Ketju, keppi vai remmi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pajazo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ketju, keppi vai remmi - Mitä vetotapaa pidät parhaana?

• Ketju

Ääniä: 1 50,0%
  • Keppi

Ääniä: 1 50,0%
  • Remmi

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    2
Nyt on ketjuja ja keppi eikä hihnasta ole kokemusta mutta äänestin sitä, koska kokonaisuus on siro, kaunis, puhdas ja helppo korjata eikä vaadi huoltoa juurikaan.

Ketjussa en henkilökohtaisti näe omassa käytössä mitään etuja. On vain paljon huoltoa vaativa ja paikkoja sotkeva.

Kartaani on muuten hyvä mutta mutta häviää hihnalle ulkonäössä ja mahdollisen semontin sattuessa kustannuksissa ja on työläämpi korjata, kokemusta on.

Äänestinköhän vain sen takia hihnaa ettei siitä todellakaan ole omakohtaista kokemusta eli en edes tiedä sen heikkouksista? Kertokaa.

Jotenkin vaan se ketjuvetoisuus ikäänkuin kuuluu moottoripyörään. Keppi tekee pyörästä vähemmän urheilullisen tuntuisen. Mulla ollut vain ketjuja.
cool.gif
Lainaan suoraan joka sanan.
biggrin.gif

Tallista löytyy noi kaikki vaihtoehdot... Keppi on se vaivattomin yksilö, hihna on myös siisti, mutta sadekelillä vingahtelee, ketjuja joutuu hoitamaan ja vaihtamaan... Laitoin täpän kuitenkin hihnan kohdalle...

Ketju on muuten ihan Ok, mutta en ole vielä löytänyt sellaista ihme ainetta joka ei rähmäisi kaikkia paikkoja.
Löytyy Profi DryLube, myy esim. Louis.

Mulle jäi kaapin nurkkaan ko. ainetta, kaffekupillisella saat lunastettua että pääset kokeilemaan.
Jos ei muille kelpaa testiyksilö niin mulle kelpaa, eli pistä köpi korvan taakse
biggrin.gif
Voitaisko sopia, että eka viikkokokoontumiseen tulijat saisivat kaikki kokeilla ao. ainetta. Vai moneenko ketjuun sitä riittää?

turhaa nyky ketjuilla enää kartaanista höpöttää .
vanhenee se kartaanikii ja sit maksaa
hyvät ketjut hyvin hoidettuna kestävät nykyisin pitkään
kaikki voimansiirrot vaatii huoltonsa ja ikuista kun ei ookkaan
En vertailisi ketjun ja kepin kestävyyttä keskenään. Kumpaakin joutuu huoltamaan, toista 30000 km välein, toista aika paljon useammin.
Itse olen ajanut samalla keppipelillä (-80) vuodesta -85, yli varttimiljoona kilsaa mittarissa takana, eikä yhtään osaa ole keppiin tarvinnut vielä vaihtaa, että se sen kalleudesta ja vanhenemisesta. On tainnut keppi jonkun kerran maksaa itsensä takaisin ketjurataspaketien hinnoissa, huolettomuudesta puhumattakaan.

Keppi olisi helpoin. Se vaan painaa ja taitaa tehohäviötäkin tulla, joten rasvataan niitä ketjuja..

JOVAIN ON !
sport05.gif

Matkavehkeeseen AINOA oikea valinta tuo:

-huoleton
-vaivaton
-kestävä
-äänetön

Mitä enemmän ajaa sen edullisemmaksi tulee, on muuten melkoisen kalliit 200 tkm jos lasket nuo ketjurattaat ja ketjut mitä tuona aikana vaihdattaa...

Lisäksi tuo ketjujen "kahina" ajon aikana on melkoinen rasite !

Kenellä on muuten hihna katkennut tai hajonnut ja monenko ajokilometrin jälkeen? Noista tuntuu olevan aika paljon mutua liikkeellä, mutta harvasta paikasta olen lukenut että jollakin olisi henkilökohtaisesti niin käynyt.

On ollut kaikkia em. vaihtoehdoista. Hihnakin oli hyvä, jokseenkin huoltovapaa. Ketju olisi paras jos olis kyykkypyörä. Kaikissa on puolensa. Keppi on pitemmänpäälle huolettomin.

Keppi ois ainakin siinä mielessä hyvä että ois huoltovapaa verrattuna ketjuihin. Ketjuilla tosin itse ajellaan.

Siinä vaiheessa kun räärää-pyörissä alkaa näkyä remmejä tai keppejä, niin uskon että ne ovat ketjuja parempia
tounge.gif

Jokaiseen pyörätyyppiin on oma optimaaliratkaisunsa. Käyttötarkoitus sanelee sen paremmuuden.

Back