapahtumat"-osiossa jossa esim aihe "MC Muoviluodin ratapäivät 2011" on kerännyt jo 419 katselukertaa vaikka lumet eivät edes ole sulaneet?
MC muoviluodin omien webbisivujen vieraskirjan viimeisin kommentti "Hyvää uutta vuotta 2004 Muoviluodin pojille!!!!".
Tämä siis vain yhtenä esimerkkinä siitä mitä kautta info saavuttaa kohteensa.
On noissa harvemmin päivittyvissä puolensa. Löytää nopeammin omat kirjoitukset vaikkapa 10 vuoden takaa. Masa oli näköjään tuollakin just mun edellä, kuten kisassakin.

Nimi: mza gpz750
Sähköposti: matti.kauppinen@mbnet.fi
Kotisivu: http://koti.mbnet.fi/mursu/masa.jpg
Viesti: Olipa ahvenistolla kivaa... pääsin ekaa kertaa kunnolla radalle. Lisää tämmösiä. Lisää vauhtia. Ja kiitos järjestäjille järjestämisestä.

--------------------------------------------------------------------------------

Nimi: Heebo R1
Sähköposti: heebor1@hotmail.com
Kotisivu: http://www.mp-foorumi.com
Viesti: Kävinpä sitten minäkin tutustumassa sivuillanne. Kiitoksia viimeisimmästä rata-ajopäivästä Ahvenistolla. Tänään olisi taas tarkoitus sinne tulla. Toivottavasti ryysis ei niin suuri, kuin viimeksi. 20 min ajoa 20 min odottelua olisi mukavampi, kuin se 40 min odottelu. Katsotaan kuin käy...

Ja toisekseen, kuten tuolla aikaisemminkin jo totesin, niin en itse henkilökohtaisesti usko että tuollainen tuota ongelman ydintä poistaa, koska onglema on syvemmällä ja mikään portaali ei siihen parannusta tuo. Mutta tämä on vain mun mielipide. Näin ollen en näe siinä mitään tolkkua että lähtisin itse viemään jonkun toisen ajatusta eteenpäin omanani, etenkin kun en usko sen "lentoon".
No väännämpä vielä kerran rautalankaa.
Jos mulle koitit ajatustasi myydä, niin hukkasit aikaasi.

Kuten jo tuolla aikaisemminkin mainitsin: "Kuten alussa jo totesin niin ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää. Esitin vain muutaman huolestuneen kysymyksen ja esitin asioita jotka ainakin tulisi ottaa selville sekä huomioon tuollaista tehtäessä."

Ei muuta kun tekemään, ei sun tartte mulle myydä ajatusta tai selittää asiaa sen enempää. Mä ymmärrän pointtisi, mutta sä et tunnu ymmärtävän mun pointtia. Ei se haittaa.

Jatketaan harjotuksia ja toivottavasti kokeilette tuota portaali ajatusta.

No väännämpä vielä kerran rautalankaa.
Jos mulle koitit ajatustasi myydä, niin hukkasit aikaasi.

Kuten jo tuolla aikaisemminkin mainitsin: "Kuten alussa jo totesin niin ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää. Esitin vain muutaman huolestuneen kysymyksen ja esitin asioita jotka ainakin tulisi ottaa selville sekä huomioon tuollaista tehtäessä."

Ei muuta kun tekemään, ei sun tartte mulle myydä ajatusta tai selittää asiaa sen enempää. Mä ymmärrän pointtisi, mutta sä et tunnu ymmärtävän mun pointtia. Ei se haittaa.

Jatketaan harjotuksia ja toivottavasti kokeilette tuota portaali ajatusta.
No empä enää yhtään ihmettele että susta ei saa mitään tolkkua:
"Mikään portaali ei siihen parannusta tuo, ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää"
Jumalaut, Paavo Väyrynenkin ois kateellinen moisesta, ehkä jopa hieman hämillään.
biggrin.gif

Emme "me" ole edelleenkään mitään portaalia tekemässä koska minä en edelleenkään kuulu "meihin":
Edelleenkin:
Voi luoja sä oot ihmeellinen tapaus.

Irrottelet sanomiani kahdesta _täysin_ eri asiasta.

Kommentoin että idea on ok, sen kun touhuatte, mutta mulle et sitä saa myytyä. Tuo portaali on varmasti toimiva juttu, tietyin varauksin, joita jo aikaisemminkin mainitsin.

