• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kierrätystä kokoontumisissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KawaGT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olinpa tuossa viikonloppuna Kokossa ja kyllästyin siihen jatkuvaan koneiden kierrätykseen. Mitä järkeä on kierrättää kylmää konetta rajoittajaan asti? Olipa siinä lähellä pari möhkö-Kawaakin, joita kierrätettiin jatkuvasti. Lähellä oli myös porukka, joka poltti rengasta vesivanerilevyn päällä. Onneksi rengas ei stopannut, koska silloin vanerilevy olisi muuttunut todella pahaa jälkeä tekeväksi giljotiiniksi. Ja sitten se yksi järjen jättiläinen, joka oli erittäin ihastunut liekkeihin, jotka tulivat kisaputken päästä. Olenkohan tullut liian vanhaksi, kun en oikein ymmärrä tälläistä huvia? Todellisuudessa ne perintökalleudetkaan eivät kasva yhtään vaikka miten kierrättäisi konetta! Onkohan noiden hemmojen henkinen kehitys pysähtynyt jossakin 5 ikävuoden paikkeilla? No, tietysti jokainen harrastaa tavallaan, mutta ainakin minulle moottoripyöräily on ihan muuta: uusiin paikkoihin ja ihmisiin tutustumista, maisemien ihailemista yms. Onneksi kuitenkin nämä kierrättäjät ovat vielä aika pieni vähemmistö ainakin niissä kokoontumisissa, missä minä käyn.

kaikki sutii tavallaan vaikka mitä sanois, ja hyvä niin! antaa kaikkien kukkien kukkia
wink.gif

Joskus tuo huudattaminen kieltämättä ärsyttää pitkittyessään
pikkutunneille. Kuitenkin kukin taaplatkoon tyylillään - ja vastatkoon
seurauksista. Kokoontumisen järjestäjille voi vihjaista asiasta ja
kyllä niitä avaimia joskus takavarikoidaankin. Ja syystä (kierrättäjän /
kuminpolttajan oman - ja muiden - turvallisuuden vuoksi).

Ja sitten se yksi järjen jättiläinen, joka oli erittäin ihastunut liekkeihin, jotka tulivat kisaputken päästä.

Ota seuraavalla kerralla makkara tikun nokassa mukaan ja mene
mukaan tulille...
wink.gif

Itseäni myös (customistina) ärsyttää tämä tapa testata ensimmäisenä paljonko kone kiertää/ kysyä paljonko kulkee, vaikuttaisi olevan tärkempiä tekijöitä sivulliselle. Ja jopa ammatikseen kuorma-autoa/rekkaa ajavat henkilöt jotka varmasti näkevät useita motoristeja tien päällä päivittäin, ja näkevät että customistilla ja joillakin kyykkypyörä kuskeilla on silmin havattava ero ajotyylissä. Luulisi vähintäänkin heidän tietävän että:
a) Kylmää konetta EI saa "ryntäyttää"

b) Custom pyörä on tarkoitettu "nautiskelevaan" ajoon

ja tuon "joillakin" sanan  lihavoinnin tarkoituksena on korostaa sitä tosi seikkaa että en pidä kaikkia kyykkykuskeja kaahareina
sport05.gif
buttrock.gif

varoituksen sananen kaikille joita ei rajoittajan sulosoinnut kiinnosta. älkää vaan lähtekö b-weekendiin
biggrin.gif

varoituksen sananen kaikille joita ei rajoittajan sulosoinnut kiinnosta. älkää vaan lähtekö b-weekendiin
biggrin.gif
Juuri näin. Sinne he nimenomaan saavatkin kokoontua. Kyllähän se v*tuttaa ja joskus vähän pelottaakin, kun vaikkapa teltan vieressä aletaan kierrättää konetta ja itse on mennyt jo nukkumaan...(niinkin voi kokkarissa käydä...
tounge.gif
). Kyllähän se möyryyttäminen on kokkareissa yleistä, mutta hei, rajansa kaikella (viitaten kestoon ja kellonaikaan!), vaikka se hienolta kuullostaakin (ainakin mouruuttajan omaan korvaan
wink.gif
)

Samoilla linjoilla muuten, mutta kyllä yhtä 750 Ducatia piti käydä ihan vieressä kyttäämässä! Oli se niin kauniin kuuloista vaikka rajoitin alle 10.000 rpm...
tounge.gif

Näin kyllä Kokossa, kun yhtä kawan kyykkyä työnnettiin pakun lavalle. Liekkö kierrättäminen kilauttanut koneen??

