Keskustelut&arvostelut ajokengistä

Tästä voisi tehdä yleisen keskusteluthreadin ajokengistä ja varsinkin omien arvostelusta. 5vuotta vanhat Rev`it Gravel Outdry kengät alkaa antautumaan ja uudet olisi hakusessa.

Kolme vaihtoehtoa löysin revikoiden ja selailun perusteella;

Onko noista mielipiteitä tai jopa kokemuksia ?
Kaksi ensimmäistä vedenpitäviä, kolmas ei. Tosin kokemuksien perusteella se vesi menee jostain aina läpi ennemmin tai myöhemmin, mutta on se tietysti kiva ettei heti ekalla vartilla kastu. Aina on myös muovipussi-viritykset. Tykkään enemmän saapasmalleista koska niissä on tietynlainen tukevuus ajaessa, ilmeisesti myös parempi mahdollisuus jalankin säilyä ehjänä jos huonosti käy ja ehkä suurimpana että nilkkurit ovat miltein aina nauhoilla. Kaikkia saa ehdottaa, mutta;
+ Juoksukenkiä näistä ei saa, mutta kohteet/kohteessa kävely olisi hyvä onnistua.
+ Lesti perusmallia leveämpi, ei pakollinen koska harvassa nämä ovat.
+ Hikisyydellä ei paljon väliä, koska olen ilmeisesti tyyppiä jolla jalat on hikiset vaikkei olisi edes sukkia jalassa. Merinovillan olen todennut parhaaksi avuksi tässä.
+ Ei nauhoja. Traumat hankittu aikanaan. En kaatunut, mutta ympyrää jouduin kiertämään tovin.
+ Jos löytyy Suomesta 42-43 koossa, mutta tämä alkaa olla nykyään mahdotonta.
+ Ei mitään neonväreillä varustettuja "olen motoristi" huutavia malleja :D

Nykyiset Rev`itit on olleet kaikinpuolin keskinkertaiset.
- Ihan ok:t ajaessa, mutta vähän painaa pohkeisiin retropyörälläkin jossa melko suora ajoasento. Tosin olen ehkä aavistuksen liian pitkä siihen.
- Kävellessä tönköt ja pohjat olivat uutenakin melko kovat ja tunnottomat. Iän karttuessa pohjista tulleet todella kovat, melkein kuin puukengät :D Seuraavaksi oletettavasti alkavat murentua.
- Lestin leveys ei ahtain, mutta sieltä ahtaammasta päästä. Olisi ehdottomasti pitänyt ottaa normikokoa suurempi, vaikka pituus näissä onkin ok.
- Veden ovat pitäneet ihan hyvin ulkopuolella, mutta en ihan hirveästi anna tälle arvoa kun olen mieluummin ajamatta kuin ajan sateessa (ja ne sitten on ne muovipussit).

Mcgearhubin revikoihin päädyin kun googlea käytin. Nyt näköjään toistaiseksi alhaalla enkä ota kantaa puolueettomuuteen.

Pitäisiköhän nuo saappaat jo itsekin tässä päivittää. Viime aikoina tosin olen enempi ajanut lyhyemmillä varsilla ja nuo yli 25v sitten .ORG! kaupasta hommaamani Sidin touring-popot on jääneet jo vähemmälle käytölle jos ei ole ihan hirveän kylmä tai sada vettä. Kertaalleen noista Sideistä olen "jo" joutunut pohjat liimaamaan, mutta muuten varsin toimivat saappaat yhä, pitää lämpimän sisällä ja veden ulkona. Lisäksi tässä vuosien saatossa todella mukavasti jo nahkakin pehmentynyt, muotoutuneet jalkoihin hienosti, ei paina eikä ahista - tai juuri siksi ehkä vain jatkan noilla yhä :unsure:

Alpinestars Web 2. Löytyy kotimaisista liikkeistä ja ainakin itse olen tykännyt. Ihan ok kävellä ja mielstäni hieman leveämpi lesti, kuin monessa muussa.

Nämä voisi olla ihan hyvät. Vähän tyylittömät, mutta ainakin saisi edes kokeilla ennen ostoa. Huomasin vasta näiden myötä, että linkkaamistani Iconit taitavat olla ainoat täyspitkät (samaan tyyliin kuin nykyiset Rev`itit). Noista puolipitkistä ei ole itsellä kokemuksia. Nilkkureista ja saappaista kyllä.

