• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskiryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
heeppa sanoi:
Oho, viides sija tällähetkellä :p

Nyt neljäs, kun poistelin tuon yhden pilkkuvirheellisen tuloksen.

Ja samalla huomasin että olen vissiin ollut piilo-optimisti kun omasta+pyörän iästä puuttuu kymmenen vuotta, en oikein tiedä haluanko korjata tuota :)-

Testasin et jos kävisin ajaa mökkimopolla (1,5hv) kierroksen kuuteen minuuttiin (n. 30km/h keskinopeus) saisin 385 pistettä. Samat pisteet saisin nykyisellä mopolla (150hv) 46 sekunnin kierrosajalla.

Ens kesän ajopäivillä kisataan pappatuntureilla ja pv:illä :thumbup:

Täähän onkin kiva kilpailu, oikeilla luvuillakin :) Tosin pyörän paino on arvio kun ei oo vaakoja mut raapasin kylmästi rapiat 30kg tehtaan ilmoittamasta märkäpainosta. Pitäis päästä joskus kunnolla punnitsemaan.

Tää kesä ajeltiinkin sitten tasaisesti 4-6 sekuntia enkkojen yläpuolella.

Ei vaan lähtenyt missään vaiheessa. Ajaminen oli ihan helvetin jäykkää.

Koska moni on täällä laittanut kroppaa likoon videoiden kanssa, niin laitetaanpa tässä eiliseltä VaMpin vuorolta videota.

Neljä vikaa kierrosta setiltä, jossa ajoin sisäänajokierroksen jälkeen kaikki kahdeksan kierrosta yhdeksän kymmenyksen sisään tasaista kolmeseiskaa. Ei tunnu vauhdin hurmalta mut oli ihan kiva päivä. 49 kierrosta sai tuutattua kolmen tunnin vuorolla.

Jarrulla leikataan vauhdilta pää, ja fiiatin moottorijarru taputtelee loput :grin:

JMH sanoi:
Ei tunnu eikä näytä vauhdin hurmalta mut oli ihan kiva päivä. 49 kierrosta sai töötättyä kolmen tunnin keskiryhmän vuorolla.

Mä sain 61 kierrosta tuupattua. 18 niistä kympin sisään enkasta, mut ei vitullakaan mee alle. No sai sentään poltettua lämppärit 

Viimeksi muokattu:
MotoHörhö sanoi:
Mä sain 61 kierrosta tuupattua. 18 niistä kympin sisään enkasta...

Käsittämättömän tasaista. Itsellä on optimikierroksen ja kierrosennätyksen väli kaksi sekuntia. Muutenkin on sellainen olo kun lähtee radalle ettei ikinä oikein tiedä mitä sieltä tulee :p Mielestäni ajan alta puolen metrin rännissä, mutta GoPron täytyy olla rikki koska siitä katsottuna ei oikein näytä siltä.

Lisää treeniä ensi kesänä ja AT4:lle mukaan niin eiköhän se siitä tasoitu.

timjoo sanoi:
Käsittämättömän tasaista. Itsellä on optimikierroksen ja kierrosennätyksen väli kaksi sekuntia. Muutenkin on sellainen olo kun lähtee radalle ettei ikinä oikein tiedä mitä sieltä tulee :p Mielestäni ajan alta puolen metrin rännissä, mutta GoPron täytyy olla rikki koska siitä katsottuna ei oikein näytä siltä.

Hörhö ajaa reippaasti punaisella lapulla. Kunhan tuli paukuttamaan henkseleitään mulle. :D

JMH sanoi:
Hörhö ajaa reippaasti punaisella lapulla. Kunhan tuli paukuttamaan henkseleitään mulle. :D

No se selittää paljon. Hämmästelinkin miten +1:30 ajoilla voi olla noin tasainen suoritustaso :) Siis silloin kun kalusto yltää reilusti parempiin aikoihin.

timjoo sanoi:

Käytännössä jos ero optimin ja parhaan kierroksen välillä on yli sekunti, on perustekemisessä asioita vielä aika paljon pielessä, eli tuo AT4 ei varmasti mene sulla hukkaan. :)

Nitrous sanoi:
Käytännössä jos ero optimin ja parhaan kierroksen välillä on yli sekunti, on perustekemisessä asioita vielä aika paljon pielessä, eli tuo AT4 ei varmasti mene sulla hukkaan. :)

Olen samaa mieltä.

Ajolinja ei pysy vakiona. Siinä se suurin ongelma sen lisäksi että se on paikoittain väärä. Hyvässä setissä ilman ruuhkaa saa kaikki kierrokset alle 2 sekunnin sisään eli parannettavaa on ja paljon.

JMH sanoi:

Mä oon henkisesti keskiryhmän marakatti vielä pitkään. Punasta ei oo ku vähän ajopuvussa. Enhän mä Fiatistakaan päässyt kertaakaan ohi edes.

Ens ma-ti näyttäis Alastarolla olevan Kallio Racing. Sekaan mahtunee. Sitten Alastarolla näyttäis arkisin olevan siellä täällä varaamattomia pätkiä. Ajaminen maksaa 20€/ tunti. Sanoisin, että kolmessa tunnissa ajaa jo enempi kierroksia kuin nelijakoisella ratapäivällä.

Miten toi Alastaro toimii käytännössä, jos menee ittekseen ajelemaan ja sattuu jotain?
Lanssi varmaan tulee soitolla, mutta onko raatoautoa ja henkilökuntaa paikanpäällä aina, kun rata on auki?

Back