Ymmärrän yskän.

Kyllähän se vituttaa pienessä pöhnässä oikasta ittensä rankan päivämatkan jälkeen kun joku paikallinen valenttiino haluaa keskellä yötä esitellä puolionton tarvikeputkensa äänentoistoa ja jälkipolttoa.
Samanlaisia kovaakiertäviä singereitä kun on maailma täynnänsä, joten siinä ei edes kovin erikoisesta, saatikka nautittavasta häppeningistä ole kyse. Joskun olenkin toivonut, että yöllisellä valenttiinolla rajoittaja pettäisi!
tounge.gif

Ja ei V2:n papatus öisin sen nautittavampaa ole. Sama kuin pelikortin läpätys pikkuskidin fillarin pinnoissa. Kovempana vain.
wink.gif

Niimpä, kokkareissa on meitä moneksi ja kyllähän pimenevässä kesäillassa monsterikoneen rouhea karjaisu saa mielen aina herkistymään ja silmäkulmankin kastumaan...

Mutta elekää paukutelko sillonku muut elvyttää itseään!
062802moto_prv.gif

Tässä yksi ei-ymmärtävä lisää
nixweiss.gif
Tuossa kun takasenkin vaihdatutin, niin kaveri oikein kahteen kertaan kysy ettenkö tosiaan ota vanhaa mukaani. Kuulemma lähes jokainen haluaa vanhan kumin mukaansa, mitä sitten sillä tekevätkään - kotipihalle 17" kukkapenkkejäkö
tounge.gif

Kukin tallatkoon tavallaan - kunhan tekee sen täydessä ymmärryksessä myös tekonsa mahd. seurauksista ja uskaltaa myös vastata niistä - mutta itse olen tuohon rauhallisen matkantekoon sen verran
inlove.gif
että seuraava fillari voinnee tulla jopa custom-ryhmästä
lookaround_orig.gif

Mun mielestä kuuluu asiaan! pitää olla vähän jokaista tyyliä mukana ... tulee vähän jännitystä ja vipinää.
buttrock.gif

Kyllä sen kaikki kokkareihin lähtevät ihmiset tietää mihin ovat lähdössä... sen kierrättämisen ja rajoittimeen paukuttelun paikka ja aika ei vaan aina natsaa toisten ihmisten mielipiteisiin... ja en usko että kukaan panee pahakseen jos menee ja huomattaa kellon ajasta ja touhun laadusta. ja jos ei ymmärrä vihjettä niin sitten kiskasee sopivalla välineellä käkättimeen niin eiköhän se touhu rauhoitu... Tai mistä mä mitään tiiään...
062802jumpie_prv.gif

Kierroksia koneeseen vaan pakkasella, niin ei tarvii niitäkään kuunnella sit kesällä, sitä kenekään persaus kestä et kone menee monta kertaa kesässä pelkän idioottimaisuuden takia rikkeeks ..  
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
kyl meitä on NIIN moneen junaan huh ... ei kun antaakaa vaan kiertää  
kaboom.gif

Rottarallissa oli aikoinaan ymmärretty yskä ja miehiset tarpeet: paikalle tuotiin järjestäjien puolesta ryntäytyssimulaattori! Kyseessä oli ilmeisesti kuussatasen Fiatin mojoottori apulaitteineen, jonka kupeeseen oli lisätty moottoripyörän kahvat! Siinä sitä sai sitten käydä kukin vuorollansa rääkkäämässä, kunnes järjestäjät veivät sen poies. Fiuden karjunta tosin tuskin herätti samanlaista värinää kuin esimerkiksi Ducatin jytinä, mutta hauskaa tuntui jengillä olevan...

biggrin.gif

Kyllä KawaGT asiaa kirjoitti. Sitä on tosiaan vissiin jo niin vanha, ettei enää ymmärrä tai muista, mitä hienoa on kuunnella piljoonan kierroksen pauketta keskellä yötä..? Eikö siitä maantiellä saa tarpeekseen?