Minulla on nämä:
Nyt taitaa alkaa 9. ajokausi noilla. Tosin käyttö yleensä ajoittuu kylmään vuodenaikaan ja/tai tourinkireissuille eli ei noita paljoa ole käytetty. Eräällä reissulla pitivät veden ulkopuolella 2500km vesisateessa ajon aikana. Kuumat toki ovat helteellä ja ei nuo mitkään helposti käveltävät lenkkarit ole.

Mull on Iconin Elsinoret, siis ykkösmalli. Uskomattoman surkea esitys. Hienot ovat, mutta sama olis ajaa maihareissa. Todella löysät ja suojia ei ole kuin nimeksi.

Minulla on nämä:
Nyt taitaa alkaa 9. ajokausi noilla. Tosin käyttö yleensä ajoittuu kylmään vuodenaikaan ja/tai tourinkireissuille eli ei noita paljoa ole käytetty. Eräällä reissulla pitivät veden ulkopuolella 2500km vesisateessa ajon aikana. Kuumat toki ovat helteellä ja ei nuo mitkään helposti käveltävät lenkkarit ole.
Mulla on kans tuollaiset katusaappaana/kelkkakenkänä. Taitaa olla 10v vanhat ja ei mitään hajoamisen merkkejä missään, eli vaikuttavat ainakin hyvin kestäviltä.

Minulla on nämä:

Kyllä 2500km on jo kiitettävästi että pystyy arvioimaan rehellisesti. Itse ajan vain touringia niin ovatko nuo mielestäsi siis enemmän talvikengät ? Noilla Reviteillä olen itse ajanut oli sitten 10 tai 30 astetta lämmintä ja ei valittamista sinänsä. Kuumahan niissä on helteillä, mutta niin on pihalla ilman sukkia&kenkiäkin.
Yritän aina välttää OT:tä, mutta menköön; itsellä on aina huono tuuri, mutta millaisella reissulla joutuu vetämään 2500km putkeen sateessa ? :D

Mull on Iconin Elsinoret, siis ykkösmalli. Uskomattoman surkea esitys. Hienot ovat, mutta sama olis ajaa maihareissa. Todella löysät ja suojia ei ole kuin nimeksi.

Onko niissä paljon samaa kakkosversion kanssa jos ulkonäköä vertaat ? Elsinore kakkosia oli kehuttu mukavuudesta, jossain artikkelissa oli mainittu suojauksen puute. Sekin oli tehty epämääräisesti ettei ottanut selvää oliko kyse tunteesta suojauksen puutteesta, virallisten luokitusten puutteesta vai mistä.
Maihareissa on kyllä ihan kamala ajaa kun "kenkä päättyy" pahimpaan kohtaan nilkan yläpuolelle (ellei kyseessä ole mopo jossa polvikulma tasan 90astetta :) )

Eilen juttelin koneälyn kanssa kengistä. Yhtenä vaihtoehtona tuli Stylmartin kengät. Tuo oli itselle uusi merkki, vaikka varmaan tehnyt kenkiä iät ajat. Lähinnä katselin Legend ja Rocket malleja. Onko kokemuksia merkistä tai malleista. Toki hiukan epäilyttää tuo Vklnupin mainitsema lyhyehkö varsi.

Kyllä 2500km on jo kiitettävästi että pystyy arvioimaan rehellisesti. Itse ajan vain touringia niin ovatko nuo mielestäsi siis enemmän talvikengät ? Noilla Reviteillä olen itse ajanut oli sitten 10 tai 30 astetta lämmintä ja ei valittamista sinänsä. Kuumahan niissä on helteillä, mutta niin on pihalla ilman sukkia&kenkiäkin.
Yritän aina välttää OT:tä, mutta menköön; itsellä on aina huono tuuri, mutta millaisella reissulla joutuu vetämään 2500km putkeen sateessa ? :D
En kutsuisi noita talvikengiksi mutta kelpaavat tietty siihenkin, kun pistää villasukkaa alle.

Noh, tuli ehkä vähän huolimattomasti kirjoitettua. Eli 2500km oli Norjan reissun yhteenlaskettu ajomäärä vesisatessa. Se jyvittyi kuitenkin useammalle perättäiselle päivälle, jolloin satoi lähes koko ajan. Kengät ja sukat oli suunnilleen ainoat kuivat vaatekappaleet iltaisin majoitukseen saavuttaessa.

Back