Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep! OKS 450 on hyvää kamaa, pari tuhatta kilsaa kokeiltu ja hyvin pysyy & voitelee. Kaiken lisäksi melko edullista (työpaikkaetuja).OKS 340 tai 450
http://www.oks-germany.com/tribolo...._=true&
jos loppuu jostain syystä niin sitten Shell Spirax 80W-140
tai jos tuota ei ole niin sitten jotain öljyä.
Jake
Mulla sellanen kutina tosta ketjun kiristymisestä/löystymisestä eri kohdissa on sellanen että ehkä ne on päässy "palamaan" (vähän rasvaa ja kuumunut liikaa).... Tuntuis äkkinäiseltään et miten ratas vois soikeeksi mennä vaik kuin revittelee..Mulla on kans ilmeisesti jompikumpi ratas kiero tai sitten ketjut on venyneet jotenkin epäsymmetrisesti. Huomaa kun mopoo siirtää puolmetriä vaikkapa eteenpäin. Ketjujen välys ei pysy samana vaan toisessa kohdassa on liian kireä toisessa taas liian löysä.
Ketjuvahaa olen käyttänyt, mutta syy ei kyllä varmasti ole siinä vaan mun ajotavassa. Kovasti kun lähettelee niin kyllähän se voimaa kohdistuu tiettyyn kohtaan ratasta. Näin ainakin olen pähkäillyt, että noissa lähdöissä syy mun vehkeen kierouteen. Ketjut ja rattaat ovat lisäksi aikas vanhat. Kyllähän toki se ketju "väsyy" vanhetessa.
Nykyisin olen käyttänyt spray-vaseliiniä kun sitä monet ovat kehuneet. Mun mielestä ainakin toistaiseksi toiminut hyvin.
Veikkaisinpa että sulla jumittaa jokin lenkki ketjussa.Mulla on kans ilmeisesti jompikumpi ratas kiero tai sitten ketjut on venyneet jotenkin epäsymmetrisesti. Huomaa kun mopoo siirtää puolmetriä vaikkapa eteenpäin. Ketjujen välys ei pysy samana vaan toisessa kohdassa on liian kireä toisessa taas liian löysä.
Kaverilla oli joskus vuosia sitten samanlaiset ketjut, jostain kohtaa kireät kuin viulun kielet ja jostain löysät. Syyksi veikkailtiin vuotavaa kytkimen työsylinteriä, kun mitään muuta järkevää selitystä ei keksitty. Neste pääsi jonkin aikaa valumaan ketjun päälle, rikkomaan o-renkaat ja tuhoamaan ketjut.Mulla sellanen kutina tosta ketjun kiristymisestä/löystymisestä eri kohdissa on sellanen että ehkä ne on päässy "palamaan" (vähän rasvaa ja kuumunut liikaa).... Tuntuis äkkinäiseltään et miten ratas vois soikeeksi mennä vaik kuin revittelee..Mulla on kans ilmeisesti jompikumpi ratas kiero tai sitten ketjut on venyneet jotenkin epäsymmetrisesti. Huomaa kun mopoo siirtää puolmetriä vaikkapa eteenpäin. Ketjujen välys ei pysy samana vaan toisessa kohdassa on liian kireä toisessa taas liian löysä.
Ketjuvahaa olen käyttänyt, mutta syy ei kyllä varmasti ole siinä vaan mun ajotavassa. Kovasti kun lähettelee niin kyllähän se voimaa kohdistuu tiettyyn kohtaan ratasta. Näin ainakin olen pähkäillyt, että noissa lähdöissä syy mun vehkeen kierouteen. Ketjut ja rattaat ovat lisäksi aikas vanhat. Kyllähän toki se ketju "väsyy" vanhetessa.
Nykyisin olen käyttänyt spray-vaseliiniä kun sitä monet ovat kehuneet. Mun mielestä ainakin toistaiseksi toiminut hyvin.![]()
![]()
Mutta keppivetoisilla matka kestää reippaasti pitempään suurempien häviöiden ja painon takia, kuin meillä ketjuratasmiehillä. Ehditään hyvin rasvaillakin ketjuja...On se vaan luojan lykky, että on tuo kardaaniveto keksitty.
Voi käyttää säästyneen ajan johonkin muuhun rassaamiseen, ajamiseen tai vaikka pyörän puunailuun![]()
Ymmärtääkseni tämä on se yleisin syy ketjujen vaihtoon, jos siis ajaa ketjut ihan loppuun: jostain kohtaa menee lenkki juntturaan.Veikkaisinpa että sulla jumittaa jokin lenkki ketjussa.
Jep ja useimmiten ketjut on piukattu liikaa. Eli kun kiristelette vitjoja, lukekaa huoltomanuaalista kuinka paljon pitäisi olla löysää siinä ketjussa. Silmämääräisesti katseltuna on hiukan noin ja nuin.Ymmärtääkseni tämä on se yleisin syy ketjujen vaihtoon, jos siis ajaa ketjut ihan loppuun: jostain kohtaa menee lenkki juntturaan.Veikkaisinpa että sulla jumittaa jokin lenkki ketjussa.
Myydessäni pyöräni 29.6. sillä oli ajettu 51 000 km. Pyörä oli minulla uudesta ja olen rasvannut ketjun 1000 km välein vain ketjuvahaa käyttäen. Ketjut olivat alkuperäiset ja kiristysvaraa oli vielä paljon jäljellä.Jos vahalla ajaa yli 50tkm ni kuulostaa kaika ihmeelliseltä väitteeltä.![]()
Honukka sanoi:Myydessäni pyöräni 29.6. sillä oli ajettu 51 000 km. Pyörä oli minulla uudesta ja olen rasvannut ketjun 1000 km välein vain ketjuvahaa käyttäen. Ketjut olivat alkuperäiset ja kiristysvaraa oli vielä paljon jäljellä.
Bel Ray sininen 400 ml ja joskus Castrol vihreä pullo. Nyt ostaessani uuden moton siirryin ketjurasvaan. Vahaan siirtyessäni joskus 2007 pariin pyörään tuli jumeja lenkkeihin. Tiedä sitten oliko vahan syy. Niin nuo "viisaat" väittivät.rodder sanoi:Mitä vahaa käytit ketjuissa? Itsellä sekä hyvää että huonoa kokemuksia vahoista. Motoxin valkoinen crossivaha pysy ketjuissa hyvin, mutta bilteman racing vaha taas ei pysynyt ketjuissa vaan roiski itsensä takavanteeseen vaikka kuivasin suihkimisen jälkeen suurimmat pois ja ketjut kuivuivat yön yli.
Honukka sanoi:Myydessäni pyöräni 29.6. sillä oli ajettu 51 000 km. Pyörä oli minulla uudesta ja olen rasvannut ketjun 1000 km välein vain ketjuvahaa käyttäen. Ketjut olivat alkuperäiset ja kiristysvaraa oli vielä paljon jäljellä.

Mutta aihehan on aina ajankohtainenshyhander sanoi:Hyvin kaivoit esiin yli kymmenen vuotta vanhan keskusteluun.![]()

Winegum sanoi:Mutta aihehan on aina ajankohtainen![]()