• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskustelupalstan moderoinnista

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Miksi noi säännöt on P*sk*njauhanta-osiossa?
crazy.gif
Itse löysin koko osion vasta kun olin foorumilla jo hengaillut reilu parivuotta (vuoden rekisteröityneenä).
Jokainen foorumille rekisteröityvä hyväksyy nuo säännöt rekisteröitymisen yhteydessä ja ovat myös siinä tilanteessa luettavissa ja niiden perusteella moderaattorit työnsä tekevät.

Miksi noi säännöt on P*sk*njauhanta-osiossa?
crazy.gif
Itse löysin koko osion vasta kun olin foorumilla jo hengaillut reilu parivuotta (vuoden rekisteröityneenä).
Jokainen foorumille rekisteröityvä hyväksyy nuo säännöt rekisteröitymisen yhteydessä ja ovat myös siinä tilanteessa luettavissa ja niiden perusteella moderaattorit työnsä tekevät.
Rekisteröintilomakkeessa on kyllä ihan eri jutut...

sanoi:
Moottoripyora.Orgin säännöt
Säännöt ovat olemassa kaikkien käyttäjien viihtyvyyden varmistamiseksi. Myös ylläpito ja moderaattorit sitoutuvat noudattamaan näitä sääntojä , sekä Netikettiä ja siellä mainittuja ohjeita.
Säännöt ja ohjeet ovat tarpeellisia yleisen viihtyvyyden, foorumin hyvän luettavuuden ja Suomen lakien noudattamisen vuoksi. .
Kun kirjoitat foorumiin on oman järjen käyttö sallitua!! Foorumin henkeen ei kuulu toisten käyttäjien väheksyminen tai halveksunta, turha provosointi tai muu asiaton käytös.
Kiroilu ei ole erikseen estetty foorumissa, tarpeeton ja jatkuva kiroilu häiritsee kuitenkin luettavuutta eikä kuulu asialliseen käytökseen, tälläiset viestit tullaan joko editoimaan tai poistamaan foorumista kokonaan.
Älä levitä foorumissa aineistoa - kuten musiikkia, tekstiä, valokuvia, piirroksia tai tavaramerkkejä - johon sinulla ei ole oikeuksia. Luvaton käyttö saattaa johtaa taloudellisiin korvausvaatimuksiin ja muihin oikeudellisiin seuraamuksiin
Foorumin käyttäjä on yksinomaan vastuussa sanomiensa sisällöstä. Tämä on online forum, jonka vuoksi ylläpidon ei jatkuvasti seuraa sanomia eikä vahvista niiden oikeellisuutta.
Kuvien lähettäminen foorumiin on mahdollista, vältä kuitenkin turhien kuvien liittämistä serverin turhan kuormituksen vuoksi. Ota huomioon myös modeemikäyttäjät ja vältä liian suurien kuvatiedostojen liittämistä. Kuvien käyttö allekirjoituksissa on kielletty.
Mikäli havaitset mielestäsi epäasiallisen viestin ota yhteyttä ylläpitoon joko foorumin kautta "Kerro Moderaattoreille tästä viestistä" painikkeella tai sähköpostilla: yllapito@moottoripyora.org
Mikäli käyttäjä ylläpidon varoituksista huolimatta rikkoo foorumin sääntöjä voidaan hänen käyttäjätunnuksensa sulkea ja käyttöoikeus poistaa. Huomaa että myös samalle henkilölle useamman kuin yhden tunnuksen rekisteröiminen on kielletty ja se johtaa käyttäjän kaikkien tunnusten sulkemiseen.
Moottoripyora.Org ja heidän edustajansa eivät missään suhteessa ole vastuussa käyttäjien sanomisista, eikä heitä vastaan voida nostaa mitään vastuu- tai vahingonkorvausvaatimuksia. Ylläpito varaa myös oikeuden ilmoittaa hallussaan olevat henkilö- ja muut tietosi viranomaisille, mikäli lähetetty sanoma johtaa oikeudellisiin toimenpiteisiin tai vaatimuksiin.
Kannattaa lukea myös Netiketti (http://elisa.net/netiketti.shtml)  jossa on tietoa yleisistä säännöistä ja ohjeista liittyen internetin käyttöön ja käyttäytymiseen internetissä.
Moottoripyora.org - ylläpito
Kysymyksiä ym? Ota yhteyttä ylläpitoon sähköpostilla yllapito@moottoripyora.org
Voit myös tiedustella asioista Moderaattoreilta, jotka näkyvät foorumissa vihreänä.

Viitataan sääntöihin mutta ei niitä missään vaiheessa kyllä kerrota.

Edit: tai onhan tuossakin jotain sääntöjä, mutta ihan eri kuin taas nuo mitä aiemmin on linkattu.
Yhtä kaikki, kai nyt jokaisen aikuisen pitäisi tietää miten käyttäytyä keskustelupalstalla.

Ok, mä olen ollut puusilmä, enkä ole osannut katsoa. Ne, on liian isolla siinä alussa ;) , siis ne säännöt. Ekasta linkistä vain näytti siltä, että ne olisivat juuri pelkästään siellä hupailuosastolla, joka vain pisti silmään.
Toki olen niitä vilassut silloin, kun ne olen hyväksynyt
blush.gif

Peace & Love
Tonza

Niin - koin tavallaan viihdyttävänä sen että havaittuani jonkin viestini sensuroiduksi mainitsin asiasta.

Tarkemmin ottaen taisin sanoa että joku Stasin pikkupioneerileirillä DDRssä ollut petteri oli käynyt luudan kanssa liikkeellä.

