vaha käy hyvin ajokenkiin poistaa natinan ja ei valu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Väinämöinen jo aikoinaan sano, että ketjuja ei saisi "pestä" millään muulla kun öljyllä. Se muu liuottaa, kuulemma, ketjujen sisälle valmistuksen yhteydessä laitetun vaseliinin/mömmön ketjuista pois. Ja sitte ei oo hyvä. Kuulemma.Vaihteisto Öljyä SAE 80-90wlitra maksaa muutaman euron ja on sitten ainakin yhtähywää kun mikä tahansa muukin tökötti![]()
![]()
Putsata woi waikka walopetroolilla ! tai sitten waan tolla samalla öljyllä! *hox*
Ketjut on mustakin kuluva osa, ei kiinnosta "pätkääkään" kauanko ne kestää. Nykii hiljasissa vauhdeissa ärsyttävästi vaan ku ketjut on kuivat.
Missäs välissä ehdit ajaa kun peset ketjuja jatkuvasti (500 km välein?)? Enpä ole koskaan pessyt vielä ketjuja, enkä pese. Muistelen että ei ollut tuo ketjujen pesuun tarkoitettu värkki ainakaan kovin edullista. Voi olla että tulis halvemmaksi olla pesemättä ja ajaa niin pitkälle ku pääsee.Ite oon putsannu ketjut n. 500 km välein Castrolin Chaincleanerilla ja ruiskutellu Castrolin ketjuvahan päälle. Ekana kesänä käytin jotain tavan ketjuöljyä, vitutti putsailla sitä litkua vanteelta. Kuivaltahan nuo ketjut nyt näyttää jatkuvasti, en tiedä miten vaha voitelee, ei varmaan kovinkaan hyvin. Eipäo tuolla ole kyllä mulle mitään väliä, ostan sitten uudet ketjut ja rattaat, kun aika koittaa.
Joo kalliita on värkit. Pari desiä purnukan pohjalle unohtunutta moottoriöljyä ja joku vanha hapettunut t-paita, josta saa revittyä jonkinlaista rätin tynkää. Hitto, kun ei tahdo perstasku kestää.Muistelen että ei ollut tuo ketjujen pesuun tarkoitettu värkki ainakaan kovin edullista. Voi olla että tulis halvemmaksi olla pesemättä ja ajaa niin pitkälle ku pääsee.
Mites on, onko sulla Vifferissä etu- ja takarattaassa parillinen/ tasajakoinen hammastus tyyliin 16/40? Voipi olla ketjuvahaa todellisempi syy tuohon eturattaan soikeuteen.Ketjut kiristivät ja mekaanikko huomautti että eturatas on saanut "vähän siipeensä".
Asiaa kun kyselin niin tuumas heti että oot ilmeisesti käyttänyt ketjuvahaa ja sen takia eturatas on nyt sitte soikee...
Hmm.. Shellin Advence Chain Ultra (maaöljypohjainen ketju vaha) on osoittautunut hyväks kamaks. Kannattaa kokeillaKertokaas ihan nimeltä mitä "öljyn" kaltaista käytätte ketjuissa, vois kokeilla...
![]()
ja milläs aineellaa vois muuten putsata ketjuista vanhat tahmat poies![]()
Tonkka lamppuöljyä tms. ei kovin paljon maksa. Ketjut pysyvät kiiltävinä, puhtaina ja hiljaisina, kaupanpäälle vielä pitkä käyttöikä.Missäs välissä ehdit ajaa kun peset ketjuja jatkuvasti (500 km välein?)? Enpä ole koskaan pessyt vielä ketjuja, enkä pese. Muistelen että ei ollut tuo ketjujen pesuun tarkoitettu värkki ainakaan kovin edullista. Voi olla että tulis halvemmaksi olla pesemättä ja ajaa niin pitkälle ku pääsee.Ite oon putsannu ketjut n. 500 km välein Castrolin Chaincleanerilla ja ruiskutellu Castrolin ketjuvahan päälle. Ekana kesänä käytin jotain tavan ketjuöljyä, vitutti putsailla sitä litkua vanteelta. Kuivaltahan nuo ketjut nyt näyttää jatkuvasti, en tiedä miten vaha voitelee, ei varmaan kovinkaan hyvin. Eipäo tuolla ole kyllä mulle mitään väliä, ostan sitten uudet ketjut ja rattaat, kun aika koittaa.
Kokeillaas taas, jos ei muuten niin kiusallatuskin se eturatas on soikeaksi mennyt vahan takia itse jo toista kautta castrolin vahaa laittanut ja tyytyväinen täytyy olla!