Varsinkin kun pitää paikkansa, mitä JIMJAK kirjoitti: "Samanlaisia kovaakiertäviä singereitä kun on maailma täynnänsä, joten siinä ei edes kovin erikoisesta, saatikka nautittavasta häppeningistä ole kyse."

Kai sitä vaan jokainen natiainen kuvittelee, että juuri hänen raaserinsa äänet ovat nyt maailman tykimmät.. ..ihan niin kuin jokainen teinicorollakuski kuvittelee mökäpönttöjään kylän kovimmiksi.. hoh hoijaa...
cool.gif

Eli en minä niin kauheasti tuota hommaa tuomitse, ihmettelen vaan, mikä siitä tekee niin juhlavaa..
omg.gif

Näin Kokossa myös sellaisen tapauksen, joka valitti suureen ääneen kierrättämisestä, tyyliin "en tajua mitä järkeä tuossa on!". No, sattumalta lähellä alettiin kierrättämään erästä pyörää, niin tää henkilö juoksi viereen ja alkoi anelemaan, että saisi koettaa, miltä kahvan kaakkoon vääntäminen tuntuu...  
idea3.gif
Juupa-juu.

Itse olen aina vastustanut lähinnä pitkään ja yö myöhään kierrättämistä, etenkin omalla pyörällä. Mutta Kokossa haksahdettiin (ihan vaan lyhyesti ja alku illasta ja vain tämän kerran) kolmen Akran voimin pieneen "kuorolaulantaan". Kymmenkunta ihmistä tuli paikalle oikein odottelemaan, kun LÄMMITETTIIN eka konetta. Ei voi mitään, mutta kyllä oli soundit kohdillaan.  
bowdown.gif

Ja jopa ammatikseen kuorma-autoa/rekkaa ajavat henkilöt jotka varmasti näkevät useita motoristeja tien päällä päivittäin, ja näkevät että customistilla ja joillakin kyykkypyörä kuskeilla on silmin havattava ero ajotyylissä. Luulisi vähintäänkin heidän tietävän että:
b) Custom pyörä on tarkoitettu "nautiskelevaan" ajoon
Aha!

a) kyykky on tarkoitettu "nautiskelevaan ajoon"

b)customi kainaloiden kuivattamiseen  
biggrin.gif
tounge.gif

Kyllähän se välillä v*tuttaa kun sitä konetta on huudatettava koko yö. No onneksi ne ei täällä haise yhtä pahalle kuin Jögevassa.  
smile_org.gif
wink.gif

Näillä tapahtumilla on vaikutusta kokoontumisten valintoihin. Kaikissa ei väännetä hanaa kaakkoon koko yötä ja muutaman tunnin saa YÖLLÄ nukutuksikin.
ghostface.gif

Päivällä kierrättäminen vielä menee, kun antaa toisten nolata itsensä, mutta öisin osa haluaisi jo nukkua. Etenkin, jos edessä on pitkäkin kotimatka.

Tässä on sekin puoli, että usein ralleissa teltta-alueet saattavat olla todella ahtaitakin, jolloin kierrättämistä ja kuminpolttoa seuraavat pakokaasut ja kuminkäry ovat lähimmissä teltoissa. Kumpikin artikkeli on todella myrkyllistä.

Itse olen ollut paikalla, kun kuminpolton seurauksena sula kumi ja teräsvyön sirut lensivät läheisiin ajoneuvoihin. Myös kuminpolttajan omat kalustotappiot olivat näyttävää sorttia.

Jos sitä mopoa ei saa ajossa kiertämään, niin kannattaa seuraavaksi laittaa jokin pienempi ja tehottomampi...

Back