• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kevyita tehokkaita pyöriä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sv86
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
BMW F 800 R j Ducati 696+ ovat 170 kg:n pinnassa. Kumpaankin saa pikkupleksin, josta on uskomattoman paljon hyötyä. Nyssykät kulkevat molemmissa ja bemuun saa laukkusarjankin. Yksi kevyt ja
hyvä vaihtoehto, joka ei ole kyykky, on BMW:n F 650 Gs " enduro ", joka matalammalla satulalla on jotain 76 cm korkea ja painaa sekin alle 200 kg reilusti. Noista jaappanilaisista en tiedä, saattaa helmiä olla sielläkin. Itse kävin vieraissa, mutta totesin Ducatin olevan merkkini. Toisaalta lienen jonkin asteen masokisti, kun autoilenkin Land Roverilla vaikka Mesekin olisi talossa.
Noissa ei taida olla missään sen enempää, jos sitäkään, tehoja mitä tuossa divarissa
baaa.gif

suzukin gsxf:t on nuhapumppuja kaikinpuolin. En suosittele. Siinä ei saa mitään parannusta diversioniin verrattuna.

Matkapyörät ovat isoja, tehokkaita ja niillä on mukava ajaa matkaa, mutta siihen se jääkin.

Sporttipyörät ovat pieniä ja tehokkaita ja niillä on mukava ajella kaikkialla  
wink.gif

Hyvää matkapyörän ja sportin sekoitusta ei olekaan. Se tehdään sportista itse. Tosin 90% kyllä kestää ranteet, perse ja selkä vetää matkaa myös sillä sportilla (vanhukset ja vammaiset sitten erikseen).
Ehdotinkin ihan ensimmäisessä postauksessa sitä mopoa millä sinä ajat, mut kun piti olla kyykyn ja matkan väli, niin siirryin R:stä F:ään....
biggrin.gif

eli kannattaa hommata joko Hayabusa tai kiloGikseri; just hyviä pyöriä divari-yammun jälkeen ja sopii hyvin tollaiseen jokapäiväiseen ajoon eiks jee.
Tai sit joku omenapora jota voi vinguttaa tuolla kolmentoistatonnin kohdilla että saa kulkua ja täpinöitä, ohituksissa sitten pudottaa kutoselta kakkoselle, tai saattaa kolmonenkin riittää, jotta pääsee kunnolla tehoalueelle ja turvallisesti ohi
smile_org.gif

Pyörä saisi mielellään painaa alle 200kg, tehoilla ei tarkempaa merkitystä kuin että mielellään enemmän kuin tuossa 600 divarissa... Pyörän malli saisi olla jotain matka- ja kyykkypyörän väliltä.
Tarkalleen noihin sopiva + vieläpä samaa merkkiä = Yamaha TRX850. Budjettikaan ei tuosta repeile. Hyvän saa alta 4te.

http://www.nettimoto.com/806811

Mun entinen. Isoa huoltoa (tulpat, venttiilien säätö yms.) vailla (ellei ole tehty). Vuosi hiukan öljyä mun aikana, mutta sekin korjattavissa käsittääkseni suht helposti huollon yhteydessä. Tuon kun tinkaa 3500e ja huolto päälle niin alle 4te:lla saa n. 90hv/90nm ja n. 200kg painavan hyväluonteisen ja ketterän pyörän. Niin ja kauniin.

(Käytännössä olen ainoa suomalainen omistaja, joka on ajanut pyörällä, ostaessa n. 24tkm ja myydessä n. 42tkm, hollannissa ollut uudesta yhdellä.)

Ja ei, en tunne / tiedä tuota firmaa mistään, ei ole kytkyjä sinne, eikä tuo mennyt minulta tuonne vaan vaihdossa yksityiselle. Jäänyt vaan tunnesidos  
biggrin.gif
tuohon TRX:ään ja haluaisin sille hyvän uuden omistajan...

Missä pyörässä on muuten paras tehopaino suhde tänäpäivänä?

Tarkoitan tällä siis tehtaan ilmoittamien lukujen perusteella.
Vieläkö tonninen kikseri on keulilla?

Missä pyörässä on muuten paras tehopaino suhde tänäpäivänä?

Tarkoitan tällä siis tehtaan ilmoittamien lukujen perusteella.
Vieläkö tonninen kikseri on keulilla?
No ei o.
Tehtaan ilmoituksissa on hyvin paljon eroa varsinkin painon osalta. Myös tehoissa oli ennen, kun jotkut ilmoittivat ram-air-tehon ja mittaustapakin oli mitä sattuu.

Voisi olla Bimmeri tai Ducati keulilla ihan objektiivisesti arvioituna, jos kuskin paino jätetään pois? (Desmo RR:llä eräs ilmoitettu lukupari 197.3 hp / 171 kg, tosin totuus on vähän huonompi)

eli kannattaa hommata joko Hayabusa tai kiloGikseri; just hyviä pyöriä divari-yammun jälkeen ja sopii hyvin tollaiseen jokapäiväiseen ajoon eiks jee.
Tai sit joku omenapora jota voi vinguttaa tuolla kolmentoistatonnin kohdilla että saa kulkua ja täpinöitä, ohituksissa sitten pudottaa kutoselta kakkoselle, tai saattaa kolmonenkin riittää, jotta pääsee kunnolla tehoalueelle ja turvallisesti ohi  
smile_org.gif
Mulla pyörässä riitä kierrokset edes tuonne saakka ja silti pääsen vitosella jo ohi...joillekkin vain ei mikään riitä.

Itse olen tuon Ducati 696+ kannalla.

Tarkennettujen speksien puolesta ehdottaisin Honda CBR 600F. Ajelin sellaisella 20000km kaikenlaista ajoa ja toimi oikein hyvin kaikkialla. Ulkonäöstään huolimatta pyörä ei ole kovin sporttinen verrattuna nykyisiin 600 kyykkyihin. Voimaa riittää pyörässä todella hyvin kunhan antaa koneen laulaa.
Tarjontaa käytetyissä on paljon.

Vähänhän tossa on se kun näitä hyviä pyöriä on ihan sikana. Tosi paskoja tuolla on aika vähän, ja niillekin löytyy faninsa.

Melkein sanoisin et tutustuu markkinoihin rauhassa ja ehkä sitä kautta selkeytyy se mitä haluu tehdä, mitä haluaa pyörältä sitä tehdessään, katsoo lompakosta paljon se sais maksaa, miltä haluu et se näyttää ja kuulostaa, ja sit kerää näistä uudemmat kriteerit pyörälle.

Muuten käy vähän niinku tässäkin käy että ehdotetaan aika todella laajalta skaalalta mitä erilaisimpia ratkaisuja. Nytkin on kura/adventurepyörää, nakupyörää, kilogixeriä, hayabusaa, pienempää matkapyörää - noista riittää valitsemista
biggrin.gif

600 hornet ? Esim. sinisenä ja pikkupleksillä + vakioputkella hyvänäköinen sivistyneillä äänillä.

Back