• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kiinnostusta naisten rata-ajopäivään/koulutukseen?

Ok. Sopiva hinta olis ollut 80 euroa, mutta paikalle olisin tullut vähän korkeammallakin hinnalla, kunhan olisi alle sadan euron jäänyt.
Erittäin suuri harmi jos se kerran 40-50 eurosta jää kiinni, koska varsinkin alottelijalle tosta olisi varmasti todella suuri hyöty. Ei pelkästään sen kyseisen päivän aikana, vaan koko kauden ratapäiville olisi jopa täysin eri lähtökohta. Siihen verrattuna toi muutaman kympin pihistely on aika huono veto.

Mutta toki, jos sinulla on jo täysin "selvät sävelet" tulevalle kaudelle, eli tiedät mitä teet ja miten, niin sitten tuo muutaman kympin pihistely ei haittaa yhtään.

Ok. Sopiva hinta olis ollut 80 euroa, mutta paikalle olisin tullut vähän korkeammallakin hinnalla, kunhan olisi alle sadan euron jäänyt.

Tuossa aloitusviestissä mainittiin, että sadasta kiinnostuneesta vain 10 tulee paikalle. Tämä nyt vaan sattuu olemaan syy siihen, miks mä kuulun tuohon 90 prosenttiin.

Ja Kriisi, huomasin kyllä ruhtinaallisen 10 tunnin ajoajan, mutta aloittelijana en sellaista pysty hyödyntämään. Viime kesänä opin, että 6 tuntia radalla alkaa olla tarpeeksi mulle. Sen jälkeen keskittyminen huononee ja riski hajoittaa itsensä tai pyöränsä kasvaa.
Ajoharjoittelupäivän (klo 13-20) hinta paikan päältä ostettuna on 65 euroa kaudella 2010. Ratavuokra pitää maksaa myös väliltä klo 10-13. Oletetaan, että hinta olisi 80 euroa ja osallistujia 15. (80-65)x 15 = 225 euroa.

Ratavuokra on reilut 200 euroa tunti. 3 x 200 = 600 euroa. Tuolla kaavalla tappio jo pelkästään ratavuokrasta 400 euroa.

Jasmin ja muut kouluttajat eivät pelkästään opettamisen ilosta saavu paikalle ja maksa matkoja omasta pussistaan (asuvat Jyväskylässä), joten jotain korvausta pitää myös kouluttajille maksaa.

On hieman eri asia järjestää 50-150 hengelle tapahtuma jota katsoo päältä muutama ihminen silloin kun ehtivät kuin tapahtuma jossa jokainen saa yksilöllistä opetusta. On myös eri asia järjestää tapahtuma Alastarolla kuin Botniaringillä tai Kemoralla.

Sukupuolesta riippumaton ratakoulutuspäivä x 2 Botniaringillä (huomattavasti halvempi rata) meni kaupaksi muutamassa tunnissa hintaan 300 euroa/koulutettava.

Meillä on myös tarjolla aivan tavallisiakin ajoharjoittelupäiviä joissa neuvotaan jos ehditään. Tässä kuitenkin annetaan yksilöllistä opetusta (3-5 koulutettavaa/kouluttaja).

Jos tuotteelle ei ole kysyntää, sitä ei tarjota. Sinällään hyvin yksinkertaista. Nyt testataan onko kysyntä todellista vai vain nettikeskustelujen tasolla olevaa.

Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry

Harmilloista, että meni päällekkäin HelRC:n ajoleirin kanssa. Muuten olisi voinut lähteä lähiradalle tutustumaan uuteen pyörään ja säätämään sitä rauhassa sekä tietysti kuulemaan hyvät vinkit ja neuvot omaan ajamiseen.. Jos HelRC:n ajoleiri jäisi jostain syystä väliin niin sitten toki harkinnan arvoinen paikka
smile_org.gif

Jee!  
062802jumpie_prv.gif
Kävin ilmoittautumassa. Suuret kiitokset tällaisesta madollisuudesta  
bowdown.gif

P.S Saako rahat takas jos ei meno kurssin jälkeen näytä tuolta?  
smile_org.gif
Ei, mutta liikennevakuutus tarjoaa naulat ja ketjut ja yhdistys konvehtirasian ja kukat jotka sitä yrittäessään epäonnistuvat.

http://www.mp-foorumi.com/gallery....b8c.jpg

Mikäli riittävää määrää naiskuskeja ei ilmoittaudu, niin maksaneilta tiedustellaan a) haluavatko rahansa takaisin b) ovatko mukana jos otetaan mukaan myös miesryhmiä. Tappiollisena tuollaista ei kannata järjestää ja kuten aiemmassa viestissä jo totesin, niin ratavuokra ei ole ainoa kustannus.