Tuo on sitten ihan eri asia kuin se että mitä tuo portaali korjaa ja mitä ei, se että kun kuljettajien ja tiimien omassa tekemisessä ja tiedottamisessa on jo parannettavaa sekä korjattavaa, niin sitä ei todellakaan mikään portaali korjaa, vaan se asennemuutos lähtee jokaisesta itsestään.

On erittäin hassua että sä jaksat vääntää ja yhdistellä mun sanomia niin että niistä saadaan ihan kokonaan erilainen käsitys kuin mitä meikäläisen alkuperäinen ajatus on ollut. Ilmeisesti en osaa kirjoittaa.

Olisko Facebookiin perustettavasta ryhmästä apua? Ainakin sinne olisi helppo laittaa materiaalia tulevista kisoista, tuloksista, kuvia yms. ja uutiset tulisivat automaattisesti kaikille kiinnostuneille.

En ainakaan äkkiä löytänyt moista ryhmää.

No empä enää yhtään ihmettele että susta ei saa mitään tolkkua:
"Mikään portaali ei siihen parannusta tuo, ihan ok idea, en sitä täysin tyrmää"
Jumalaut, Paavo Väyrynenkin ois kateellinen moisesta, ehkä jopa hieman hämillään.
biggrin.gif

Emme "me" ole edelleenkään mitään portaalia tekemässä koska minä en edelleenkään kuulu "meihin":
Edelleenkin:
Oletko syönyt aamulla lääkkeet? Tunnetko olosi hyväksi?

Mikä ihmeen vimma taas pukannu päälle? Ota paperipussi ja hengitä siihen.

Olkoot portaali millainen tahansa, ei sinne mitään tule jos ei kuskeja napostele kirjotella. Jos portaali olis mihin kirjotella niin kait sitten vois jotain napostella kirjotellakkin sinne jotain. Yksinkertaista...

Olisko Facebookiin perustettavasta ryhmästä apua? Ainakin sinne olisi helppo laittaa materiaalia tulevista kisoista, tuloksista, kuvia yms. ja uutiset tulisivat automaattisesti kaikille kiinnostuneille.

En ainakaan äkkiä löytänyt moista ryhmää.
Facebookissa nyt on helppoa "tykätä" eri kuskien touhuista. Sen jälkeen ne kivasti näkyvät omalla etusivulla sitten.

nim. Any10 racebookin ja Ice1Racingin seuraaja. Muista ei ole edes tietoa onko sielä mtn. Kuskeja kyllä on mutta ei ns. kisasivuja/tallisivuja...

On harvinaisen kaukana rata-ajokurssin asiasta btw...

Portaali aiheuttaa asennemuutoksen?

Ajatus ja tarkoitus on hyvä ja ei siinä mitään pahaa, mutta tuohon on pakko vastata laulun sanoin:

Dream on
tounge.gif

edit: poistettu lainaus, kun se ei toiminut

Jos et ymmärrä tuota yksinkertaista menestyksen edellytystä, niin jatka elämistäsi unimaailmassasi.  
wink.gif
Jos et(te) ymmärrä topicin aihetta, niin voin kertoa sen käsittelevän pääsääntöisesti rata-ajokursseja ja tarkemmin yksilöitynä niitä, joita me järjestämme. Puroaho vastaan Partanen -topic tai yleinen keskustelu kilpakuskien nettisivuista voitaneen perustaa erikseen. En ole varma onko sen tarpeellista olla edes täällä ratapuolella, mutta jos on, se ei ole minulta pois. Sensuuria kun täällä kerran harjoitetaan, niin nuo aiheeseen liittymättömät voitaneen tästä topicista poistaa.

Kiitän.

Jukka

sanoi:
Otetaampa esimerkiksi facebook, ja sen tärkein ominaisuus/ominaisuudet:
1. Statuspäivityksien tekeminen on erittäin helppoa.
2. Statuspäivitykset näkyvät automaattisesti yhdellä sivulla.

Siinäpä se.

Jos et ymmärrä tuota yksinkertaista menestyksen edellytystä, niin jatka elämistäsi unimaailmassasi.  
wink.gif

Jatkan mielummin elämistäni todellisessa maailmassa kuin virtuaalimaailmassa, facebookista yritän pysyä erossa jos vain mahdollista. Olen ilmankin menestynyt ihan kohtuullisesti...