Ilmeisesti itsensä tunnistanut moderoija avautui että jos on valittamista sen voipi tehdä yksityisviestillä.

No muuten hyvä mutta telepatiallako se olisi pitänyt selvittää kuka niitä viestejä kulloinkin poistaa ?

Muuten kyllä kiitokset moderoijille toiminnastaan.
Muutenkin olen sitä mieltä että palvelinajan laskun maksaja saa toki päättää kuinka palvelun piirissä toimitaan - tai vaikka vetää töpselin seinästä sillä hetkellä kun sattuu huvittamaan.

Minäkin eräältä modelta saannu privaa jos poistettu viesti tai topikki.

Ihan kiva tapa saa laittaa jatkossakin...

Oliskohan liikaa vaivaa jos siirretystä topikista jäisi alkuperäiselle osastolle viesti siirretystä aiheesta? Tiedän ettei softa taivu moiseen, joten mode joutuisi sen omin kätösin tekemään...

a) Alentaa verenpainetta niillä jotka eivät löydä siirrettyä ketjua ja luulevat sen poistetun kokonaan.
b) Myös asialliset, mutta oikeampaan osastoon (esim. yleisestä->merkki-forum) siirretyt aiheet saattavat hukkua aloittajalta kokonaa => Hämmennys.
c) Jää merkki että siirretyn kaltaiset aiheet eivät kuulu ko. osastoon.

Hyvä homma että noita turhia/tarpeettomia vääntöjä on alettu siirtelemään paskanjauhantaan.

bowdown.gif

Kuka on Mika?

Sain orggiboxiini seuraavanlaisen viestin:

Koska Sinulle vastaaminen on mahdotonta, kun olet jättänyt viestisi osoitekentän tyhjäksi, vastaan näin kun osaan.

Kehottaisin vakavasti miettimään omaa toimintaasi. Jos poistot perustuvat väärän mielipiteen eliminoimiseen on ilmiselvää, että kun näin melko vapaassa yhteiskunnassa eletään, aiheuttaa sensuuri kenties jonkinasteista vttuilua.

T. Anatooli

Ps. Poista tämäkin niin tulee hyvä mieli.

Kuka on Mika?

Sain orggiboxiini seuraavanlaisen viestin:

Koska Sinulle vastaaminen on mahdotonta, kun olet jättänyt viestisi osoitekentän tyhjäksi, vastaan näin kun osaan.

Kehottaisin vakavasti miettimään omaa toimintaasi. Jos poistot perustuvat väärän mielipiteen eliminoimiseen on ilmiselvää, että kun näin melko vapaassa yhteiskunnassa eletään, aiheuttaa sensuuri kenties jonkinasteista vttuilua.

T. Anatooli

Ps. Poista tämäkin niin tulee hyvä mieli.
Ihanko tosissasi Anatooli väität, ettei huomautus provoamisesta tule aiheesta?

Sekaannun sen verran, että poistin parista edellisestä viestistä yksityisviestin sisällön julkisuudesta.

Yksityisviesti on yksityinen, eikä julkinen.

Jep, jep. Mä olen just niin tyhmä, että tietysti painan vastaus-nappulaa. Josta seuraa, että viestin vastaanottaja on tyhjä.

Sekaannun sen verran, että poistin parista edellisestä viestistä yksityisviestin sisällön julkisuudesta.

Yksityisviesti on yksityinen, eikä julkinen.
yksityis viestin sekä lähettäjällä, että vastaanottajalla on oikeus julkistaa viesti.
Mikäli sitä aikoo käyttää ihan jossain kitjassa tai vastaavassa, niin sitten saattaapi tulla vastaan pienoisia rajoituksia.

Mutta itseasiaan toteisin moderoinnin suurrimmaksi osin mielyttävää ja eniten häriötä aiheuttanut se että missaa jotkut hyvät väännöt jotka on jo karannut asiattomuuksiin, kun ei tarpeeksi usein vieraile
mad.gif

tosin viittaukset jo poistettuihin ketjuihin saavat noin 0,5 sekunttia kestävän verenpaineen kohoamisen aikaiseksi.

Jep, Köpi.

Tarkistin asian. Minua on:
1. Ensin huomautettu.

Sen jälkeen:
2. On varoitettu SAMASTA asiasta.

En tiedä, onko todennäköistä, että hyydytetäänkö käyttäjätunnukseni kohta SAMASTA asiasta.

Kummassakaan "yksityisviestissä" EI OLE lähettäjää jolle olisi voinut vastata. Ehkä tyylinä on, että käytetään valtaa ns. epäläpinäkyvästi väärin ja pelkurimaisesti piileskellään jakamassa varoituksia anonymiteetin suojissa. Täytyy todeta, että sopii tietysti poistavan moden linjaan. Mikä se linja on?

Tietysti, että osallistutaan moderaattorina keskusteluihin toisesta laidasta ja kun jäädään heikoille, käytetään jumalallista keltaista korttia.

Edelleen jankutan samaa.

En pysty käsittämään miten sulla voi olla tilanne, jossa ei näy muka viestin lähettäjä. Anteeksi vain, mutta en vain pysty käsittämään, tietääkseni boxi toimii kaikilla käyttäjillä samalla lailla. Koetin itsekin lähettää testi-mielessä privan sinulle.

Noin yleisesti, ehkä yksityisviestit henkilöille joita ei tunne, kannattaisi pukea siihen muotoon, että ne kestävät vaikka julkisuutta.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back