Kyseessä siis ei ole tilaisuus jossa istuskellaan vertailemassa ajovarusteiden värin sopivuutta pyörään ja käydään välillä vähän kaartelemassa vaan kurssista jossa osallistujat opetetaan käsittelemään pyöräänsä. Jos joku pystyy vastaavan kurssin järjestämään halvemmalla, niin mielelläni ottaisin tiedon vastaan ja kävisin tutustumassa kuinka se tapahtuu, sillä aina oppii kaikkea uutta, niin motoristina kuin tapahtumien järjestäjänä.

Halvempi versio on tarjolla sitten iltapäivällä klo 13-20 jolloin ajoharjoittelupäivän hinta on paikan päältä ostettuna 65 euroa ja ennakkoon vähän vähemmän. Siellä henkilökohtaista koulutusta ei juurikaan ehditä antamaan ja radalla on himppasen enemmän porukkaa treenaamassa.

Jukka Relander
Puheenjohtaja

Itselläkin taitaa tuo pohjanmaa kutsua kun pääsisi 5 päivää (HelRC Botnia + Org Kemora) siellä putkeen ajelemaan. Harmi todella että menevät päällekkäin, mutta elämä on valintoja.

Hintahan on normaalin EAKin tasoa, joka on myös satkun paikkeilla muistaakseni. Mielummin mun mielestä yksi kunnollinen kerta jossa saa neuvoja, kuin että käyn kolme kertaa yksinäni tekemässä omia virheitäni ja ihmettelemässä, että mikä tökkii. Mutta kukin tietty itse päättää mihin haluaa rahansa laittaa. Itse olen valmis maksamaan harjoittelun laadusta koska määrä on rajallinen.

Hintahan on normaalin EAKin tasoa, joka on myös satkun paikkeilla muistaakseni. Mielummin mun mielestä yksi kunnollinen kerta jossa saa neuvoja, kuin että käyn kolme kertaa yksinäni tekemässä omia virheitäni ja ihmettelemässä, että mikä tökkii. Mutta kukin tietty itse päättää mihin haluaa rahansa laittaa. Itse olen valmis maksamaan harjoittelun laadusta koska määrä on rajallinen.
Ahvenistolla viikonloppuhinta on 120 euroa/osallistuja, arkipäivinä 110 euroa. Alastarolla arkipäivänä 120 euroa, viikonloppuna 130 euroa.

Kannattaa myös muistaa se, että koska kyse on koulutustoiminnasta ja siten kilpailee elinkeinonharjoittajien kanssa (esim. autokoulut  ym.) hintaan sisältyy 22 % alv. Ilman arvonlisäveroa 120 euron hinta olisikin jo alle 100 euron. Ja alv:n lisääminen koulutustapahtuman hintaan ei ole vapaaehtoista. Sen voi joko lisätä itse tai sitten verottaja hoitaa sen jälkikäteen bonuksineen. Hintavertailua tehtäessä kannattaa myös selvittää sisältyykö hintaan alv vai ei.

Tuosta voi verrata hintaa vastaavaan kurssiin (osallistujamäärä/kouluttaja, sisältö, sijainti): http://kotisivukone.fi/files....5-7.pdf

Jukka Relander
Puheenjohtaja

Ihan yleisesti ottaen ajoharjoittelussa niinkuin kaikessa muussakin treenaamisessa kannattaa panostaa myös laatuun eikä aina vain määrään.

Sitten kun oma ajaminen on laadukasta, saa aikaan enemmän pienemmällä määrällä.

Hyvät neuvot ja oikeiden asioiden oppiminen heti harjoittelun alussa säästää vaivaa, aikaa, rahaa, hermoja jne.

Jokaisella on mahdollisuus kuitenkin onneksi valita mitä haluaa saavuttaa ja kuinka sen haluaa tehdä.

Kyseinen naisten ratapäivä on peruuttu mitättömän todellisen kiinnostuksen vuoksi (1 kiinnostunut).

Ajoharjoittelut normaalisti 15-16.5.2010 klo 10-20. Lippuja voi käydä ostamassa nyt: http://www.mp-tuki.fi/kauppa/liput/tuotteet.php

Alastaro tunnetusti suosittu, joten kannattaa ostaa liput etukäteen, muutoin voi jäädä paikka saamatta.

Ne jotka eivät Alastarolle pääse, tarjolla on Kemoralla lauantaina 15.5 YCC:n kisat + samaan aikaan autokilpailut.

Taisi HelRC:n leiri rajoittaa osallistumista oikeasti ratakiinnostuneilta naisilta... Mut jos joku haluaa rata-opastusta, niin kyllä orgin koulutusryhmissä on aina ollut erinomaista opetusta aloitteleville ratailijoille
thumbs-up.gif
.

Aika nopeesti peruttiin koko homma.? Olisin oman emännän sinne laittanut ja jopa maksanut. (olisin itse säästynyt ohjaamiselta )

Back