Laita vakiovälitykset Aprilliin niin helpottaa. Ite ajattelin laittaa taakse +2 kun ei keuli tarpeeksi
Niin, kuten aiemmin sanoinkin kokemukset on vakiovälityksillä. Keväällä alkaa ketjun infosta päätellen entistä ahkerampi kaasukontrollin harjoittelu. (No olihan se tiedossa välityksiä miettiessäni.)
No onpa jotain käihää opeteltavaa...
Tässähän ei ole mitään ongelmaa jos ei välitä rajoituksista, koska kiihtyvyys on miellyttävän voimakasta isommillakin vaihteilla, mutta laillisesti onkin sitten vaikeampi nautiskella. Siksikin vaihdoin noita välityksiä ja voi olla, että jossain vaiheessa tulee vielä -1 eteen.
Sellaista pohdiskelua tässä kävin - tälle voisi avata uudenkin ketjun, mutta eiköhän se riitä että mulle nauretaan tässä yhdessä - että millainen pyörä olisi Suomen oloihin paras mahdollinen. Siis jos lähdetään seuraavista oletuksista:
1.) Haluaa enimmäkseen noudattaa nopeusrajoituksia.
2.) Ei tarvetta koskaan/missään yli 200km/h nopeuksille.
3.) Iso tarve suurelle kiihtyvyydelle 0-120km/h ja vielä mielellään 0-200km/h, sekä ohituskiihtyvyydelle, mutkasta lähtemiselle jne.
4.) Tarve hyville ajo-ominaisuuksille ja jarruille.
5.) Bonuksena kardaani olisi kiva ja asento voisi olla touringmainen.
Tällainen on siis ollut hakusessa ja lähimmäksi on päässyt Yamahan TRX850 toistaiseksi. Sen jälkeen Shadow 750 tarjoili kyllä omalla tavallaan hyvän paketin, jossa ominaisuudet ja teho kohtasivat mutkateillä, mutta jarrut sukkasivat ja kiihtyvyys ei ollut moottoripyörämäistä missään tilanteessa.
Tuosta lähdin sitten samalla konseptilla (kustom) hakemaan sitä tehoa ja jarrutehoa ja päädyin Intruderiin. Siinä suurin ongelma on - siis verraten vaikkapa TRX:ään, ei toisiin kustomeihin - kuitenkin ajo-ominaisuudet. Pyörä kyllä taittuu hyvin mutkiin, mutta vaatii työtä myös paljon.
Millen ostin lähinnä siksi, että sellainen on aina ollut yksi haavepyöristä ja pitäähän haaveita toteuttaa välillä. Millessä ainoa ongelma ovat Suomen nopeusrajoitukset. (Ja se, etten kehtaa lähteä sen kanssa radalle sekoilemaan.)
Tästä kaikesta olen päätellyt, että paras vaihtoehto mulle olisi Moto-Guzzin V11 tai sitten Griso. V11:sta tökkii sen ei huoltovapaa kardaanisysteemi, Grisossa hinta.
Tällaista pohdintaa tällä kertaa.