Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo ongelma on kyllä todellinen ihan jokaisella kyykyllä...Jotka ei Millellä ole ajanut, eivät tiedä että tämä keulimis
"ongelma" on todellinen. Itsekkään en keulimisesta pidä koska
on ollut muutamia läheltäpiti tilanteita mennä selälleen. Ykkösellä ei todellakaan pysty avaamaan kaasua, keula nousee n. 5,5-6t kierroksien kohdalla nopeasti ja reaktio on oppimattomalla kaasu kiinni, munilleen tankkiin ja auts... Kakkosella tassunnosto on jo senverran hillittyä ettei haittaa. Itse olen luopunut kokonaan ykksellä täyskiihdytyksestä. Saman se tekee orkkisvälityksilläkin.
Mutta so what, eletään sen mukaan. Loistava värkki radalla ja muutenkin. En vaihtaisi pois tämän vuoksi.![]()
Toisilla enempi, toisilla vähempi.Tuo ongelma on kyllä todellinen ihan jokaisella kyykyllä...Jotka ei Millellä ole ajanut, eivät tiedä että tämä keulimis
"ongelma" on todellinen. Itsekkään en keulimisesta pidä koska
on ollut muutamia läheltäpiti tilanteita mennä selälleen. Ykkösellä ei todellakaan pysty avaamaan kaasua, keula nousee n. 5,5-6t kierroksien kohdalla nopeasti ja reaktio on oppimattomalla kaasu kiinni, munilleen tankkiin ja auts... Kakkosella tassunnosto on jo senverran hillittyä ettei haittaa. Itse olen luopunut kokonaan ykksellä täyskiihdytyksestä. Saman se tekee orkkisvälityksilläkin.
Mutta so what, eletään sen mukaan. Loistava värkki radalla ja muutenkin. En vaihtaisi pois tämän vuoksi.![]()
![]()
Eiköhän tuo Millekin ole ennemmin erittäin hyvätapainen ajettava, eikä todellakaan mikään pomppukeppi.
Mä olin viime syksynä huomaavinani, että joskus nosti herkemmin ja joskus vähemmän herkästi ja siksi aloin pohtimaan tätä asiaa ja nimenomaan tuota ajoasennon merkitystä. Tiedän ainakin omalla kohdalla jo yhden selkeän virheen ajoasennossa kiihdyttäessä, jonka muuttamista voi keväällä (jos se tulee) kokeilla, joten turhaa vääntöä tämä ei ole ollut.Ykkösellä ei todellakaan pysty avaamaan kaasua, keula nousee n. 5,5-6t kierroksien kohdalla nopeasti...
Opettele kääntämään kaasua?Onko raakaan kiihdyttämiseen ilman keulan nousua olemassa jotain helppoja ajamiseen ja pyörän käsittelyyn liittyviä opeteltavia niksejä?
Sehän tässä olikin syynä, miksi alunperin lähdin asiaa kyselemään.Vaik ois kui paljo tehoo ni se syy löytyy kypärän ja tangon välistä.
En trollaa. Asiasta kysyin ja asiallisia vastauksia on tullut.Kai se on tääkin trollisyötti nieltävä.
Kunhan tajuat että säätämällä mopoa vähemmän keulivaksi, se ei enää toimi normiajossa järkevästi = alusta saattaa olla hengenvaarallinen mutkapätkällä.
Kun se heittääkin hiekasta, diisseliläikästä tms sutimaan kesken kiihdytyksen, olet enemmän kusessa kuin keulimisen kanssa koskaan.
Ei kai sitä aina, mutta kiva se on välillä vähän kokeilla.Ite en niin kovakundi, et pitäis aina täysillä![]()
Tän ikäsil ei se evoluutio enää vaikuta..![]()
Siis, jos siirtää painoa enemmän eturenkaalle, niin ei keuli niin helposti. Toivottavasti tämä ei tullut yllätyksenä.Kuitenkin vastauksista (niistä asiallisista) voi päätellä että asialle on jotain tehtävissä ihan kuskin asennon kautta, mitä itsekin pähkäilin, kun neuvoa kysyin.
Sulla on 200kilonen ja 150heppanen laite, lyhyellä akselivälillä oleva sporttipyörä. Se että se keulii rajusti ykkösellä ja täyskaasulla on ominaisuus, ei vika. Kysymys on "typerä", joten niin on vastauksetkin.On se jännä miten tällainen aihe aiheuttaa niin kovasti ongelmia joillekin. Kuitenkin vastauksista (niistä asiallisista) voi päätellä että asialle on jotain tehtävissä ihan kuskin asennon kautta, mitä itsekin pähkäilin, kun neuvoa kysyin.
Pitääkö joidenkin tosiaan olla niin "kovaa kuskia" koko ajan, että tällaiseen asiaan neuvoa kysyvälle ei voi vastata asiallisesti? Onko tosiaan niin ihmeellistä se etteivät kaikki pidä keulimisesta?
Eniten ihmetyttää se, että jos ei ole mitään asiallista sanottavaa, niin miksi ihmeessä pitää huudella puskista jotain täysin epäolennaista? Eikö olisi järkevämpää olla kirjoittamatta sitten koko ketjuun?
Kuten aiemmin kirjoitin, en ole keskivertoa parempi kuski, päinvastoin, ja siksi on minusta mukavaa ja hyödyllistä kysyä neuvoa jos siltä tuntuu. Onneksi foorumilla on myös asiallista porukkaa, joka ottaa järkevästi kantaa erilaisiin aiheisiin.![]()
Olen hiukan eri mieltä. Kysymys on siitä miten sitä keulimista saisi parhaiten hillittyä parhaan suorituskyvyn ulos saamiseksi kiihdyttäessä. Kysymys ei siis ole tyhmä ja vastauksiakin tuohon on mukavasti tullut. Voinen sitten kesemmällä kertoa miten on sujuneet kiihdyttelyt ketjun neuvoilla.Kysymys on "typerä", joten niin on vastauksetkin.
Ei tietenkään, mutta käytännön toteuksessa on itsellä ollut selviä puutteita jotka nyt olen huomannut. Kuten sanoin, 1. varsinainen kyykky mikä on ollut omistuksessa.Siis, jos siirtää painoa enemmän eturenkaalle, niin ei keuli niin helposti. Toivottavasti tämä ei tullut yllätyksenä.