Toki helppo ja kaikkialla näkyvä päivitys olisi jees, mutta missasit - kuten lähes aina - pointin. Asennemuutos ei lähde portaalista, vaikka kuinka toimiva olisikin, kun kysymys on siitä että kohderyhmää ei kiinnosta/huvita tms. päivitellä kuulumisiaan.

Vai oletko jo mennyt niin pitkälle, että olet selvittänyt syyt, miksi kukaan ei päivitä kuulumisiaan, edes toimittajan niitä kysellessä...

thumbs-up.gif

Ja Jukka hei, ei mahda mitään kun päivitykset tänne on helppoja ja näkyvät automaattisesti tällä sivulla. Koukuttavaa, asenteeni on muuttunut...  
tounge.gif

Ja Jukka hei, ei mahda mitään kun päivitykset tänne on helppoja ja näkyvät automaattisesti tällä sivulla. Koukuttavaa, asenteeni on muuttunut...  
tounge.gif
Eipä se mitään. Onhan näitä sivujuonteita sinällään ihan hauska seurata. Ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita. Toiset ovat lahjakkaita ajamaan, näkevät sen eteen paljon vaivaa ja tulevat siinä hyviksi. Heitä ei kiinnosta tai heillä ei ole aikaa tahi osaamista nettisivujen päivitykseen, portaalien rakentamiseen tai lässyttämisiin näillä foorumeilla. Heidät löytää usein tulosluetteloiden kärkipäästä.

Sitten on erikseen ne joilla on näkemys vähän jos johonkin ja osaamista etenkin tietokonepuolella. Heitä ei näy kovinkaan usein urheilukilpailuiden tuloslistoissa, ei ainakaan kärkipäässä. En tiedä miksi, mutta en hämmästykäään.

Itse en totaalisesta kädettömyydestäni johtuen kuulu kumpaankaan suuresti ihailemaani ihmisryhmään, joten tyydyn järjestelemään vaikka näitä rata-ajokursseja. Osaa ne tuntuvat kiinnostavan vaikka tarjolla olisi toki syvällisempääkin tietoa pyörän säädöistä, esim. tältä forumilta. Toki fuusioenergiastakin on kiva jutella, mutta kun se nyt ei oikein sähköä vielä pistorasioihin tuota, niin osa keskittyy vaikkapa ihan halkolämmitykseen, kuten allekirjoittanut ja Pennoista pienempi ja suurempi tai nuorempi ja vanhempi, nopeampi tai hitaampi, miten sitten halutaankaan keskinäinen marssijärjestyksensä määrittää.

Jatkakaahan vääntämistänne. Yritän uusia mielenkiintoisia vääntöjä odotellessa opetella kirjoittamaan tämän saman ruotsiksi ja englanniksi. Det är också viktigt?

Jukka

sanoi:
Kyllä, olen täysin samaa mieltä kanssasi; nykyisellään kohderyhmää ei kiinnosta päivitellä kuulumisiaan (koska niitä ei kukaan lue/ne ei saavuta yleisöä)

Esim. uusimman tai toiseksi uusimman Biken Partasen kolumnista voisi päätellä, että tietoa ei vain kiinnosta jakaa. Riippumatta siitä kuinka helppoa se on ja kuinka paljon se tavoittaa yleisöä...

sanoi:
Kyllä, olen täysin samaa mieltä kanssasi; nykyisellään kohderyhmää ei kiinnosta päivitellä kuulumisiaan (koska niitä ei kukaan lue/ne ei saavuta yleisöä)

Esim. uusimman tai toiseksi uusimman Biken Partasen kolumnista voisi päätellä, että tietoa ei vain kiinnosta jakaa. Riippumatta siitä kuinka helppoa se on ja kuinka paljon se tavoittaa yleisöä...
Partanen taas kyselee vääriltä tyypeiltä. Olisi soittanut mulle, mä olisin kertonut kuulumiseni. No, toinen toimittaja soitti ja kyseli ja minä kerroin. Saat lukea sitten painetusta sanasta toukokuussa mitä kuuluu ja vähän kukkuluuruu. On kuvia ja kaikkea.

Kysyttiin harrastuksen alkuajoista. Teki mieli laittaa yksi kuva, arvaat varmaan minkä olisin pistänyt. Talvisaloa ja laskuhumalaa kunnioittava kuva harrastusaikojemme alusta. Se oli sitä aikaa kun olin nuori, komea, nopea ja taitava. Nyt olen j(ukk)a, kohta kampauksenkin perusteella.

Jukka

Back